trillend stuur bij snelheden boven 100,
soms ook spontaan trillings weg, totdat na een paar km het trillen weer begint.
alle soorten banden en velgen al geprobeerd, bij verschillende bandencentrums de wielen laten balanceren.
ook is de auto gebalanceerd met de wielen aan de auto, hier komt ook niks uit en haalt het trillen ook niet weg.
bij balanceren aan de auto moest op beide kanten 6 gram lood dus dat is te verwaarlozen.
waar is dit te zoeken?
alvast bedankt voor de reakties.
Aandrijfassen controleren?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
al andere geprobeerd maakt niks uit probleem blijft.
heb ze ook al aan de auto laten balanceren, maar maakt ook niks uit.
trillings blijven aanwezig.
ZX-Cruiser schreef:Probleem met de stuurbekrachtiging misschien, riem is misschien niet meer lekker.
Aan zoiets zat ik ook al te denken, ik was gisteren al een bericht aan het schrijven dat aan iets dergelijks kon liggen. Heb dat bericht uiteindelijk gewist omdat ik het gek vond klinken, maar als ZX-Cruiser er ook zo over denkt, dan is het toch niet zo een gek idee dat het aan de stuurbekrachtiging kan liggen :
de riemen zijn 3000 km terug vervangen inclusief spanners, daarvoor was het probleem er ook al.
ik zit zelf te denken aan een aandrijfas of motorsteun.
maar als het een as is zou je toch enige onbalans hebben met balanceren aan de auto, en dat is er da n niet.
ja klopt zijn lastige problemen,
maar heeft een van jullie weleens zo’n probleem gehad met een motorsteun of aandrijfas?
Aandrijfassen controleren.
Als je het probleem ook met andere velgen + banden hebt, kun je dat in ieder geval al uitsluiten.
Er moet ergens een onbalans zijn wat de trillingen veroorzaakt.
Heeft de auto soms een keer schade gehad?
ik heb de auto nou een jaar en probleem is van het laatste half jaar, dus schade is ook uit te sluiten, was immers vor heen goed.
andere banden en velgen al geprobeerd dus das ook uit te sluiten.
is een aandrijfas een bekende kwaal?
Re: trillend stuur peug. 306 diesel bj 2000
wimpie schreef:trillend stuur bij snelheden boven 100,
soms ook spontaan trillings weg, totdat na een paar km het trillen weer begint.
Ik heb pas ergens gelezen (Algemeen Dagblad?) dat zoiets ook te maken kan hebben met de uitlijning en dan is het niet eens noodzakelijk dat de auto naar één kant trekt. Als de wielen iets naar binnen of buiten staan, dan gaat de auto ook kaarsrecht vooruit, maar kan trillen in het stuur wat ook opeens weg kan zijn.
uitlijningis ook al gecontroleerd, die is ook prima.
dan zal het toch wel een aandrijfas zijn misschien
Die waren al een keer verwisseld voor andere?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
opgelost,
onderste motorstuen helemaal uitgelebberd, niet stuk maar gewoon ruim.
motorsteun vervangen en rijdt weer als nieuw.
Reactiestang heet dat ding. Weet je gelijk waarom.
theiz schreef:Reactiestang heet dat ding. Weet je gelijk waarom.
die motorsteun? Reactiestangetje zit vast aan de veerpoot en de stabilisatorstang toch?