Totaal aantal Berichten: 318
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
André Citroën is al 70 jaar niet meer onder ons. Afgelopen weekend is (voor mij) één van de grootste vooruitstrevende personen op het gebied van automobielindustrie overleden. De grootste is nog altijd A.C. Het schijnt dat de Delorean de voortrein heeft van de CX. Dit weet ik echter niet zeker. Wie weet daar antwoord op? Afgelopen zondag heb ik Back to the Future deel 1 en 3 nog op DVD zitten kijken. Deel 2 is van de week aan de beurt. Vraag me niet waarom ik ze in de verkeerde volgorde zit te kijken. Dat kwam nu eenmaal zo. En de volgende ochtend hoor ik op dat John Delorean is overleden op 80-jarige leeftijd. De berichtgeving in de krant over o.a. zijn “geflopte” sportauto is niet geheel terecht. Het is inderdaad zo dat niet de behaalde verkoopresultaten gehaald zijn, maar de auto heeft het wel degelijk gehaald, echter te laat. Ik ben, denk ik, één van vele liefhebbers die ooit een Delorean gaat aanschaffen. En dit duurt niet lang meer…
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind deloreans ook prachtige apparaten. Op zich zijn ze niet zuper vooruitstrevend, ze staan bijvoorbeeld op het kunstof onderstel van een lotus Elan, en het zijn RVS panelen. Niettemin, is het wel zo dat er hier dus iemand is geweest die heeft geprobeerd om dingen gewoon net wat anders aan te pakken, en dat heeft wel degelijk het citroën esprit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik heb ooit op een techniek beurs als MTSer een stand bezocht die RVS leidingen/koppelingen verkocht, ze hadden daar ook een Delorean staan.
Een prachtige wagen moet ik zeggen iedereen was er stil van, niemand had nog oog voor de producten van het bedrijf
Het tegenovergestelde van een Delorean is volgens mij een slOPEL. ,(Roestbak)
niet zo’n goed idee om dat RVS niet te voorzien van een laklaag;
wel eens een DeLorean gezien ? die vette vingers erop zie je ALTIJD weer terugkomen…
‘t is net een RVS gaskookstel (en dan spreek ik uit ervaring, ik mag thuis altijd de afwas doen )
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:niet zo’n goed idee om dat RVS niet te voorzien van een laklaag;
wel eens een DeLorean gezien ? die vette vingers erop zie je ALTIJD weer terugkomen…
Ja dat van die vette fingers is inderdaad wel vervelend, daar heb ik nooit aan gedacht
Ik denk dat ik op de RVS dorpellijsten voor de Xantia maar een stickertje op plak met de text, niet aanraken s.v.p.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Leuk, is weer een poll van gemaakt: is een Delorean van een geniaal ontwerp?
Nou vind ik de Delorean wel een ontzettend mooie auto, en zeker geen 13 in een dozijn sportauto, maar geniaal, nee… maar wel heel mooi!
Totaal aantal Berichten: 318
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ik heb ook het antwoord of de DeLorean de voortrein heeft van een CX. Het antwoord is:nee. Het is echter wel zo dat het prototype van de DeLorean de 2400 4 cilindermotor heeft van een 76er CX. Alleen heeft Citroën koudwatervrees gekregen toen bleek dat de DeLorean uiteindelijk veel zwaarder werd en ze wilden experimenteren met turbotechniek.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html