inbouwen stuurbekrachteging
markodewit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 maart 2005 11:27 PM

ik marko heb een bx type1 uit 1985 aangeschaft maar ik vind het jammer dat er geen stuurbekr op zit.
wie kan mij vertellen of het mogelijk is er alsnog een in te bouwen Confused:

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 maart 2005 11:35 PM
  [ # 1 ]

Een type 1 en nog maar net aangeschaft?? Gefeliciteerd Exclamation Misschien ook een fotootje?
Over stuurbekrachtiging kan ik je helaas niets vertellen, ben nogal een beginnend sleutelaar…
Groeten,
Serge.

Profiel  
 
markodewit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 maart 2005 12:01 AM
  [ # 2 ]
voge schreef:

Een type 1 en nog maar net aangeschaft?? Gefeliciteerd Exclamation Misschien ook een fotootje?
Over stuurbekrachtiging kan ik je helaas niets vertellen, ben nogal een beginnend sleutelaar…
Groeten,
Serge.

foto kan ik nu niet maken komt nog later, maar het is een kale bx dus geen electrische ramen de kleur is rood,maar je raad het al niet zo mooi meer
ondanks dat ik hem nog niet zo lang heb ,zitten er al behoorlijk wat nieuwe onderdelen op namenlijk 1 ruitenwisser,schakelhevel,dynamo,expantievat,rotorverdeelkap,rechterspiegel,en oja de carberrateur moest even schoongemaakt worden en afgestelt want met 44 liter benzine kon ik 385 km mee rijden slik Laughing

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 22 maart 2005 12:20 AM
  [ # 3 ]

Re: inbouwen stuurbekrachteging

markodewit schreef:

ik marko heb een bx type1 uit 1985 aangeschaft maar ik vind het jammer dat er geen stuurbekr op zit.
wie kan mij vertellen of het mogelijk is er alsnog een in te bouwen Confused:

Je zult behoorlijk wat leidingwerk en hydraulische onderdelen moeten aanleggen. Het begint met een andere hydraulische pomp, een verdeelblok en de stuurservo en bekrachtigingscilinder. Hier tussen zullen leidingen aangelegd moeten worden en een aantal leidingen zullen verplaatst moeten worden.
Afhankelijk waar nu de drukregelaar zit, zal deze ook verplaatst moeten worden.
Onmogelijk is het niet, maar het is echt veel werk.

Profiel  
 
turbodiesel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 12-02-2005

Gepost: 22 maart 2005 12:32 AM
  [ # 4 ]

ik heb zoiets al eens gedaan,enkele jaren geleden in een paasweekeind Rolling Eyes twee dagen gesleuteld onder een 1400 van 1984.
Ik heb toen op de sloop voor honderd GULDENS Shocked een stuurhuis en opbrengstverdeler van een trd turbo gehaald,en zoveel mogelijk omgezet.
was alleen vergeten de stuuras(tussen stuur en stuurhuis mee te nemen)
deze is n.l. iets korter(of langer(weet niet meer)) Surprisedops: deze heb ik toen zelf maar verlast Laughing
enfin waar je op moet letten Arrow is vooral de opbrengstverdeler ,officieel zou je de pomp ook moeten vervangen i.v.m. de opbrengst,maar ik kon toen geen passende pomp vinden,maar we hebben er geen last van gehad,dus noodzakelijk is het volgens mij niet.
nou ja succes ermee maar :brug

trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo

Profiel  
 
turbodiesel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 12-02-2005

Gepost: 22 maart 2005 12:38 AM
  [ # 5 ]

Re: inbouwen stuurbekrachteging

Je zult behoorlijk wat leidingwerk en hydraulische onderdelen moeten aanleggen. Het begint met een andere hydraulische pomp, een verdeelblok en de stuurservo en bekrachtigingscilinder.

deze moet je mee zien te nemen van de sloper.

en de stuurservo en bekrachtigingscilinder.

je kunt het beste het gehele stuurhuis ombouwen

trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 maart 2005 01:38 AM
  [ # 6 ]

Re: inbouwen stuurbekrachteging

turbodiesel schreef:

Je zult behoorlijk wat leidingwerk en hydraulische onderdelen moeten aanleggen. Het begint met een andere hydraulische pomp, een verdeelblok en de stuurservo en bekrachtigingscilinder.

deze moet je mee zien te nemen van de sloper.

en de stuurservo en bekrachtigingscilinder.

je kunt het beste het gehele stuurhuis ombouwen

Eh, dat sowie so, en de onderste stuurstang vergeet je hier weer Wink
Vergis je ook niet in het extra hydrauliekleidingwerk; dat eet je spaarpot aardig leeg als je het allemaal nieuw moet kopen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 maart 2005 02:11 AM
  [ # 7 ]

Hoi Marko,

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van de BX. Is ie nou echt beter/leuker dan de Digit die je me hebt verkocht ConfusedRolling Eyes

Ben wel benieuwd naar een foto trouwens Wink

Het lijkt me een hele klus om stuurbekrachtiging op je BX te zetten, maar knap als het allemaal lukt. Ik heb op mijn BX Leader (een 1400’tje) ook geen stuurbekrachtiging, en ik mis het totaal niet Arrow ik vind het zelfs lekkerder rijden dan een BX mét stuurbekrachtiging…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 22 maart 2005 09:03 AM
  [ # 8 ]

bx type 1 is cool Cool
en welkom

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 maart 2005 09:47 AM
  [ # 9 ]
XBXG schreef:

Hoi Marko,

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van de BX. Is ie nou echt beter/leuker dan de Digit die je me hebt verkocht ConfusedRolling Eyes

Ben wel benieuwd naar een foto trouwens Wink

Het lijkt me een hele klus om stuurbekrachtiging op je BX te zetten, maar knap als het allemaal lukt. Ik heb op mijn BX Leader (een 1400’tje) ook geen stuurbekrachtiging, en ik mis het totaal niet Arrow ik vind het zelfs lekkerder rijden dan een BX mét stuurbekrachtiging…

Hangt van de bemotoring af. Met een 1400 heb je het niet echt nodig, zeker niet als je de standaard fietsbandjes aanhoudt en op de juiste bandenspanning let. Aan die punten schort het meestal, veel mensen rijden niet meer op 145ers en letten niet op de bandenspanning.

Heb je een wat zwaarder blok en bredere banden, 165 ofzo, dan kan ik me wel voorstellen dat je SB wilt hebben. Mits het goed werkt is het een heerlijk “tool” om overal waar je wilt messcherp bochtjes te nemen. Ik vin d de SB bij een BX gewoon erg goed en voorspelbaar werken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 22 maart 2005 10:11 AM
  [ # 10 ]

Haha, k ben de trotste bezitter van een TZD…. ook ZONDER stuurbekrachtiging…....
K moet eerlijk zeggen: als t eenmaal rolt stuurt t wel aardig, al vind ik het ook rijden nogal zwaar in de bochten.

Echter, met inparkeren is t natuurlijk een drama, met een 1900-dieselblok op de voorwielen confused
Ook ik ga a.s. zoder stuurbekrachtiging inbouwen, dus alle tips zijn welkom!


groetjessss

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 22 maart 2005 10:40 AM
  [ # 11 ]

?

Zo zwaar vind ik ‘m helemaal niet sturen. Maar dat zal aan mij liggen…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
markodewit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 22 maart 2005 12:12 PM
  [ # 12 ]
XBXG schreef:

Hoi Marko,

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van de BX. Is ie nou echt beter/leuker dan de Digit die je me hebt verkocht ConfusedRolling Eyes

Ben wel benieuwd naar een foto trouwens Wink

Het lijkt me een hele klus om stuurbekrachtiging op je BX te zetten, maar knap als het allemaal lukt. Ik heb op mijn BX Leader (een 1400’tje) ook geen stuurbekrachtiging, en ik mis het totaal niet Arrow ik vind het zelfs lekkerder rijden dan een BX mét stuurbekrachtiging…

beter weet ik niet maar er zit gelukkig wel een compleet dashboard op Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 maart 2005 03:04 PM
  [ # 13 ]
markodewit schreef:
XBXG schreef:

Hoi Marko,

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van de BX. Is ie nou echt beter/leuker dan de Digit die je me hebt verkocht ConfusedRolling Eyes

Ben wel benieuwd naar een foto trouwens Wink

Het lijkt me een hele klus om stuurbekrachtiging op je BX te zetten, maar knap als het allemaal lukt. Ik heb op mijn BX Leader (een 1400’tje) ook geen stuurbekrachtiging, en ik mis het totaal niet Arrow ik vind het zelfs lekkerder rijden dan een BX mét stuurbekrachtiging…

beter weet ik niet maar er zit gelukkig wel een compleet dashboard op Wink


Arrow     Cool

Op mijn BX 14E Leader zitten trouwens standaard 165-bandjes. Voor zover ik weet is de Leader de enige BX 14 met standaard 165-banjes. Ik vind het erg fijn rijden in ieder geval.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook