1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Condens in mijn koplamp
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 14 maart 2005 02:47 PM

Condens in mijn koplamp:
Moet ik er wat aan doen?
En zoja, wat doe ik eraan?

Profiel  

ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

Gepost: 14 maart 2005 02:56 PM
  [ # 1 ]

Wat wij met onze AX hebben gedaan is het volgende: koplamp er af gehaald, glas ervoor weg gehaald, alle kit resten verwijderd, goed laten drogen, weer vast gekit en wederom goed laten drogen. En hij is er mee door de APK gekomen. Het is nl een afkeurpunt bij de APK.

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 14 maart 2005 06:01 PM
  [ # 2 ]

Als je een Xsara type 2 hebt met heldere koplampglazen gaat dat volgens mij niet, aangezien het één unit is en glas (of beter gezegd plastic) en unit aan elkaar versmolten zijn (is heel erg fijn ook). Garage zegt tenminste dat dat niet mogelijk is (ik vraag mij alleen af waarom er dan “lipjes” aan het glas zitten).

Ik heb hetzelfde probleem en hij is er mee goedgekeurd (het is idd een afkeurpunt officieel). Garage zei ook “het valt nog wel mee en aangezien die lampen zeer duur zijn, hebben we het maar even zo gedaan”. Bij mij lijkt het probleem dat er een keer tijdens wassen vocht is ingekomen want daar voor had ik er nooit last van. Dus ik ga proberen de lamp eruit te halen en een nachtje of 2 in de buurt van de kachel te leggen (nee niet TE warm). Misschien helpt dat voor jou ook, al is het alleen maar om zeker te zijn dat je door de keur komt.

En anders zou ik proberen of je op de sloop wat kan vinden. Scheelt nogal in prijs.

Vroem

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 14 maart 2005 07:17 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad even een nachtje goed laten drogen kan helpen. Maar, zit er geen gaatje of een barstje in het glas (plastic) van de koplamp, veroorzaakt door een opgespat steentje? Zo ja, dan moet je dat even dichtmaken. Met lijm bijvoorbeeld.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 maart 2005 07:23 PM
  [ # 4 ]

volgens mij heb ik een klein beetje vocht in 1 van mij zij knipperlichten.
ik moet hier nog even keer goed naar kijken was me nu elke keer te koud.
is dit erg of maakt dat niet zoveel uit?

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 maart 2005 08:07 PM
  [ # 5 ]

@ Willibrord: Nee gaatje zit er niet in. Het lijkt erop alsof ik gewoon een keer pech heb gehad met de hogedrukreiniger (dat krijg je als je het niet zelf doet ...) Rolling Eyes

@arjan_verkade: een klein beetje vocht en dan in je zijknipperlicht nog wel? Niet druk over maken. Niets aan de hand - Ze zullen er niets van zeggen als ze het al zien. Is trouwens makkelijk op te lossen omdat ze lekker klein zijn en er zo uit te wippen zijn. Kan je ze tenminste makkelijk even laten drogen (anders gaan de contactjes weer corroderen na verloop van tijd enz). Klusje van 2 minuten.

Vroem

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 maart 2005 05:23 PM
  [ # 6 ]

Door het warmere weer is het condens er nu uit en ligt het nu “als 2 druppels water” onderin de lamp.

Weet iemand eigenlijk of en zo ja hoe die lampen te verwijderen zijn? Ik zie aleen 1 grote torx bovenop en kan verder geen schroeven of iets zien. Lijkt wel alsof die achter de bumper zitten? Hoop het niet want ik weinig zin om die eraf te halen. Anyone?

Vroem

Profiel  

Xsara VTR-Boy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 23 maart 2005 12:08 AM
  [ # 7 ]

makkelijkste oplossing:  Cool
als je een ritje moet maken met je auto (iets langere dan 5min) zet dan altijd je lichten aan, na verloop van tijd kan het ook foetsjie zijn,
Heb dat ook voorgehad na het afwassen (zonder hogedrukreiniger)
Heb toen altijd met de lichten aan rondgereden, na weekje was er geen vocht of condens meer te bespeuren.
Het was nu ook niet zo echt veel maar toch ...

electronica, uitgaan, muziek

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 23 maart 2005 12:33 AM
  [ # 8 ]
Xsara VTR-Boy schreef:

makkelijkste oplossing:  Cool
als je een ritje moet maken met je auto (iets langere dan 5min) zet dan altijd je lichten aan, na verloop van tijd kan het ook foetsjie zijn,
Heb dat ook voorgehad na het afwassen (zonder hogedrukreiniger)
Heb toen altijd met de lichten aan rondgereden, na weekje was er geen vocht of condens meer te bespeuren.
Het was nu ook niet zo echt veel maar toch ...

Dat is idd het makkelijkst..

@ vroem…Bij een Xantia lijkt het hetzelfde het geval, echter, ,bij de xantia moet je de grille eraf halen om bij de laatste 2 torx schroeven te komen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 24 maart 2005 09:34 PM
  [ # 9 ]

@arjan_verkade: een klein beetje vocht en dan in je zijknipperlicht nog wel? Niet druk over maken. Niets aan de hand - Ze zullen er niets van zeggen als ze het al zien. Is trouwens makkelijk op te lossen omdat ze lekker klein zijn en er zo uit te wippen zijn. Kan je ze tenminste makkelijk even laten drogen (anders gaan de contactjes weer corroderen na verloop van tijd enz). Klusje van 2 minuten.

ik heb even geprobeerd om het los te krijgen.
maar lukte nog niet zo makkelijk ben bang dat er iets breekt of misschien nog wel erger lak beschadigd.

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 maart 2005 09:07 PM
  [ # 10 ]

Ik sluit me aan bij de vragen van vroem1:

Weet iemand eigenlijk of en zo ja hoe die lampen te verwijderen zijn? Ik zie aleen 1 grote torx bovenop en kan verder geen schroeven of iets zien.

Al iemand iets wijzer? Wil hem nml. ook eruit halen om een nachtje op de verwarming te leggen.

Dit zijn in elk geval fotos van mijn situatie:

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 maart 2005 09:21 PM
  [ # 11 ]

Nee heb het nog niet voor elkaar. Maar aangezien jij nog glazen koplampen hebt, kan je net zoals ewwie schrijft het glas eruit halen (als je uitgevonden hebt hoe de lamp eruit moet uiteraard Wink ), de zaak droogmaken en afkitten. Kan ik helaas niet doen met de nieuwe heldere lampen.

Vroem

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 maart 2005 07:27 PM
  [ # 12 ]

Ik heb nog even naar je foto gekeken: Ik zie bij jou in ieder geval iets wat op een inbus lijkt vlak naast de radiator; die zie ik bij mij niet eens. Als we dit “rechtsonder” noemen, vermoed ik dat er “linksboven” een soortgelijke bout zit, waarschijnlijk ergens weggepropt onder die zwarte rand. Het ziet er in ieder geval beter bereikbaar uit dan bij mij Rolling Eyes .

Vroem

Profiel  

Vroem
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 maart 2005 07:30 PM
  [ # 13 ]
arjan_verkade schreef:

maar lukte nog niet zo makkelijk ben bang dat er iets breekt of misschien nog wel erger lak beschadigd.

Heb net nog even geprobeerd bij mijn auto: gaat inderdaad niet makkelijk; ik heb een dun schroevedraaiertje met een doek eromheen gebruikt (en stalen zenuwen…) *skriep* oeps….

Het ging gelukkig goed - schroevedraaier er aan de achterkant onder het knipperlichtje zetten en dan naar voren drukken en *plop*

Vroem

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 31 maart 2005 08:39 PM
  [ # 14 ]
Vroem schreef:
arjan_verkade schreef:

Heb net nog even geprobeerd bij mijn auto: gaat inderdaad niet makkelijk; ik heb een dun schroevedraaiertje met een doek eromheen gebruikt (en stalen zenuwen…) *skriep* oeps….

Het ging gelukkig goed - schroevedraaier er aan de achterkant onder het knipperlichtje zetten en dan naar voren drukken en *plop*

oke misschien probeer ik het nog wel een keer
zoals je nu beschijft was ik ook bezig alleen dan aan de bovenzijde van het knipperlicht.
misschien nog even een keer de onderkant proberen dan Smile

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 april 2005 02:11 AM
  [ # 15 ]

Ik zie bij jou in ieder geval iets wat op een inbus lijkt vlak naast de radiator; die zie ik bij mij niet eens

Ja, maar die zit weer niet a/d lamp. Ik zag in de 5 minuten dat ik de zaak bestudeerd ook maar niet 1 schroef of kliksysteem waarmee het lamphuis vastzit. Het geheel zit achter een kunststof kap.

Zucht, bij het oud starletje van mijn vriendin heb ik de achterlamp vervangen middels het losdraaien van 1 duidelijk zichtbare schroef.

Terug naar Citroen. Ik ga het tzt eens zo proberen: lampje eruit en dan met een fohn in het lamphuis blazen. Wordt vervolgd.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook