5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

De mooiste Citroën ooit?
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 juli 2005 12:22 PM
  [ # 61 ]
Gerard Maas schreef:

Tot hoever durfde je te gaan met die Turbo.Ik durfde niet voluit,het ging
mij te hard.Alleen jammer dat alle specifieke Turbo onderdelen niet te
betalen zijn.

Als je mijn ritje bedoelt kan ik antwoorden “niet ver”

Hij is immers van een ander….maar wel een pittige duw in mijn ruggegraat.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2005 12:32 PM
  [ # 62 ]
René van Maren schreef:

Een CX of ander niks.

Als ik er een zie, verrek ik spontaan mijn nek….

denk dat meerdere mensen hier daar last van hebben Wink

ik doe ook altijd alle moeite om mijn favo Citroënen te zien Laughing

als ik zie dat bij mij in de straat de SM maar een beetje in het zicht staat sta ik zowat stil als ik er langs rijd Wink

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 15 juli 2005 12:43 PM
  [ # 63 ]

DS of CX, moeilijk kiezen, allebei heerlijke auto’s om in te rijden. CX nog iets meer van deze tijd, DS pure nostalgie (maar wat een heerlijke stoelen).
Als het schip met geld komt:
DS 23ie pallas nieuwe neus
CX 2.5 TurboD break type 1

Very Happy Very Happy
hebbe hebbe hebbe Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 15 juli 2005 12:45 PM
  [ # 64 ]

Ik heb ook zitten twijfelen over de volgende:

2cv—> maar die staat bovenaan bij grootste plezierfactor
visa—> zo lelijk dat ie mooi is (type 1 natuurlijk)
HY—> maar die zou winnen bij mooiste busje ooit
bx—> beste - comfort combinatie

maar voor mooiste kies ik toch voor de GS

Wil ik nog steeds een keer hebben een GS uit ‘75 (mijn geboortejaar)

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 15 juli 2005 12:46 PM
  [ # 65 ]

Ik ben er nog niet uit welke ik het mooist vind. Mijn vrouw roept meteen: EEND.

Ik weet het niet. Vind een eend inderdaad prachtig, staat zelfs op het lijstje van aan te schaffen als we er ruimte voor hebben (lees: garage).
Maar aan de andere kant: De DS, jummie, kan er zelfs een in redelijke staat kopen voor een zachte prijs (moeten alleen wat spatborden en deuren gefixt worden en een balk aan de achterkant waar de trekhaak aan zat) van een collega.
SM, zou ik niet willen hebben, maar wat mooi om te zien.
En de CX, en dan met name die grote break….
Of de break van de XM…...
Volgende auto wordt trouwens, afhankelijk van het moment waarop het nodig is (met name in combinatie met de stand van de bankrekening op dat moment), een BX-break, een Xantia-break of een C5-break…..
Of toch misschien een XM of CX met 2.5 TD??????(ik kan nu de onderhoudskosten maar net opbrengen)

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 15 juli 2005 12:47 PM
  [ # 66 ]
mpostma schreef:

met mooi hebben we het niet over motoren

Shocked

Ik vind dat innerlijke waarden zeker zo belangrijk zijn als uiterlijk esthetiek. Motoren, techniek, interieur bepalen de schoonheid van een auto net zozeer als een mooi stel koplampen of een vloeiende daklijn.

Een lelijk eendje is juist zo mooi omdat er de kans is dat die uitgroeit tot een mooie zwaan. Het karakter wordt ook bepaald door het tjokke-tjokke van de boxer en het waggelende loopje.
[list]1 C6
2 Sm & Cx
4 Xm & DS & TA[/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 12:48 PM
  [ # 67 ]

Mijn dochter (7)  De CX hahaha, van wie heeft ze dat?

Mijn andere dochter (4) EEND!  (wat weer de lelijkste is volgens mijn oudste dochter) moet ik er nog ff inrammen! Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 15 juli 2005 12:51 PM
  [ # 68 ]
René van Maren schreef:

Mijn andere dochter (4) EEND!  (wat weer de lelijkste is volgens mijn oudste dochter) moet ik er nog ff inrammen! Wink

Hoezo? Het is de enige auto die in zijn volksnaam het woord lelijk heeft zitten.

En niemand die er echt een hekel aan heeft.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 15 juli 2005 12:53 PM
  [ # 69 ]

Tja de oudste vind hem niet mooi, en de jongste wel….tjsa Rolling Eyes

omdat ik heb lopen dollen denk ik….JIJ KRIJGT LATER EEN EEND..

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 15 juli 2005 01:11 PM
  [ # 70 ]

eend: mooi van lelijkheid Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 juli 2005 01:18 PM
  [ # 71 ]
eviltwin schreef:
mpostma schreef:

Shocked

Ik vind dat innerlijke waarden zeker zo belangrijk zijn als uiterlijk esthetiek. Motoren, techniek, interieur bepalen de schoonheid van een auto net zozeer als een mooi stel koplampen of een vloeiende daklijn.

Very Happy Om eens de parallel te trekken met mooie vrouwen. Je kan missen selecteren, puur op uiiterlijk (al zal een domme miss het ook niet ver schoppen). In het dagelijks leven is het karakter minstens zo belangrijk.

Puur op uiterlijk beoordeeld vind ik de DS het mooist. Daar kan bij mij geen andere Citroen tegenop.

Als je het zou gaan hebben over de combinatie uiterlijk, motoren en rijden, dan zou de balans nog wel eens door kunnen slaan naar een CX GTI TURBO 2.

