zx doet het prima met de caravan hoor, afgelopen jaar mee naar noorwegen geweest. maar ik wil graag weer een bx, en vanwege het aantal km’s dat ik per jaar maak zat ik te kijken naar een diesel en vroeg me af of dat wel kon met de caravan achter de bx.
maar als het idd hetzelfde blok is dan kan de caravan dus ook prima achter de 1.6bx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:zx doet het prima met de caravan hoor, afgelopen jaar mee naar noorwegen geweest. maar ik wil graag weer een bx, en vanwege het aantal km’s dat ik per jaar maak zat ik te kijken naar een diesel en vroeg me af of dat wel kon met de caravan achter de bx.
maar als het idd hetzelfde blok is dan kan de caravan dus ook prima achter de 1.6bx
Een mooie Chic bijvoorbeeld.
Heeft vrijwel alle optie’s…...waaronder de heerlijke GTI-stoelen…....vaak ook nog een schuifdak…..enz.
Of deze…..een 1.9 TZI : :whoohoo
Staat op Marktplaats….in Hoevelaken
Bram schreef:metro2005 schreef:zx doet het prima met de caravan hoor, afgelopen jaar mee naar noorwegen geweest. maar ik wil graag weer een bx, en vanwege het aantal km’s dat ik per jaar maak zat ik te kijken naar een diesel en vroeg me af of dat wel kon met de caravan achter de bx.
maar als het idd hetzelfde blok is dan kan de caravan dus ook prima achter de 1.6bxEen mooie Chic bijvoorbeeld.
Heeft vrijwel alle optie’s…...waaronder de heerlijke GTI-stoelen…....vaak ook nog een schuifdak…..enz.
Of deze…..een 1.9 TZI : :whoohoo
Staat op Marktplaats….in Hoevelaken
en schuifdak
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
nooooit meer! echt niet!
:burninhell
ik heb al vaak genoeg in de regen gezeten in de auto . dan maar liever een dicht dak.
en een 1.9tzi is inderdaad een aantrekkelijke auto alleen zit je dan weer met een flink brandstofverbruik, en dat voor die ene keer per jaar dat de caravan erachter hangt. ben niet zo’n vreselijke hardrijder dus een 1.6 is qua prestaties echt ruim voldoende.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ben ik nou trouwens heel raar als ik mijn (nieuwere) zx inruil op een bx met meer kilometers
ik krijg allemaal verdwaasde blikken als ik het tegen iemand vertel ops:
maarja er is nou eenmaal geen auto met hetzelfde comfort als de bx die nieuwer is als de zx die ik nu heb
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:ben ik nou trouwens heel raar als ik mijn (nieuwere) zx inruil op een bx met meer kilometers
ik krijg allemaal verdwaasde blikken als ik het tegen iemand vertel ops:
maarja er is nou eenmaal geen auto met hetzelfde comfort als de bx die nieuwer is als de zx die ik nu heb
Dan denk ik toch eigenlijk: waarom heb je die BX Gti verkocht. Dat is nogeens een prettige caravantrekker. En op gas lekker goedkoop te rijden.
Bram zal je wel begrijpen als je je ZX inruilt. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen, alleen tegenover het comfort staan natuurlijk wel extra nadelen. Een BX is gewoon ouder, minder bedrijfszeker en reparatiegevoeliger. Het is maar net wat je wilt. Ik weet niet of ik wel BX had willen rijden als ik alles door een garage had moeten laten repareren. Gelukkig ben ik in staat gebleken om te leren hoe je het zelf repareert. Maar dan nog zijn de kosten niet misselijk.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:....en een 1.9tzi is inderdaad een aantrekkelijke auto alleen zit je dan weer met een flink brandstofverbruik, en dat voor die ene keer per jaar dat de caravan erachter hangt. ben niet zo’n vreselijke hardrijder dus een 1.6 is qua prestaties echt ruim voldoende.
Dan ben met je met een Progress best goed uit. Alhoewel ik het persoonlijk best lekker vind om wat reserve onder mijn gaspedaal te hebben. Met mijn GTI reed ik eigenlijk ook als een ouwe l.l, en scoorde daardoor een verbruik van 1: 11,8 gemiddeld over de hele tijd dat ik de GTI heb gereden.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: kiezen voor een 1.9 liter betekent niet automatisch een veel hoger brandstofverbruik. Bij een leen-BX met 1.6 l motor had ik toch steeds de neiging het gas wat dieper in te trappen omdat dat ding zo lui reageerde… en dan gaat het verbruiksvoordeel weer in rook op.
Kijk eens of je misschien een BX-break van de laatste serie uit 1994 kan scoren. Een 19 TZI break heeft hetzelfde motorblok als de GTI-berline, dezelfde lekkere GTI stoelen en een hoop ruimte als extra.
Maar ik moet zeggen dat Marten Postma wel een punt heeft: als het je gaat om autorijden tegen niet al te hoge kosten, dan denk ik dat je het beste lekker kan doorrijden met je ZX. Want eerlijk gezegd schat ik de ZX kwalitatief iets beter in dan de BX (geloof me, mijn BX is inmiddels ook niet meer zo goedkoop!!).
winnetou schreef:Bij een leen-BX met 1.6 l motor had ik toch steeds de neiging het gas wat dieper in te trappen omdat dat ding zo lui reageerde… en dan gaat het verbruiksvoordeel weer in rook op.
Tsja….die ervaring had ik dus ook met mijn enigste BX Chic 1.6i
Ik vond het een beetje *luie motor*....het verschil in trekkracht met de TZD-turbo was enorm….terwijl je toch mag verwachten dat zo’n 1.6i een turbodieseltje er wel uittrekt.
Wel was ik zeer tevreden met het verbruik…met voornamelijk snelweg-km’s…1 op 14,4.
Want eerlijk gezegd schat ik de ZX kwalitatief iets beter in dan de BX (geloof me, mijn BX is inmiddels ook niet meer zo goedkoop!!).
Klopt wel ja….de indruk die ik van mijn vorige ZX 1.9 D heb is behoorlijk positief….veel stiller qua windgeruis…..minder *kraakjes* (dashbord en onderstel)....heb er in die 5 maanden zo’n 21.000 km mee gereden…ligt vaster op de weg dan een BX, minder windgevoelig…maar ik heb de Zx voornamelijk verkocht vanwege die 3-deuren….(hij zal inmiddels wel weer verkocht zijn?)....maar het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan hè ?
En ach….zoals ik in de *marge* zit te *rommelen* .....(de omruil heeft me maar 125 euro gekost, nieuw wiellager en zo).....mijn wens is nog steeds een 94’er (of wellicht zelfs nog een 95’ér…een z.g. Winkeldochter dus) Break-turbodiesel op de kop te tikken…..met rond de 2,5 ton of minder.
Dus….....
P.S.
Enne, Marten….JA, ik begrijp hem wel hoor
wij gingen altijd met de GTi op vakantie de Pyreneeën en dolemieten in. reed als een trein, en was niet te stoppen. zelfs de helling proef met de sleurhut deed ie met een pluim
mijn ouders hebben nu een Activa 2.0 Turbo, maar die hou ik zelfs zonder caravan niet bij in de bergen…wat sleurt dat ding eraan !!!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap