U heeft PM!
jan2 schreef:U heeft PM!
Ik heb geen PM van je ontvangen, heeft het forum (weer ) kuren :
Stuur anders gewoon een email.
Tja, alleen het dashboard eruit slopen zie ik wat tegenop.
Stuur eraf enzo, complete dashboard slopen.
Ik heb de Haynes al bestudeerd….maar ben er nog niet over uit.
jan2 schreef:Tja, alleen het dashboard eruit slopen zie ik wat tegenop.
Stuur eraf enzo, complete dashboard slopen.
Ik heb de Haynes al bestudeerd….maar ben er nog niet over uit.
Stuur hoeft er echt niet af hoor, de Haynes en de vraagbaak zeggen dat wel, maar het kan prima met het stuur eraan. Het stuur bij de ZX is in hoogte verstelbaar, hierdoor kun je de kappen om de stuurkolom makkelijk eraf halen, waarna je het stuur in zijn laagste stand zet. Nu kun je de rest demonteren, om het paneeltje eruit te halen en dat is echt niet zoveel werk bij een ZX.
Zonder ervaring schat ik dat je minder dan een uur bezig ben omdat je e.e.a. moet zoeken, ik kan het in 10 min. Maar dat komt door het gelazer met de km-tellerkabel, waardoor ik het paneel wel 2 tot 3 keer op een dag moest uitbouwen om die klote kabel goed te zetten
Uiteindelijk kreeg ik het advies van Bart-Ebben om er een BX kabel in te leggen en dat werkte prima, de zogenaamde “speciaal voor de ZX” gekochte kabel bij Carfix heb ik terug gebracht.
Het beste kun je de km-teller kabel eruit trekken door het paneel iets naar rechts te draaien zodat je met je rechterhand achter het paneel de kabel los kan maken. De kabel zit aan de linkerkant, maar vanaf die kant kom je er niet bij, ik had de boel iets teveel geforceerd en verziekte hierbij de kabel
Uiteraard moet je geen al te grote handen hebben