Een hele mooie auto met een nog leukere motor. Een CX rijdt ook schitterend al heb ik tot nu toe alleen maar gereden in een meer eenvoudige 2.2 carburateur.

Meja, als je het gaat hebben over dagelijkse rijdbaarheid en kosten dan kom ik toch op minder aansprekende nieuwere Citroens uit die meer praktische dagelijkse bruikbaarheid hebben (en overigens zeker geen straf zijn om te rijden).

Een eend vind ik niet mooi, maar wel grappig/ludiek. Met mooi weer is het zeker leuk om met het dakje open te rijden. Maar goed, schoonheid is een heel divers begrip. Iedereen kijkt weer naar andere zaken (zowel bij dames als bij auto’s).

Een GS cabrio C-matic zou voor mij trouwens de ultieme Citroen boxer zijn. Het prachtige geluid van de 4-cilinder boxer motor met het relaxte karakter van de C-matic en het opene van een cabrio. Helaas is de GS cabrio nooit gebouwd.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juli 2005 01:30 PM
  [ # 72 ]
mpostma schreef:

Een GS cabrio C-matic zou voor mij trouwens de ultieme Citroen boxer zijn. Het prachtige geluid van de 4-cilinder boxer motor met het relaxte karakter van de C-matic en het opene van een cabrio. Helaas is de GS cabrio nooit gebouwd.

Daar kan ik mij nu helemaal in vinden, al benadert mijn GS dat al een beetje met zijn C-matic en schuifdak (al is dat natuurlijk geen vergelijking met een cabrio).
Wat ontwerp betreft denk ik niet dat het een mooie creatie zal worden, persoonlijk vond ik die CX-cabrio op Citromobille ook geen porum…
Nee, een GS met een dak dat open kan alla 2cv, zodat de zijkanten het zelfde blijven, dat lijkt mij een goed idee!

Wat schoonheid in relatie tot de 2cv betreft, dit is in mijn ogen zeker aanwezig! De gewaagde lijnen in combinatie met de uiterst simpele techniek die tezamen een heel bijzonder en zelfs comfortabel rijgedrag produceren, dat is zeker ongeevenaarde schoonheid.
Helemaal als je bedenkt dat een 2cv van elke dagelijkse rit een belevenis maakt!

Toegeven, het is heus niet de mooiste Cit, maar een bijzonder plaatsje verdiend ze zeker.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 juli 2005 01:47 PM
  [ # 73 ]
patje74 schreef:
mpostma schreef:

Daar kan ik mij nu helemaal in vinden, al benadert mijn GS dat al een beetje met zijn C-matic en schuifdak (al is dat natuurlijk geen vergelijking met een cabrio).
Wat ontwerp betreft denk ik niet dat het een mooie creatie zal worden, persoonlijk vond ik die CX-cabrio op Citromobille ook geen porum…
Nee, een GS met een dak dat open kan alla 2cv, zodat de zijkanten het zelfde blijven, dat lijkt mij een goed idee!

Wat schoonheid in relatie tot de 2cv betreft, dit is in mijn ogen zeker aanwezig! De gewaagde lijnen in combinatie met de uiterst simpele techniek die tezamen een heel bijzonder en zelfs comfortabel rijgedrag produceren, dat is zeker ongeevenaarde schoonheid.
Helemaal als je bedenkt dat een 2cv van elke dagelijkse rit een belevenis maakt!

Toegeven, het is heus niet de mooiste Cit, maar een bijzonder plaatsje verdiend ze zeker.

In een Citroexpert heeft een tijdje geleden een verhaal gestaan over een ooit gebouwde maar nooit afgemaakte Citroen GS Birotor cabrio. Die werd door een carosseriebedrijf op speciale bestelling van een klant in elkaar geschroefd. Tijdenns het bouwen kwam echter de onheilstijding dat de productie van de birotor zou worden gestaakt en dat zelfs de typegoedkeuring zou worden ingetrokken. Omdat deze cabrio ook was gebaseerd op een birotor werd het bouwproject direct gestaakt. De carrosserie is door de klant meegenomen en recent geleden door een Nederlander overgenomen. De plaatjes die er werden gepubliceerd lieten toch iets alleraardigst zien! En aangezien het ding nu in NL handen schijnt te zijn is er misschien nog hoop voor een GS cabrio birotor.

Sja, idd schoonheid kun je op allerlei manieren beoordelen. De 2CV is absoluut een uniek geval. Niet voor niets dat deze zo’n enorme schare fans heeft.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2005 02:06 PM
  [ # 74 ]
eviltwin schreef:
mpostma schreef:

Shocked

Een lelijk eendje is juist zo mooi omdat er de kans is dat die uitgroeit tot een mooie zwaan. Het karakter wordt ook bepaald door het tjokke-tjokke van de boxer en het waggelende loopje.
[list]1 C6
2 Sm & Cx
4 Xm & DS & TA[/list:u]

ik vind het type en de motor ook wel erg belangrijk

neem nu een CX 2.0 Pallas en een CX 25 GTI Turbo 2

dat vind ik beide totaal verschillende auto’s met ander karakter.
er zijn natuurlijk ook mensen die beide erg mooi vinden, maar er zijn ook genoeg mensen die veel liever voor 1 van deze 2 types kiezen.

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 444

Gepost: 19 juli 2005 05:49 PM
  [ # 75 ]

DS , CX , C6

waarom; ze waren en zijn altijd vooruitstrevend

en nartuurlijk de ZX 16v Cool

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v