2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX kopen, aandachtpunten?
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 maart 2005 06:37 PM
  [ # 16 ]
de neefies schreef:

dank je zal er meteen werk van maken .
heb hem net 3 weken en zou het heel erg vinden dat ie nu al stuk gaat Sad

Het kan overigens geen kwaad om ALLE veerbollen even te laten controleren (5 stuks dus, incl de voorraadbol).
Vooral als je niet zeker weet hoe lang geleden het gedaan is, bij de vorige eigenaren.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 29 maart 2005 01:53 AM
  [ # 17 ]
Bram schreef:

Net als wat Voge hierboven al zei….een nieuwe VOORRAADBOL zal dat euvel zeer waarschijnlijk verhelpen.

Surprisedfftopic Is er een verschil tussen hoofdveerbol en voorraadbol?? Ik heb deze woorden vaak door elkaar gezien en begrijp dat ik nu de verkeerde gebruikte?? Ben benieuwd…
  Maar inderdaad, het kan vast geen kwaad om ze allemaal in ieder geval te laten controleren en zo nodig bijvullen of vervangen. Weet je wanneer de LHM voor het laatst is vervangen? Dit is ook erg belangrijk!!

Serge.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 maart 2005 04:33 AM
  [ # 18 ]
voge schreef:
Bram schreef:

Net als wat Voge hierboven al zei….een nieuwe VOORRAADBOL zal dat euvel zeer waarschijnlijk verhelpen.

Surprisedfftopic Is er een verschil tussen hoofdveerbol en voorraadbol?? Ik heb deze woorden vaak door elkaar gezien en begrijp dat ik nu de verkeerde gebruikte?? Ben benieuwd…
  Maar inderdaad, het kan vast geen kwaad om ze allemaal in ieder geval te laten controleren en zo nodig bijvullen of vervangen. Weet je wanneer de LHM voor het laatst is vervangen? Dit is ook erg belangrijk!!

Serge.

Tja, eigenlijk is de “voorraadbol” geen veerbol, is ook constructief anders. Maar het is hetzelfde ding.

Door het vervangen gaat ie overigens niet per se langzamer tikken.
Je merkt het effect van een goede/slechte voorraadbol *alleen* als er druk “verbruikt” wordt, dus normaal gesproken alleen bij remmen. In rusttoestand bovengemiddeld regelmatig tikken duidt op een ander probleem: interne lekkage in bijv. een veerpoot of remservo of hoogteregelaar. Je kunt dit soms wel wat vertragen door een verse voorraadbol aan te laten rukken maar oplossen zul je het er niet mee. Wat overigens niet wil zeggen dat dit per se een ernstig probleem is ofzo.

Maar het subtiele verschil is dus wel: snel tikken alleen bij het omhoog komen en daarna rust: geen probleem, lege voorraadbol.
Altijd snel tikken is én een mogelijk lege voorraadbol én iets anders, wat dan niet per se op kortere termijn fataal hoeft te zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 29 maart 2005 01:55 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de pagina’s ontvangen van BX16TGI! Martijn bedankt! Very Happy

Ik heb ze in een html pagina gegooid en online gezet.

Ze zijn hier te vinden:
http://members.lycos.nl/axkway/bxartikel/bxartikel.htm

Groeten Rob

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 29 maart 2005 08:02 PM
  [ # 20 ]

ziet er goed uit! Mooi leesbaar Smile

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 18 mei 2005 10:31 PM
  [ # 21 ]
karel schreef:

(Tussen haakjes staat normale vervang termijn, als bij voorbeeld
distributieriem 10.000 km geleden vervangen is, kan deze riem nog
50.000 km mee.)
- Distributieriem (Haynes: 60.000 km, Citroen onderhoudsboekje:
  80.000 km).

Nou, de distributieriem “mag”  bij latere modellen met aangepaste poelies zelfs 120.000 km blijven zitten. Men is er wat huiverig om en gaat daarom naar de 80.000 km.
De riem wordt in de praktijk ook “op tijd” dwz. eens per 5 jaar vervangen.

Let dus op de datum én het kilometrage.  10000 km maar wel 6 jaar terug betekent dus óók “ogenblikkelijk te vervangen”.

Staat er ook ergens gedocumenteerd vanaf welk ORGA nummer of met welke poelies die 120.000 km kan worden aangehouden?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 mei 2005 02:40 AM
  [ # 22 ]
cwg schreef:
karel schreef:

(Tussen haakjes staat normale vervang termijn, als bij voorbeeld
distributieriem 10.000 km geleden vervangen is, kan deze riem nog
50.000 km mee.)
- Distributieriem (Haynes: 60.000 km, Citroen onderhoudsboekje:
  80.000 km).

Nou, de distributieriem “mag”  bij latere modellen met aangepaste poelies zelfs 120.000 km blijven zitten. Men is er wat huiverig om en gaat daarom naar de 80.000 km.
De riem wordt in de praktijk ook “op tijd” dwz. eens per 5 jaar vervangen.

Let dus op de datum én het kilometrage.  10000 km maar wel 6 jaar terug betekent dus óók “ogenblikkelijk te vervangen”.

Staat er ook ergens gedocumenteerd vanaf welk ORGA nummer of met welke poelies die 120.000 km kan worden aangehouden?

Mogelijk, maar ik weet ‘t niet. Ik dacht vanaf 1-1993 maar helemaal zeker weten….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook