4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
vraag2 Banden
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 08 april 2005 12:31 AM
  [ # 46 ]
cocico schreef:
pete72ds schreef:

gewone camionette-band te rijden (dezelfde als ik het tekeningetje).


cocico welke banden bedoel je hiermee ? en zijn banden in Belgie goedkoper ?

Het was van het merk Barum, ik denk dat het type hetzelfde is als hierboven. Camionette-banden zijn: bestelwagenbanden. En ik denk niet dat wij goedkoper zijn, maar die € 25 was voor tweedehandsjes die hij liggen had.

Onthoud wel dat bestelwagenbanden doorgaans nogal zwaar belast worden in ‘t dagelijks gebruik (stoeprandjes e.d. worden nogal eens meegepakt bij laad-en loswerk), en dan heb ik het nog niet eens over overbelading Wink

Dus wel even letten bij gebruikte banden op zichtbare beschadigingen:

> inrijdingen (ontbrekend rubber, of scheuren)
> bulten op de banden (kan duiden op beschadigd karkas)
> scheef afgesleten profiel

Wat ook een goede leidraad is: hoe goed (of slecht) is de band te balanceren;  dat geeft ook vaak de conditie van de band weer…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 01:15 AM
  [ # 47 ]

Maar ‘an sich’ raad je me niet af om achteraan twee tweedehands bestelwagenbanden te monteren?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 08 april 2005 01:40 AM
  [ # 48 ]

in principe niet, mits de banden in goede staat zijn…


‘t is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken Rolling Eyes

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 08 april 2005 03:07 AM
  [ # 49 ]
bogaard77 schreef:

Mijn Gislaved achterbanden bevallen uitstekend! 60 euro per band!

Heb jij nog smalle banden achter? Van Gislaved kan ik alleen maar van het type Speed 316 (klinkt wel BMW-achtig) de maat 165/80/15 vinden die in aanmerking komt voor een originele maatvoering.

Met van die witte letters op de zijkant?
Voor zo’n bandmaat kun je voor de prijs dan toch net zo goed een Vredestein Sprint+ nemen (of voor iets meer de Sprint Classic)?

@cocico en @pete72ds: Voor jullie, met jullie “nieuwe” DS’sen, waarschijnlijk niet van toepassing. Bandenmaat voor- en achter zal voor jullie wel hetzelfde zijn, nl. 185/80.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2005 12:09 PM
  [ # 50 ]

Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!

De gislaved is inderdaad 165/15 en er staan geen witte letters op!
Het is een mooie tekening en rijdt heel stil!
Erg tevreden mee…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 april 2005 01:43 AM
  [ # 51 ]
bogaard77 schreef:

Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!

Cool

Shocked  Nu heb je ruzie Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 09 april 2005 04:35 PM
  [ # 52 ]
XTR schreef:

Shocked  Nu heb je ruzie Wink

Met de fietsenmakers zeker.

“Gislaved voor je autoped” had wel aardig geweest, maar Gislaved maakt alleen maar autobanden. Je hebt wel gelijk Joris, bij Vredestein denk ik toch ook als eerste aan fietsbanden.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 10 april 2005 01:04 AM
  [ # 53 ]

dit zijn toch geen fietsbanden Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 10 april 2005 01:39 AM
  [ # 54 ]

Nee, maar dit wel!

Ze hebben gewoon hun naam tegen. Maakt niet uit. Bij mij gaan er binnenkort toch Vredesteins onder.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2005 01:42 AM
  [ # 55 ]
XTR schreef:
bogaard77 schreef:

Alleen op de I.E. hoort voor en achter het zelfde. Ik rijdt een DSuper5. Ik vind door ervaring dat vredestein niet rijdt! Vredestein maakt FIETSbanden!

Cool

Shocked  Nu heb je ruzie Wink

En zelfs fietsbanden kunnen ze daar nog niet maken….

Toen ik nog fietste droogde Vredesteins altijd uit en gingen ze vaak aan de zijkanten kapot Sad

Toen ik mijn huidige DS kocht zaten er 4 nieuwe Vredesteins onder. Die heb ik er dus gelijk afgehaald en onder mijn ouwe DS gezet die te koop stond. Heb nu mijn XVSjes weer voor en de Xasjes weer achter onder de DS zitten….Heerlijk!!! Die banden horen gewoon bij die auto…

Ik heb nu nog wel 2 Vredestein Snow+ banden op de eend maar ook dat is geen succes. Met gewone Michelin X heb je met sneeuw en ijzel meer grip! Echt waar. Dat komt ook dat die X band van Michelin standaard al zoveel lamellen heeft in het profiel. De Vredestein heeft ze haast niet en ziet er alleen maar stoer uit met het grove profiel….ik gebruik ze alleen nog maar om te crossen.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 10 april 2005 01:50 AM
  [ # 56 ]

De SnowPlus is al meer dan tien jaar uit het assortiment van Vredestein…

even iets over (winter)banden: na verloop van tijd zal elke band verouderen en oxideren, onder andere onder invloed van ozon; dit is merkbaar aan de band door o.a. kleine scheurtjes.

ook zal de band na JAREN harder worden, en dus elasticiteit verliezen; hierdoor krijgt een band minder grip.
da’s helemaal merkbaar met winterbanden, die trouwens geen winterband meer mogen heten als ‘t loopvlak voor de helft is weggesleten.
(daarom hebben actuele winterbanden tegenwoordig een WinterWearIndicator; een brugje in de band, vergelijkbaar met een TreadWearIndicator)

De WWI zit op 4.5mm profieldiepte, de TWI op 1.75mm

Zodat je zelf op je band kunt nagaan of ‘t nog verantwoord is om de winter mee in te gaan (bij minder dan 4.5mm profiel zullen de lamellen in de band hun werking bijna verloren hebben).
Die 1.75mm is dus bijna de afkeurnorm voor de APK

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 april 2005 12:18 PM
  [ # 57 ]

Jongens, iedereen mag rijden op wat ie wil… Ik wil geen vredestein onder de DS…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 april 2006 10:22 PM
  [ # 58 ]

Zo, ff een oud topic opfrissen.
Ik moet zelf de DS voor van nieuw schoeisel voorzien. Vraag 1: Wie heeft er nu ervaring met de Continentals, zoals beschreven in La Bombe 247? (nadeel wellicht wieluitslag?)
Vraag 2, Wie heeft ervaring met alternatieven voor de michelins, zoald e vredesteins?
De Vredensteins bandjes zitter er nu ook onder, maar zijn de nieuwste Vredesteins beter dan de geteste?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 06 april 2006 11:09 PM
  [ # 59 ]

wat voor type en maat Vredestein heb je er nu onder zitten ?

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 april 2006 11:20 PM
  [ # 60 ]

Vredestein 185 SR 15, Sprint ST

Profiel voldoende, alleen verkeerd afgesleten helaas aan de buitenrand.

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook