4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

BX of xantia
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 maart 2005 05:21 PM
  [ # 46 ]

Nee, moet in een CX… maar ik was toevallig wel naar de mazda site aan het kijken… dat wordt nog wel een keer mijn projekt. Mazda Twinturbo wankel in een CX, zoals het oorspronkelijk bedoeld was. Dus, ja, ik ben aan het overwegen hoe dat moet. Ik denk dat het wel past, zijn heel compact, en kunnen dus in de lengterichting geplaatst worden. Ik ben me alleen aan het beraden over wat voor soort bak er dan bij zou moeten. Mooiste zou een IVT bak zijn en misschien kan dat ook nog… dat zou echt helemaal ultiem zijn.

Hier zit denk ik een ideaal motortje in voor een CX

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 26 maart 2005 08:51 PM
  [ # 47 ]

vandaag wezen proefrijden met de xantia, kmstand zoals die op internet stond klopte inderdaad (nap uitdraai gezien) auto zag er verder goed uit, mooie blauwe kleur.
Achterklep was niet verweerd, auto was netjes droog van binnen (zowel bij de passagierszijde als in de koffer)
de auto veerde prima en de complete historie was bekend van de auto.
enige wat ik tegen vond vallen was de motor. die maakte een flink stuk meer kabaal als de 1.8 16v waar ik eerder in proefgereden had.
(normaal?)
beetje rauw geluid. niet echt storend overigens maar het viel me wel op.
auto was van een oudere dame geweest, nee niet het standaard verkoopverhaal Knipoog/Wink heb de leeftijd van de vorige eigenaresse gezien. 1926 Geschokt/Shocked
auto zag er verder van binnen en van buiten spik en span uit behoudens een scheurtje in het plastic van de voorbumper en beschadiging aan de rechterspiegel.
de auto veerde prima (beter nog als de 1.8 16v van de laatste proefrit)
LHM was netjes groen, auto stond op 4 nog bijna nieuwe michelin banden en zelfs de wieldoppen waren nog als nieuw! alles zag er gewoon goed uit. (alleen het motorblok was stoffig)

aangezien hij ook best een redelijk bod op mijn auto had gedaan heb ik maar besloten en heb de xantia gekocht
Dancing Dancing
Nog wat dingetjes voor aflevering geregeld: nieuwe distributieriem, reparatie van de voorbumper en reparatie van de spiegel.

als het een beetje meezit kan ik de auto volgende week zaterdag ophalen Glimlach/Smile
uiteraard volgt dan een uitgebreid fotoverslag Heel kwaadaardig/Twisted Evil

* blij is en niet kan wachten tot zaterdag

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 26 maart 2005 09:01 PM
  [ # 48 ]

He leuk voor je, gefeliciteerd met je aankoop, ik ben benieuwd naar de foto’s.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 26 maart 2005 10:11 PM