Startmotor BX16v
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 30 maart 2005 08:16 PM

Wie kan mij vertellen of de startmotor van een BX 16 TRI hetzelfde is als die van de 16v Mk1

Ik wilde namelijk vanmiddag de auto starten om van school naar huis te gaan, is me startmotor helemaal stuk.
Hij draait wel, maar waarschijnlijk versleten.
Ik heb dus nog één van een 16 TRI liggen dus als die hetzelfde is kan ik hem omzetten.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 maart 2005 08:18 PM
  [ # 1 ]

Kweenie hoe dat zit bij een BX16s, maar zit de bendix niet gewoon vast door allerlei viezigheid waardoor ie er niet uitschiet. Zeker de moeite waard om even te kijken of schoonmaken helpt denk ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 30 maart 2005 08:22 PM
  [ # 2 ]

Als je er een keer op mept met iets doettie het dan wel weer even? Bij een 16S is het wel een prutswerkje. Ook moet de radiateur eruit moet voor het vervangen van de startmotor. Maar de startmotor zou hetzelfde moeten zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 30 maart 2005 08:28 PM
  [ # 3 ]

Ik heb geen idee wat er allemaal weg moet.
Alles is wel lekker volgebouwd in die omgeving Sad

Hij maakt een heel beroerd geluid, hij draait wel, maar maakt heel veel lawaai, het is net alsof je de auto start terwijl de motor loopt.
Toen ik net de auto bij me garage neer zette probeerde ik het nog eens en nu is het net of hij gewoon helemaal los licht, heeft dus geen contact meer met het blok zelf lijkt het.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook