1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Morette lampen
ernstjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 14 maart 2005 09:46 PM

Gezocht 2e hands morette lampen voor mijn BX

Deze lamp types kan ik moeilijk vinden, wie kan mij helpen of een tip geven waar te zoeken ?

Kun je dan de bestaande lampen gebruiken of zijn deze in combinatie met de lamp zelf ..

Ik bedoel dus zijn het alleen de schermpjes met 2 ronde glazen die je voor de bestaande lampenglazen kan zetten of hoord hier een ander achter????

Als iemand wat voor me weet of heeft liggen, mail me dan op:

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Gr ErnstJan

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 maart 2005 10:08 PM
  [ # 1 ]

Ik heb nog nooit gehoord van morette lampen, je bedoelt de dubbele koplampen voor de BX?

Je hebt een type 1 BX toch? Let er op dat er een verschil is in koplampophanging tussen type 1 en 2/3.

Overigens zou ik zo’n mooie type 1 niet verkrachten met die rommel. Ze zijn veel zeldzamer dan de latere typen, en hebben hun eigen groep van liefhebbers (ik heb bijvoorbeeld een BX Digit uit 1986, zou echt geen type 2 of 3 willen).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

ernstjan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 maart 2005 10:28 PM
  [ # 2 ]

Dag Alcyone,

Ik begrijp dat het niet past dus?
Het leek mij wel wat hebben, maar als dat niet mogelijk is bij dit type, dan laat ik het zoals het nu is.

Ik heb overigens de zelfde BX als links in je afbeelding kenteken begint ook met PH, komt deze toevallig uit 86??

De citroën is door mijn opa nieuw gekocht en heeft inmiddels na zijn dood jaren in de garage gestaan.
Mijn oma voelde zich er niet prettig in ‘te groot, te breed’. De familie heeft er toen wel gebruik van gemaakt, om kilometers ermee te rijden.
Dit werd mijn oma toch te duur, voor ‘erbij’ en het niet gebruiken, (logisch).

Nu heb ik de auto overgenomen met 86000 kilometer en uit 1986 dus.
Ik was echt geen BX rijder maar wanneer ik in een andere auto rijdt, mee rijdt. heb ik toch iets van dat rijdt anders Laughing

Ben er dus blij mee, bedankt voor je reactie,

ErnstJan

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 15 maart 2005 12:20 AM
  [ # 3 ]

Morette zijn de dubbele ronde koplampen inderdaad.
Het zijn niet slechts kapjes. Dus reken minimaal 150euro wat je kwijt bent voor een goed setje. Of je moet echt geluk hebben. Maar er zijn ook setjes waarvan de reflectors niet goed meer zijn. Dan heb je een probleem op de APK.

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 643

Gepost: 15 maart 2005 01:27 AM
  [ # 4 ]
ernstjan schreef:

De citroën is door mijn opa nieuw gekocht en heeft inmiddels na zijn dood jaren in de garage gestaan.
Nu heb ik de auto overgenomen met 86000 kilometer en uit 1986 dus.
Ik was echt geen BX rijder maar wanneer ik in een andere auto rijdt, mee rijdt. heb ik toch iets van dat rijdt anders Laughing

ErnstJan

Tip, geen dubbele koplampen opzetten, das vreselijk lelijk naar mijn mening op een type 1 BX. Ik heb zelf ook een type 1 BX uit 1985 met 100.000km’s, ik hou em volledig standaard, zo zijn ze het mooist Wink
Heb je soms foto’s van je BX, ik ben wel ERG benieuwd! Welke kleur heeft de schoonheid? En aan Alex, ik zou persoonlijk ook geen type 2/3 BX willen, een type 1 straalt meer uit en is gewoon een droom omwille van o.a. het dash, bumpers, ...

foto van m’n 16rs samen met de BX Digit van Wouter

Groets Sam

Profiel  

ernstjan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 maart 2005 02:27 AM
  [ # 5 ]

Oké Sam ik zal binnenkort een foto maken wanneer het weer even mee zit en ik de auto gewassen heb Very Happy (toch mooier dan)

Vind het dashbord echt wel wat hebben hoor al die schakelaars zo, eerst even wennen maar nu wel makkelijk,

Bedankt voor de kijk en de tips over dit onderwerp,

Gr ErnstJan Cool

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 15 maart 2005 12:05 PM
  [ # 6 ]

Zeg, dit is gewoon smaakgebonden, als hij dat mooi vindt dan moet hij dat doen.
De bx sport van sam is ook een type 1 met ronde koplampjes. Wink
Ik vind ze persoonlijk wel mooi, ik ga vandaag een setje morettes monteren op mijn type 3 GTi.
De ex wagen van metro2005. Laughing

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 24 maart 2005 05:26 PM
  [ # 7 ]

Als ik de baas was, dan werden alle felle koplampen verboden! Wat zijn die krengen godvergeten irritant bij donker op de snelweg! Bij overtreding worden dan net als bij young Alex uit ‘A clockwork orange’ de oogjes opengesperd en wordt je een half uur voor je eigen auto gezet.

Wie is voor!!?

Animal triste post coitum

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 24 maart 2005 10:19 PM
  [ # 8 ]

Wat is dat nou weer voor antwoord???  Confused
Gewoon je koplampen goed afstellen!!!
Felle lampen horen niet verblindend te zijn.
Dat zijn ze alleen als ze niet of niet goed zijn afgesteld!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2005 11:39 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij moet je die dingen de grond in richten om niet te irriteren.

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2005 12:34 AM
  [ # 10 ]
Serge schreef:

Als ik de baas was, dan werden alle felle koplampen verboden! Wat zijn die krengen godvergeten irritant bij donker op de snelweg! Bij overtreding worden dan net als bij young Alex uit ‘A clockwork orange’ de oogjes opengesperd en wordt je een half uur voor je eigen auto gezet.

Wie is voor!!?

Welkom kenner,

ik weet niet waar je plots zo fors op reageert ... de lichtsterkte van dubbele koplampen is niet sterker dan een gewone koplamp of dacht je dan dat de 4 lampen tegelijkertijd branden? :27 Als je gewoon je lichten aanzet branden enkel de buitenste lampen en niet alle 4.

Groets Sam

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 25 maart 2005 05:54 PM
  [ # 11 ]

Hallo Sam, kun je mij vertellen waar ik precies schrijf over ‘4 lampen’? Ik praat over ‘felle’ lampen, cq witter licht dan gebruikelijk. Ik reageer daar fors op, omdat ik dagelijks de weg niet meer van m’n bovenlip kan onderscheiden als er weer zo’n bouwlamp voorbij rijdt. Mijn wereldverbeterende duit in het zakje Wink

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2005 06:02 PM
  [ # 12 ]

Hmm, antwoord stond in een draadje over dubbele lampen en opeens springt van het ene op het andere moment over naar felle lampen ... in de zin van 4 dubbele koplampen = enorm fel licht .. sorry, verkeerd begrepen Wink Wat dat felle licht betreft, ben ik het wel met je eens, als je een nieuwe auto met Xenon koplampen (ja toch?) ziet aankomen, das inderdaad niet bepaald aangenaam. Kan een wereld van verschil zijn voor de bestuurder van die auto zelf, maar voor de tegenliggers is ‘t niet altijd even aangenaam.

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2005 06:05 PM
  [ # 13 ]

en zo zie je maar weer dat er nogal eens wat misverstanden kunnen ontstaan op een forum .. Surprisedops:  het is toch niet zoals echt met mekaar praten. Maar voor de rest best handig Rolling Eyes

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 25 maart 2005 07:09 PM
  [ # 14 ]
SAMBXSPORT schreef:

....je een nieuwe auto met Xenon koplampen (ja toch?) ziet aankomen, das inderdaad niet bepaald aangenaam. Kan een wereld van verschil zijn voor de bestuurder van die auto zelf, maar voor de tegenliggers is ‘t niet altijd even aangenaam.

Tsja, daar heb ik wel een verklaring voor..
We zijn gewoon halogeen verlichting gewend. En aangezien er maar een heel select groepje xenon heeft stoort het ons, want het is anders dan het beige van halogeen verlichting.

Het is niet voor niets dat in Frankrijk de auto’s gele verlichting hadden….Ik wil niet weten hoe vreselijk het voor de mensen daar was als er weer zo’n dwaas met ‘beige’ verlichting Rolling Eyes

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 25 maart 2005 07:24 PM
  [ # 15 ]

Nouwwwwwwwww..ww dat weet ik niet hoor; licht is altijd relatief ten opzichte van zijn opgeving. Er is nu eenmaal een zekere hoeveelheid licht aanwezig ‘s nachts en dat kan plaatsafhankelijk (straatverlichting bv) wat meer of minder zijn, maar die felle koplampen zoals bv de xenon’s waar Sam het over heeft, verblinden al nog voordat de zon onder is en dat is bij gebruikelijk licht alleen maar het geval als ze niet goed afgesteld staan.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook