Willem schreef:2 doppies links en rechts eruit wippen, dan zie je 2 schroeffies en met een plamuurmes de onderste rand eruit wippen. Dan heb je de “huif” eraf en kan je het paneel loshalen (en meteen de lampies vervangen)
Eruit? Waaruit. Heb je het nu over het uitbouwen van het hele “tellerhuis”. Dus dat ding waar alle metertjes in zitten?
Dat van die lampjes spreekt me namelijk wel aan. ‘s Avonds zie ik nog net de snelheidsmeter maar dan houdt het op. Kan ik ik die ook meteen fixen.
Mijn benzinemeter doet ook vreemd, blijft op volle tank staan laatste dagen terwijl ik er toch een eind meegereden heb, erg vervelend.
Wie heeft er een oplossing voor mij ?
Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ook mijn benzinemeter is erg onnauwkeurig, de meter loopt veel te snel richting 0. Laatst heb ik getankt toen de meter op 0 stond en het lampje brandde, ik ging ervan uit dat ik ongeveer 80 liter moest tanken en met moeite kreeg ik er 50 liter in. Bij 40 liter stopte de tankpistool…. Op de dagteller stond 450 km, dus die 80 liter was ook niet logisch.
Moet ik de vlotter schoonmaken, stekkers controleren, benzinemeter vervangen? Wie kan mij helpen?
Gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citro,
ik zou het echt niet weten, van de ene op andere dag werkte de mijne weer, ik dacht dat ik een hele scherpe bocht nam en toen was er weer leven in het metertje…..erg vreemd…de oplossingen die je noemt zouden kunnen werken, beste kun je een bezoekje aan je garage brengen.
Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Citrophile schreef:Ook mijn benzinemeter is erg onnauwkeurig, de meter loopt veel te snel richting 0. Laatst heb ik getankt toen de meter op 0 stond en het lampje brandde, ik ging ervan uit dat ik ongeveer 80 liter moest tanken en met moeite kreeg ik er 50 liter in. Bij 40 liter stopte de tankpistool…. Op de dagteller stond 450 km, dus die 80 liter was ook niet logisch.
Moet ik de vlotter schoonmaken, stekkers controleren, benzinemeter vervangen? Wie kan mij helpen?
Gr,
Citrophile
was die vlotter niet redelijk eenvoudig te bereiken onder de achterbank onder dat flapje? (kweet t niet zeker hoor… )
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Wat vaker problemen geeft is een slechte massa.
Dit is simpel vanaf de vlotter aan de massadraad een extra massa draad te leggen direct op carrosserie (bv aan steun achterbank).
Hiermee heb ik vrij goede ervaring (div bx en xm al gedaan)
Als de meter op vol blijft staan, zit het vlottertje zelf vast.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
michel-16v schreef:Wat vaker problemen geeft is een slechte massa.
Dit is simpel vanaf de vlotter aan de massadraad een extra massa draad te leggen direct op carrosserie (bv aan steun achterbank).Hiermee heb ik vrij goede ervaring (div bx en xm al gedaan)
Als de meter op vol blijft staan, zit het vlottertje zelf vast.
Allen bedankt voor de reacties, ik zal zeker een extra massadraad vanaf de vlotter trekken op de carrosserie. Dan kijk ik even aan hoe dat gaat.
Gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Het zou kunnen liggen aan het printje waar de metertjes zelf op zitten misschien, dit zit volgens mij op een aantal pennen van de rest van dat geval met al die meters.
Als je het hebt losgehaald en weer monteert, laat dan de rand gewoon bovenop de rest van het dashboard rusten, is makkelijk voor als het nog eens los moet.
Denk er om dat je niet teveel aan de km tellerkabel trekt want dan breekt het kunststof deel aan de meter zelf, zit gewoon met een klemverbinding, ring iets naar achteren trekken en hij laat los.
Als je onvoldoende ruimte hebt, tegen het schutbord onder de motorkap zit nog een koppeling, de km tellerkabel bestaat uit twee delen.
Kijk ook hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172398&highlight;=
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Han S schreef:Het zou kunnen liggen aan het printje waar de metertjes zelf op zitten misschien, dit zit volgens mij op een aantal pennen van de rest van dat geval met al die meters.
Als je het hebt losgehaald en weer monteert, laat dan de rand gewoon bovenop de rest van het dashboard rusten, is makkelijk voor als het nog eens los moet.
Denk er om dat je niet teveel aan de km tellerkabel trekt want dan breekt het kunststof deel aan de meter zelf, zit gewoon met een klemverbinding, ring iets naar achteren trekken en hij laat los.
Als je onvoldoende ruimte hebt, tegen het schutbord onder de motorkap zit nog een koppeling, de km tellerkabel bestaat uit twee delen.
Kijk ook hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172398&highlight;=
Hoi Han S,
Bedankt voor de tip, ik was laatst bezig met de tellerkabel i.v.m. het enorm trillen van de naald van de snelheidsmeter. De kabels heb ik ingspoten met dik vet, het is al wel wat beter geworden maar ik ga toch beide tellerkabels vervangen. In dat geval heb ik de tellerunit toch los en zal meteen het printplaatje demonteren en schoonmaken met een contactreiniger.
M.vr.groet,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !