Zeg WYD; hoe zit het nu met dat aanmelden op http://www.bxsportief.nl
banzer heeft zich na mij aangemeld en heeft z’n 1e berichtjes al geplaatst
Kan nog steeds niet inloggen (ivm geen bevestiging in m’n mailbox)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Welk mailadres heb je ingevoerd?
Ik kan het zo ook niet zien, maar misschien dat sommige mailaccounts worden geblokkeerd ofzo.
ZX-Cruiser schreef:Wel ontopic blijven, aanmeldingprobs kan je wel via PB doen
zijn allang via andere wegen aan het overleggen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
als je een ander blok in je wagen wilt zetten zonder ‘m naar de RDW in Lelystad (testbaan) te moetenm sturen moet ‘ie niet alleen aan de aantal cylinders en het soort brandstof voldoen maar…
JE MAG JE MOTORVERMOGEN NIET MET MEER DAN 40 % OPKRIKKEN.
dat is de reden dat ik (waarschijnlijk) toch geen turboblok in m’n c15d ga hangen.
vorige week nog gehoord van een bevriende garagist die het bij de RDW heeft gecheckt omdat hij een turbo 2 in z’n Pijpops wilde zetten…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, een turbo is vrij makkelijk te “onttunen” natuurlijk door de wastegate eerder open te laten gaan. Dan kan je voor die keuring binnen de 40% blijven. Als ie dan gekeurd is, dan lijkt het mij dat je weer 40% speling hebt… en dan kan je gemakkelijk naar je origineel geplande vermogen
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Blueduck schreef:hugo schreef:JE MAG JE MOTORVERMOGEN NIET MET MEER DAN 40 % OPKRIKKEN.
Zoiets hoorde ik ook van n jongen die ik ken en zijn trabant opvoerde. Die hebben standaard iets van 30 pk ofzo….
28.
sans-pareil schreef:Nouja, een turbo is vrij makkelijk te “onttunen” natuurlijk door de wastegate eerder open te laten gaan. Dan kan je voor die keuring binnen de 40% blijven. Als ie dan gekeurd is, dan lijkt het mij dat je weer 40% speling hebt… en dan kan je gemakkelijk naar je origineel geplande vermogen
Welke keuring ? Maar volgens mij gaan ze uit van 40% vermogenswinst ten opzichte van het orgineel, dus toen je auto de fabriek uit kwam rollen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat begrijp ik. Maar stel je krikt 41% op, en je laat RDW keuren, en je krijgt je typegoedkeuring. Dan heb je weer een typegoedkeuring met nog 40% ruimte.
Als je daar aankomt met een auto met 100pk origineel, die je aanbiedt met 141pk, en je krijgt je typegoedkeuring, dan kan je vrolijk doortunen tot 197.4pk zonder weer te keuren… is maar een beetje een gok hoor maar ik vermoed dat een typegoekeuring algemene richtlijnen heeft, dus als je er een hebt, je best weleens meteen weer 40% speling krijgt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet het niet hoor, ben even aan het rondkijken op de RDW site, en ik heb nog niets kunnen ontdekken van een “keuring voor een auto die al een keer met 41% vermogen meer gekeurd is”. Of hij heeft is goedgekeurd of niet. Ik kan alleen ook niets vinden over die 40% regeling.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Die RDW-site is flut. Als je het zeker wilt weten zou ik naar de RDW mailen. Dat werkt wel.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, ik kan tot 233pk voordat ik moet herkeuren, als ik zeker weet dat ik daar bovenuit ben gekomen dan zal ik het eens overwegen. Nu vermoed ik dat het bij een CX niet zo’n probleem zal zijn, maar tegen die tijd laat ik het wel weten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik weet het niet hoor, ben even aan het rondkijken op de RDW site, en ik heb nog niets kunnen ontdekken van een “keuring voor een auto die al een keer met 41% vermogen meer gekeurd is”. Of hij heeft is goedgekeurd of niet. Ik kan alleen ook niets vinden over die 40% regeling.
klopt, ik heb het ook niet kunnen vinden. maar het schijnt wel zo te zijn, die 40 % regeling.
misschien zal het nooit ontdekt worden als je het illegaal ombouwd, maar je zal (per ongeluk) maar eens betrokken raken (zelfs buiten je schuld) in een ongeluk en ze komen er achter, dan ben je NIET verzekerd…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Waarom laten jullie em herkeuren als het vermogen meer dan 40% gestegen is?
Een vriend van m’n broer rijd in een C-kadett berlinetta 1.6 met daarin een 2.4 + 45mm webers met een slordige 180 pk.
En een vriend van mij rijd in een Fiat cinquecento 1.1 (origineel 56pk), waarin hij een turbo gemonteerd heeft en vele aanpassingen, momenteel 120 pk. Andere manegement en Nos-installatie 190-200 pk.
Allebei de auto’s zijn verzekerd en in het bezit van APK (na aanpassingen gekeurd).
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat de politie een auto op vermogen liet testen. Wel op geluid, maar dat is een heel ander verhaal.
En de verzekering????
Elke niet gecertificeerde aanpassing die het vermogen doet toenemen is volgens zo goed als alle verzekeringsmaatschappijen verboden
WYD schreef:Waarom laten jullie em herkeuren als het vermogen meer dan 40% gestegen is?
omdat het moet.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Ja, er moet zoveel, en er mag zoveel niet..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hugo schreef:als je een ander blok in je wagen wilt zetten zonder ‘m naar de RDW in Lelystad (testbaan) te moetenm sturen moet ‘ie niet alleen aan de aantal cylinders en het soort brandstof voldoen maar…
JE MAG JE MOTORVERMOGEN NIET MET MEER DAN 40 % OPKRIKKEN.
dat is de reden dat ik (waarschijnlijk) toch geen turboblok in m’n c15d ga hangen.
vorige week nog gehoord van een bevriende garagist die het bij de RDW heeft gecheckt omdat hij een turbo 2 in z’n Pijpops wilde zetten…
Ja, en wie checkt dat?
Vast niet bij die 205 1.4 Turbo met 137 pk volgens de dynojet (oorspronkelijk 60 pk).
Gr,
Marten