Bekend probleem, eenvoudige oplossing? Achterruit verwarming
BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 28 maart 2005 05:38 PM

Tijdens een rondje ruitenreinigen stootte ik tegen een van de verbindingsstekkertjes van de achterruitverwarming aan, je weet wel, die schuifstekkertjes die je over een gesoldeerd mannetje van de achterruitverwarming schuift. Iemand een goede, bruikbare tip om dit van de achterruit afgebroken mannetje weer terug te “solderen” aan de achterruit? Rijden zonder achterruitverwarming is toch wel een beetje vervelend.

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 maart 2005 05:42 PM
  [ # 1 ]

Re: Bekend probleem, eenvoudige oplossing? Achterruit verwar

BX-Chique schreef:

Tijdens een rondje ruitenreinigen stootte ik tegen een van de verbindingsstekkertjes van de achterruitverwarming aan, je weet wel, die schuifstekkertjes die je over een gesoldeerd mannetje van de achterruitverwarming schuift. Iemand een goede, bruikbare tip om dit van de achterruit afgebroken mannetje weer terug te “solderen” aan de achterruit? Rijden zonder achterruitverwarming is toch wel een beetje vervelend.

lachen .............zit met hetzelfde probleem Laughing
volgende link werd ook al het 1 en ander gesuggereerd over dit mannetje

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

BX-Chique
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 maart 2005 05:45 PM
  [ # 2 ]

Ik hed nog wel een tubetje glaslijm liggen, zou dat werken? Metaallijm heb ik ook nog, toch eerst maar even proberen, wie weet heb ik het EI (het is immers pasen) van Columbus wel gevonden.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 maart 2005 05:48 PM
  [ # 3 ]

ik beperk mezelf maar fff tot de 1 seconde lijm ivm de apk morgen Confused

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 maart 2005 06:25 PM
  [ # 4 ]

Re: Bekend probleem, eenvoudige oplossing? Achterruit verwar

BX-Chique schreef:

Vertel me niks daarover Surprisedops: ....is een typische BX kwaal. Confused

Ik heb dat proberen op te lossen door zo’n heel klein flesje/tubetje aluminium*soldeer* (maar het is dus lijm Wink ) te kopen (is wel schofterig duur, zo’n 20 euro Shocked )....dat middel zorgt ervoor dat er een goede electr. verbinding tussen die stekker (het plaatje waar die op zit)...en de dunne koperen geleiding op het raam zelf.

Probleem is dat je het met klep omhoog moet repareren….en dat je dat ding een tijdje erop moet drukken tot hij voldoende vast zit.

Daarna meteen 2-componenten lijm (die stinktroep zal ik maar zeggen, die ook in de modelbouw gebruikt wordt Wink ) er overheen een dikke laag erop smeren…dan heb je er verder geen omkijken meer naar.

Wat nogal eens voorkomt is, dat het draadje tussen de klep terecht komt en er daardoor afgetrokken word…je moet het dus zodanig buigen dat dit niet meer kan gebeuren.

Succes !

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 29 maart 2005 03:57 PM
  [ # 5 ]
citroen23 schreef:

Hoe is ‘t met de APK afgelopen???

Maar het lijkt me toch dat je het stekkertje met een geleidende stof vast moet maken, anders zal het geen zin hebben toch? Maar voor de APK is ‘t al goed als ‘t lijkt te werken denk ik…

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 maart 2005 04:01 PM
  [ # 6 ]
voge schreef:
citroen23 schreef:

Hoe is ‘t met de APK afgelopen???

Maar het lijkt me toch dat je het stekkertje met een geleidende stof vast moet maken, anders zal het geen zin hebben toch? Maar voor de APK is ‘t al goed als ‘t lijkt te werken denk ik…

voor de duidelijkheid ik heb er nu fff geen zin in om het te reparen:lente IS begonnen…..Zomer komt eraan
maar als het moet dan…............................moet het

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 29 maart 2005 07:30 PM
  [ # 7 ]

als je het niet meer gerepareerd krijgt kan je bij een automaterialenzaak zo’n plakverwarming kopen. die kan je over je bestaande ruitenverwarming heen plakken.
ziet er volgens mij alleen dan echt spoeglelijk uit maar dat terzijde

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 maart 2005 07:43 PM
  [ # 8 ]
voge schreef:

Hoe is ‘t met de APK afgelopen ??

had gedacht dat er niets hoefde te gebeuren maar ja….............

* 1 stuurkogelhoesje (heb al 2 nieuwe gehaald)

* handremkabels vervangen (heb deze inmiddels ook al in huis)

* de remleiding rechtvoor vervangen (is ingevreten/putjes)
toen ik vroeg bij de dealer of deze besteld kon worden bleek dat deze uit parijs moest komen ivm met ABS (is in nederland niet voorradig Shocked )
wordt niet eerder dan volgende week Sad daarom laat deze mooi fff maken bij Stoebo in Bolsward ...klaar terwijl u wacht Wink  Cool

ik heb voor morgen al een brug geregeld : ben ik mooi snel klaar Very Happy

Profiel  

BX-Chique
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 maart 2005 07:45 PM
  [ # 9 ]
metro2005 schreef:

als je het niet meer gerepareerd krijgt kan je bij een automaterialenzaak zo’n plakverwarming kopen. die kan je over je bestaande ruitenverwarming heen plakken.
ziet er volgens mij alleen dan echt spoeglelijk uit maar dat terzijde

Ik heb altijd het idee dat dat een knip-en-plak oplossing is voor die kunststof cabrioruiten waar je toch al niets door ziet. Nee, dan liever een nieuwe achterruit met nieuwe achterruitverwarming. Ik probeer het eerst wel met metaallijm, hopelijk is de geleiding daarvan ook voldoende, en anders bedenken we wel een andere oplossing. Voor mij geen plak-achterruitverwarming.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 maart 2005 08:36 PM
  [ # 10 ]

voor mij ook geen oplossing Shocked foeilelijk

het geld voor zo’n setje kan je net zogoed aan een ander (2ehands) ruit spenderen… Exclamation

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook