Hallo iedereen,
Mijn TZD sloeg niet netjes meer af, bleef een beetje napruttelen
(nee, niet nadieselen/oliestoken ofzo, hij kreeg gewoon nog een beetje diesel)
Ik had de electronische afsluiter eruit geschroefd, en het rubbertje bleek gescheurd.
Nieuwe afsluiter kost 100 euro, beetje gortig dus! Ik heb er een
van de sloop gehaald, uit een Renault Expresse diesel (da’s een ander blok, maar wel een rota-diesel-brandstofpomp)
Het vervangen stelt nix voor, steeksleutel 24 + sleuteltje 8 afzo om het draadje los te maken. Wees wel voorzichtig met het eruit halen, er zit een plunjertje met een veertje erin. Ook uiteraard voorzichtig zijn met vuil; dit moet niet in je pomp vallen. Ik was er 15 euro voor kwijt op de sloop!
Wel goed opletten, want veel rubbertjes zijn gescheurd, en dan schiet je er nog niets mee op.
Wellicht heeft iemand iets aan deze informatie
groetjessss
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?