GoofBlikscha schreef:Hier even een plaatje van onze middenconsole, waar dus wel een volume regelaar op zit. (officieel kan je hier volgens mij front en rear mee regelen)
Het plaatje is van een tzi break.
Leuk
Ik heb in dit draadje al een hoop optie’s gezien…..(hebbe hebbe )....nu vraag ik me alleen nog af waar die 4 vakjes voor schakelaars dienen, in de lengterichting naast de bestuurder.
Die zullen er ooit door Citroen niet voor niks gemaakt zijn, mag ik aannemen. :
Oke…..als de 2 schakelaars van de stoelverwarming erin zitten, neem ik aan dat die regelaar voor front en rear naar de linkerkant gaat…..maar dan blijven er nog 3 over.
WIE ..oh wie heeft een BX waar al die vakjes vol zitten met optie’s ?
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
ik heb dat knopje ook in mijn bx zitten daar kun je het geluid links of recht harder en zachter mee zetten.
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:ik heb dat knopje ook in mijn bx zitten daar kun je het geluid links of recht harder en zachter mee zetten.
Ik neem dus aan dat het een origineel BX accessoire is…of is dat knopje in het afdekplaatje gezet ?
En je bedoeld natuurlijk voor en achter i.p.v. links/rechts. :
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
origineel heeft de bx alleen luidspeakers voor en niet achter en ik bedoelde echt links en rechts voor
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Je kan die regelaar op 2 manieren aansluiten, zodat hij voor iets regelt, (balans??) maar je kan hem ook alleen voor front en rear aansluiten. (onze break heeft namelijk wel luidsprekers achterin, als standaard)
Volgens mij lukt het nooit om alle gaten voor schakelaars te vullen, of je moet al een type één hebben, met achterluidsprekers (met regelaar dus), stoelverwarming en elektrische ramen voor én achter…
En als je het dan helemaal goed wil doen, moeten er ook nog hoofdtelefoon aansluitingen achterin, en een 12v stopcontact
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Harm schreef:hoewel ik niet zeker weet of de type 1 ooit met airco geleverd is
Ja, wel degelijk
Dit is zijn de kachelknoppen van een BX type 1 mét airco:
En dit zijn de kachelknoppen van een BX type 1 zonder airco:
(foto uit mijn eigen BX)
HIER trouwens nog een lijstje met allerlei opties voor de BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:T(h)ijs schreef:Nou roestende uitlaatophanging was inderdaad standaard
Klopt, en mijn BX Leader heeft die optie.
Op het punt waar de achterste uitlaatophanging hoort te hangen is de kofferbakbodem roestig en die ophanging is volledig weg.
Gelukkig heb ik op de sloop een goede weten te vinden. Nu ff een plaatje lassen op de bodem en dan die ophanging erop en dan kan ie naar de APK gaan…
Denk er dan wel om dat je alle bekabeling linksonder in de kofferbak weg haalt, anders smelt je alles door!!!!!!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Harm schreef:Ook iets wat me opviel: Franse BXen (kijk maar in folders enzo) hebben geen knipperlichtje op het voorspatbord. Nederlandse wel. Iets met voertuigreglement ofzo?
ah, dat verklaart waarom er bij mij tot 2 keer aan toe!! beide knipperlampjes van mn bx zijn gestolen in zui/frankrijk, op bizar lompe wijze overigens, niks netjes doen, hup met de schroevedraaier verdomme! Hij wordt ieder jaar lelijker mijn bx…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Overigens, ik heb bijna alle knoppen gevuld gehad bij mijn bx. Ik had ten eerste natuurlijk de twee voor de achterramen,
een aan en uitschakelaar voor de radardetector,
een volumeschakelaar voor de detector,
een verdelerschakelaar voor de 12V aansteker achter(self/made)
een afstandbediening voor de carkit,
een aan-uit schakelaar voor de versterker in de kofferbak
een aan/uit schakelaar voor het leeslampje op de achterbank
en allemaal originele schakelaars!
Heb echter nu alleen nog de aan/uit voor de detector, de carkit, 12V plug en de ramen, de rest was alleen maar onhandig met snoeren en gebruikte ik eigenlijk nooit…...Bovendien had ik daarna geen ruimte meer om de carkit weg te werken
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Overigens, ik heb bijna alle knoppen gevuld gehad bij mijn bx. Ik had ten eerste natuurlijk de twee voor de achterramen,
een aan en uitschakelaar voor de radardetector,
een volumeschakelaar voor de detector,
een verdelerschakelaar voor de 12V aansteker achter(self/made)
een afstandbediening voor de carkit,
een aan-uit schakelaar voor de versterker in de kofferbak
een aan/uit schakelaar voor het leeslampje op de achterbanken allemaal originele schakelaars!
Heb echter nu alleen nog de aan/uit voor de detector, de carkit, 12V plug en de ramen, de rest was alleen maar onhandig met snoeren en gebruikte ik eigenlijk nooit…...Bovendien had ik daarna geen ruimte meer om de carkit weg te werken
Ja…....zo kan ik ze ook vol krijgen….maar ik bedoelde natuurlijk originele optie’s van Citroen
XBXG schreef:Harm schreef:Ook iets wat me opviel: Franse BXen (kijk maar in folders enzo) hebben geen knipperlichtje op het voorspatbord. Nederlandse wel. Iets met voertuigreglement ofzo?
In Frankrijk, België en Spanje waren die knipperlichtjes niet nodig volgens de wet. In de meeste andere Europese landen wel. (kleine twijfel over Spanje trouwens…)
In Italië werden 2CV’s en Dyanes zelfs voorzien van extra zijknipperlichtjes vlak voor de aflevering, aangezien Citroën die er nooit van de fabriek af heeft opgezet.
1. Franse en Spaanse BX’en hadden deze knipperlichtjes NIET. Daarentegen hadden o.a. Nederlandse, Belgische, Duitse, Britse en Italiaanse BX’en deze knipperlichtjes WEL.
2. In België zijn deze knipperlichtjes verplicht van zodra het voertuig samen met aanhangwagen of caravan een bepaalde lengte overschrijdt (ik denk 6 meter, maar ben daar niet zeker van)
3. In Italië zijn deze knipperlichtjes op de zijkant al tientallen jaren wettelijk verplicht voor alle voertuigen. Bovendien : vroeger (tot halfweg de jaren ‘70) mochten voertuigen in Italië vooraan uitstluitend witte knipperlichten voeren, oranje oplichtende knipperlichten vooraan waren verboden.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
c5breakhdi schreef:1. Franse en Spaanse BX’en hadden deze knipperlichtjes NIET. Daarentegen hadden o.a. Nederlandse, Belgische, Duitse, Britse en Italiaanse BX’en deze knipperlichtjes WEL.
Euh, bijna alle bij mij bekende Belgische BX’en hebben geen zijknipperlichtjes….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De Belgische BX’en die ik ken hadden wel de knipperlichten op de voorspatborden. Betrof hoofdzakelijk Type 3’s.
XBXG schreef:c5breakhdi schreef:1. Franse en Spaanse BX’en hadden deze knipperlichtjes NIET. Daarentegen hadden o.a. Nederlandse, Belgische, Duitse, Britse en Italiaanse BX’en deze knipperlichtjes WEL.
Euh, bijna alle bij mij bekende Belgische BX’en hebben geen zijknipperlichtjes….
Alle Belgische BX’en “fase 2” (met de witte knipperlichtglazen vooraan, dus na de restyling) hadden knipperlichtjes opzij. Ik heb er zelf zo een gehad, type 16 RS, kleur “rouge florentin” (zo’n min of meer donkerrode metaallak), spiksplinternieuw gekocht in 1988, en verkocht in 1996.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die luxaflex hebbe hebbe hebbe
zijn zeker niet meer te krijgen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!