cocico schreef:pete72ds schreef:gewone camionette-band te rijden (dezelfde als ik het tekeningetje).
cocico welke banden bedoel je hiermee ? en zijn banden in Belgie goedkoper ?Het was van het merk Barum, ik denk dat het type hetzelfde is als hierboven. Camionette-banden zijn: bestelwagenbanden. En ik denk niet dat wij goedkoper zijn, maar die € 25 was voor tweedehandsjes die hij liggen had.
Onthoud wel dat bestelwagenbanden doorgaans nogal zwaar belast worden in ‘t dagelijks gebruik (stoeprandjes e.d. worden nogal eens meegepakt bij laad-en loswerk), en dan heb ik het nog niet eens over overbelading
Dus wel even letten bij gebruikte banden op zichtbare beschadigingen:
> inrijdingen (ontbrekend rubber, of scheuren)
> bulten op de banden (kan duiden op beschadigd karkas)
> scheef afgesleten profiel
Wat ook een goede leidraad is: hoe goed (of slecht) is de band te balanceren; dat geeft ook vaak de conditie van de band weer…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Maar ‘an sich’ raad je me niet af om achteraan twee tweedehands bestelwagenbanden te monteren?
in principe niet, mits de banden in goede staat zijn…
‘t is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
bogaard77 schreef:Mijn Gislaved achterbanden bevallen uitstekend! 60 euro per band!
Heb jij nog smalle banden achter? Van Gislaved kan ik alleen maar van het type Speed 316 (klinkt wel BMW-achtig) de maat 165/80/15 vinden die in aanmerking komt voor een originele maatvoering.
Met van die witte letters op de zijkant?
Voor zo’n bandmaat kun je voor de prijs dan toch net zo goed een Vredestein Sprint+ nemen (of voor iets meer de Sprint Classic)?
@cocico en @pete72ds: Voor jullie, met jullie “nieuwe” DS’sen, waarschijnlijk niet van toepassing. Bandenmaat voor- en achter zal voor jullie wel hetzelfde zijn, nl. 185/80.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!
De gislaved is inderdaad 165/15 en er staan geen witte letters op!
Het is een mooie tekening en rijdt heel stil!
Erg tevreden mee…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!
Nu heb je ruzie
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:Nu heb je ruzie
Met de fietsenmakers zeker.
“Gislaved voor je autoped” had wel aardig geweest, maar Gislaved maakt alleen maar autobanden. Je hebt wel gelijk Joris, bij Vredestein denk ik toch ook als eerste aan fietsbanden.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
dit zijn toch geen fietsbanden
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Nee, maar dit wel!
Ze hebben gewoon hun naam tegen. Maakt niet uit. Bij mij gaan er binnenkort toch Vredesteins onder.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
XTR schreef:bogaard77 schreef:Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!
Nu heb je ruzie
En zelfs fietsbanden kunnen ze daar nog niet maken….
Toen ik nog fietste droogde Vredesteins altijd uit en gingen ze vaak aan de zijkanten kapot
Toen ik mijn huidige DS kocht zaten er 4 nieuwe Vredesteins onder. Die heb ik er dus gelijk afgehaald en onder mijn ouwe DS gezet die te koop stond. Heb nu mijn XVSjes weer voor en de Xasjes weer achter onder de DS zitten….Heerlijk!!! Die banden horen gewoon bij die auto…
Ik heb nu nog wel 2 Vredestein Snow+ banden op de eend maar ook dat is geen succes. Met gewone Michelin X heb je met sneeuw en ijzel meer grip! Echt waar. Dat komt ook dat die X band van Michelin standaard al zoveel lamellen heeft in het profiel. De Vredestein heeft ze haast niet en ziet er alleen maar stoer uit met het grove profiel….ik gebruik ze alleen nog maar om te crossen.
De SnowPlus is al meer dan tien jaar uit het assortiment van Vredestein…
even iets over (winter)banden: na verloop van tijd zal elke band verouderen en oxideren, onder andere onder invloed van ozon; dit is merkbaar aan de band door o.a. kleine scheurtjes.
ook zal de band na JAREN harder worden, en dus elasticiteit verliezen; hierdoor krijgt een band minder grip.
da’s helemaal merkbaar met winterbanden, die trouwens geen winterband meer mogen heten als ‘t loopvlak voor de helft is weggesleten.
(daarom hebben actuele winterbanden tegenwoordig een WinterWearIndicator; een brugje in de band, vergelijkbaar met een TreadWearIndicator)
De WWI zit op 4.5mm profieldiepte, de TWI op 1.75mm
Zodat je zelf op je band kunt nagaan of ‘t nog verantwoord is om de winter mee in te gaan (bij minder dan 4.5mm profiel zullen de lamellen in de band hun werking bijna verloren hebben).
Die 1.75mm is dus bijna de afkeurnorm voor de APK
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jongens, iedereen mag rijden op wat ie wil… Ik wil geen vredestein onder de DS…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, ff een oud topic opfrissen.
Ik moet zelf de DS voor van nieuw schoeisel voorzien. Vraag 1: Wie heeft er nu ervaring met de Continentals, zoals beschreven in La Bombe 247? (nadeel wellicht wieluitslag?)
Vraag 2, Wie heeft ervaring met alternatieven voor de michelins, zoald e vredesteins?
De Vredensteins bandjes zitter er nu ook onder, maar zijn de nieuwste Vredesteins beter dan de geteste?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
wat voor type en maat Vredestein heb je er nu onder zitten ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Vredestein 185 SR 15, Sprint ST
Profiel voldoende, alleen verkeerd afgesleten helaas aan de buitenrand.
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!