Tja.. Ik zie veel herkenbaarheid in de moeilijke keuzes die vele hier hebben moeten maken.. roll Hier mijn overwegingen De GS(A) De GSA was mijn eerste auto,helemaal op en top Citroën. Karakter tot en met. HP vering,4 cilinder boxer geluidje,dat dashboard! GS is eigenlijk mooier want daar zit meer chroom op. Maar een type 1 CX heeft ook veel chroom,biedt nog meer comfort,heeft ook zo’n gaaf interieur en een is qua lijn mooier,in mijn optiek. Qua lijn is de DS eigenlijk nog mooier en afgelopen zaterdag in Borculo heb ik weer eens mogen ervaren hoe het is om in een DS te zitten… Je wil echt niet meer uit die stoelen komen! Samen met de CX is de DS eigenlijk een jeugdliefde van me. Vroeger hadden we eerst een DS en later een CX…als 4 jarig jochie begon het citro virus al. Ik ben ook altijd erg gecharmeerd geweest van de 2cv en alle andere 2 cilinders Citroën. Ik heb zelf 3 jaar lang een 2cv6 gehad en dat was de eerste en enige auto bij wie ik een traantje moest laten toen ie weg moest. oops Tja.. een XM is ook mooi,maar nog te modern. Over pakweg 15 jaar lijkt het me geweldig om een XM te hebben. Zelfde geldt voor de Xantia of BX.
Ik heb mijn keus mede laten bepalen door een soort van verliefdheid. Een onbereikbare liefde. Zoals het kriebelt als ik Liv Tyler (http://www.lovelylivtyler.com) zie in een film…onbereikbaar en je kent haar eigenlijk niet eens qua karakter,maar je valt puur en alleen voordat uiterlijk. Ja..je hoort wel eens roddels over wispelturig karater en geldverslindende behoeftes,maar liefde maakt blind. Het zal altijd wel een droom blijven (en misschien is dat maar goed ook) maar ik heb gekozen voor de meest erotische auto ooit gemaakt.. de SM… Jongens (m/v) ..kijk naar die ogen…die mond… die lijn.. coolrol of kijk ik nu naar Liv??
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:Ik kan niet kiezen dus doe ik het ook niet…
Tja dat probleem heb ik ook al. DS of CX, maarreh de GS is ook Top! De Traction was ook al verbazingwekkend in zijn tijd en de SM maakt ook nog altijd veel bij me los. De Ami is ook al een grote vriend van me. En dan de 2CV??? Het is echt heel moeilijk kiezen.
Tja en mijn eigen ZX, hij blijft maar gaan en is een trouwe vriend van me. Alleen het ontwerp hè.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
de mooiste citroen…
de bx sport in het rood!
maar een ds cabrio is ook mooi.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:de mooiste citroen…
de bx sport in het rood!
maar een ds cabrio is ook mooi.
BX SPORT toch liefst wit of grijs. Een witte BX SPORT uiteraard in nieuwstaat, anders ist ni zo mooi, moet mooi blinken.
... mooie avatar trouwens, mijn ex-BX SPORT
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Als ik toch eens geld had, ja dan is er geen enkele discussie mogelijk dan wordt het een SM. Briljant mooie auto.. V6 Motor, Diravi, Geweldig design (zelf hoofdsteunen zijn apart, ovalen stuur de versnellings pook is geweldig) Nee de SM is voor mij echt de mooiste in grote lijnen en details.
Peter
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Toch wel erg leuk hoe iedereen zijn eigen smaak en motivatie achter al de
verschillend types heeft.En dat mag hier natuurlijk ook zonder discusie.
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooiste Citroen is de SM. Die kan ook meteen bovenaan de lijst met duurste Citroen om rijdend te houden heb ik me meer dan eens laten vertellen. Daarom is het uiteindelijk maar de op ‘e’en na mooiste Citroen geworden (al scheelt het niet veel): de CX.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Mooiste Citroen is de SM. Die kan ook meteen bovenaan de lijst met duurste Citroen om rijdend te houden heb ik me meer dan eens laten vertellen. Daarom is het uiteindelijk maar de op ‘e’en na mooiste Citroen geworden (al scheelt het niet veel): de CX.
dat is zeker ook de op 1 na duurste om rijdend te houden
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
dat is zeker ook de op 1 na duurste om rijdend te houden
Als er maar genoeg verschil zit tussen de kosten van een SM en die van mijn CX vind ik het best…
Tot nu toe nog geen (duur) gezeur met mijn CX gehad, maar ik heb d’r dan ook pas een half jaartje…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
toch maar ff voor de C6 gestemd, na haar in het echt te hebben gezien ben ik toch wel erg onder de indruk geraakt en ik weet zeker dat de moeder (Xm), grootmoeder (CX), oudtante (Sm) en overgrootmoeder (DS) d’r net zo over denken. De jongste telg is altijd het zonnetje van de familie.
Een 22CV (faux) cabriolet stond er niet tussen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Een 22CV (faux) cabriolet stond er niet tussen.
omg…
je hebt gelijk!!
onder Traction Avant moet nog ‘Super-Traks’ komen…
Maarreuh, eviltwin, hoeveel zijn er daar van gebouwd?
hooguit twee?
De mooiste Citroen blijft voor mij de DS, geen twijfel over mogelijk. Praktisch gezien liggen de keuzes (met mooi hebben we het niet over motoren) wat genuanceerder en is een BX (Turbo D12) ook een perfecte auto.
Een CX of ander niks.
Als ik er een zie, verrek ik spontaan mijn nek….
Laatst in een turbo mogen rijden.
Super! ik wou hem zo ruilen voor mijn Xantia!
Hun niet
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:...Praktisch gezien liggen de keuzes (met mooi hebben we het niet over motoren) wat genuanceerder en is een BX (Turbo D12) ook een perfecte auto.
Tsja, jammer dat er maar eentje van bestaat he?!...
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Tot hoever durfde je te gaan met die Turbo.Ik durfde niet voluit,het ging
mij te hard.Alleen jammer dat alle specifieke Turbo onderdelen niet te
betalen zijn.