N.a.v. de opmerking over BX koplampsproeiers in het *Gespot en gepost-draadje*.....wil ik in deze draad van de forummers eens weten welke bijzondere optie’s er in de BX sinds 1982 zoal voorhanden waren.
Uiteraard is bekend dat er electrische ramen (2 of 4)....stuurbekrachtiging, kaartleeslampje, toerenteller, Airco, diverse type’s velgen, achterspoilers e.d. als *optie* waren….maar het gaat mij vooral om optie’s die je hier in NL weinig of nooit tegen komt….zoals die Koplampsproeiers en Stoelverwarming.
Je kon dus ook de originele Armsteun bij Citroën bestellen…....maar wat nog meer ??
Graag ook foto’s, indien mogelijk….
hehe dat een zo’n opmerking zo’n grote gevolgen kan hebben…
Ik trap af, met de klepjes in de kofferbak. Zeer zeldzaam naar het schijnt, ik trof ze aan in mijn vorige BX (en nu zitten ze in de GTi):
Dan hebben we de middenarmsteun, die jij al noemde, maar die IK bezit…
Verder moet ik vooral denken aan de boordcomputer, die ik nog nooit in het echt heb gezien…
Oh en Bram, Opties is zonder ‘s .....
Harm schreef:Dan hebben we de middenarmsteun, die jij al noemde, maar die IK bezit…
Oh en Bram, Opties is zonder ‘s .....
1: die armsteun had ik wel, vorig jaar….maar heb ik in de donkerrode tzd-turbo laten zitten.
(kwam uit de Chic)
En v.w.b. Optie’s…...zo heb ik het geleerd op de Openbare Lagere school…..maar dat was geloof ik nog van voor de Mammoetwet
[betweter-mode]
op·tie (de ~ (v.), ~s)
Uit: http://www.taalweb.nl, het woordenboek dus
[/betweter-mode]
Van die armsteun wist ik ‘t… dat soort dingen moet je bij verkoop uit een BX halen en ze in een kluis leggen tot je weer een BX hebt
Harm schreef:
Verder moet ik vooral denken aan de boordcomputer, die ik nog nooit in het echt heb gezien…
Volgens mij heeft Wouter de boordcomputer in zijn Digit al eens laten zien.
Hoewel Duits, staat hier een Duitser die de BC uit een ‘86er GTI in een 1991 Type3 BX heeft gesleuteld. Erg grappig, zelfs als je geen Duits kunt.
Volgens mij heeft Wouter de boordcomputer in zijn Digit al eens laten zien.
hm nou je ‘t zegt, inderdaad.. maar ik heb ‘m niet echt goed kunnen bekijken denk ik
fotootje?
Het gaat mij ook meer om kleine zaken….zoals inderdaad die klepjes aan de zijkant van de kofferbakruimte…..ik zal die hopelijk dan voor het eerst gaan zien a.s. zaterdag bij de meeting.
(waarschuwing :.....let goed op als ik in de buurt van je BX loop )
(zoals ik al zei….ik heb de lagere school gehad van 1956 t/m 62 en zo leerden wij dat toen…en ik ben niet meegegaan met de nieuwe spelling….zo schrijf ik ook nog steeds Cadeau i.p.v Kado.)
Maar goed ...nu weer ontopic
meeting zaterdag? oja, in borculo…. helaas, ik ga dan naar een mini-meeting van het Autoweek forum…
Enne, mijn klepjes zijn heilig, bovendien zijn ze voor een break anders :p
(cadeau is trouwens volgens de nieuwe spelling goed, dat gebruik ik ook altijd)
Ontopic:
Deurschelpjes.
In de originele verpakking:
En uit de originele verpakking:
Een vriend van me had ze in zijn “magazijn” liggen, die heb ik dus op m’n Progress geplakt. Daar rijdt m’n broer nu in, ik heb ze niet erafgehaald…
er zijn ook van die handgreep beschermers…..anders krijg je krassen in de lak. die zie je ook heel weinig.
ik heb er een setje van, en die hou ik ook lekker
zo heb je nog een extra aansteker en koptelefoon aansluitingen voor de passagiers achter, tesamen met 2 speakers in de achterpanelen. dit was toen der tijd het zogenoemde “audio-pakket”
originele elektrische open-daken zie je ook niet op elke hoek van de straat.
in het hoge noorden worden de bx’en geleverd met voorverwarmer voor de motor. net als de stoelverwarming…...dat was daar zo goed als standaard.
de bx sport had ook bruin getint glas, dat is ook iets wat je zelden ziet, en ook niet meer te verkrijgen is. daar heb ik gelukkig ook een complete set van staan, alleen de voorruit is helaas gebroken
leren bekleding is ook vrij zeldzaam, en de prijzen daarvan weten sommige mensen ook wel
airco zie je ook niet zo veel.
tja…..wat heb je zo nog al meer
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
er zijn ook van die handgreep beschermers…..anders krijg je krassen in de lak. die zie je ook heel weinig.
ik heb er een setje van, en die hou ik ook lekker
Kijk eens een post boven de jouwe….. dat zijn die handgreepbeschermers
Harm schreef:er zijn ook van die handgreep beschermers…..anders krijg je krassen in de lak. die zie je ook heel weinig.
ik heb er een setje van, en die hou ik ook lekkerKijk eens een post boven de jouwe….. dat zijn die handgreepbeschermers
ik zag het, maar terwijl ik aan het posten was, is dat berichtje boven mij ook neergezet
dat kon ik dus niet weten
Ook zeldzaam: de reflectieplaat tussen de achterlichten:
Geheel rode achterlichten.
En nog een met bijpassende reflectorplaat:
Nog vergeten, de motorafdekking. Was leverbaar in het hoge noorden.
WYD schreef:Nog vergeten, de motorafdekking. Was leverbaar in het hoge noorden.
wat bedoel je met motorafdekking ?
aan de onderkant van de motor misschien, tegen al het sneeuw, pekel en water ?
vortex schreef:de bx sport had ook bruin getint glas, dat is ook iets wat je zelden ziet, en ook niet meer te verkrijgen is. daar heb ik gelukkig ook een complete set van staan, alleen de voorruit is helaas gebroken
Is dat de brons kleur? Die is nog wel te verkrijgen bij idds Ik heb alleen de middenarmsteun in 16v blauw/grijs striping. Airco zou ik wel graag willen maar dat is wat veel werk om in te bouwen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!