Geschakeld 12 volt BX
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 28 maart 2005 01:36 AM

Hallo iedereen,

Heeft iemand tips waar ik het beste een contactgeschakelde 12 volt vandaan pak voor mn autoradio?

In mijn bix ligt alleen constant +12 volt.

Ik heb mn dashboardverlichting geprobeerd, maar dat vond m’n auto niet leuk als de radio hard ging Wink

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 28 maart 2005 02:00 AM
  [ # 1 ]

ik heb daar ook ooit naar zitten zoeken.
Helaas niet gevonden dus ik heb de radio maar op de constante plus aangsloten.
Wat je wel kan doen is de 12v geschakelde + direct aftakken van je contactslot.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 28 maart 2005 02:34 AM
  [ # 2 ]

Mijn BX TD heeft dus weer wél geschakelde 12V. Raarrrr.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 30 maart 2005 12:12 AM
  [ # 3 ]

Idea Volgens mij moet er ook een geschakelde plus zitten bij je (sigarette aansteker) Als je geen kontact maakt met je sleutel ,werkt deze niet.(dit moet je even controleren) .Een geschakelde plus kan je ook van je verlichtings lampje as-bak afhalen.Als het maar wel acc voor je radio is!!. Het vermogen wordt geleverd door de continu plus draad .(deze moet dik genoeg zijn ) Anders heb je bij het vermogen vragen van de radio dat het toestel uit valt. Te veel spannings verlies over de draad door de gevraagde stroom die er doorheen moet.
Arrow Bij twijfel een dikke kabel rechtstreeks van de accu trekken (wel gezekerd). daarbij niet de massa vergeten (dus niet via de antenne).De massa draad moet ook de juiste dikte hebben.En dan is de stroom kring rond en kun je gewoon het vermogen vragen en zal je toestel niet meer uitvallen.suc6 Frans

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 07 november 2005 07:30 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een relais aangebracht, waarmee ik de kontinue + die achter de radio ligt schakel. De spoel van het relais kan worden gevoed vanuit een willekeurig gekozen geschakelde draad vanonder de stuurkolom of uit de buurt van de radio. In mijn geval heb ik een dubbelschoentje op de dimmer van het instrumentenlicht geschoven (die is ook geschakeld en je kunt er redelijk bij). Het kan vast ook anders want er is immers meer dan één weg naar een zekere stad in Italië. Smile

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 november 2005 08:14 PM
  [ # 5 ]
jeroen_m schreef:

Ik heb een relais aangebracht, waarmee ik de kontinue + die achter de radio ligt schakel. De spoel van het relais kan worden gevoed vanuit een willekeurig gekozen geschakelde draad vanonder de stuurkolom of uit de buurt van de radio. In mijn geval heb ik een dubbelschoentje op de dimmer van het instrumentenlicht geschoven (die is ook geschakeld en je kunt er redelijk bij). Het kan vast ook anders want er is immers meer dan één weg naar een zekere stad in Italië. Smile

dat is een veilige manier, werken met een relais en een direkte kabel naar je batterij, wel zekeren

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 10 november 2005 11:22 PM
  [ # 6 ]

Die kontinue +12V die ik mbv het relais schakel is die gele draad die voor de radio bedoeld is. Zit af fabriek achter een zekering (nummer weet ik even niet), dus is idd veilig.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook