Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maandje geleden vond ik ze ook maar zeldzaam
maar ik zag er net nog 1, je gaat ze steeds meer zien
ik heb berline en coupe al in het wild gespot
wel meer berline’s valt me nu al op, dat zal denk ook wel zo blijven..
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ze gaan pas opvallen (qua aantallen) in het straatbeeld als er zo’n 5000 rondrijden.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
tegen de tijd dat het er 5000 zijn vallen ze misschien niet meer op
Ik heb er helaas pas eentje (4dr) in het wild gezien, en ik let erg goed op dat soort dingen. Maar laat maar komen…
Wat betreft de totale aantallen, ik had gelezen dat Citroen al iets meer dan 30.000 C4’s had verkocht in 2004 (dus in 1.5mnd) Daaruit kun je afleiden dat 350-400.000 voor 2005 mogelijk moet zijn. Ik ben bang dergelijke aantallen er met HP er in die klasse niet inzitten.
Maar het is ook niet zo dat wij, liefhebbers van gas&olie;, “freaks” zijn, zoals ZX-Cruiser meldde, een kleine groep zijn wel al helemaal niet!
1.5 Miljoen ID/DS
13.000 SM
1.0 Miljoen CX
300.000 Xm
&
2.4 Miljoen GS/GSA
2.3 Miljoen BX
1.2 Miljoen Xantia
0.5 Miljoen C5
die “freaks” hebben dus al met al zo’n 9 Miljoen Citroens afgenomen!
(plus een handvol R-R,M-B)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Peteryed schreef:Het kan best zijn dat de auto europees een hit is dat de lever tijden op lopen tot misschien wel een half jaar of langer. De levering moet gewoon nog op gang komen.
Ik betwijfel dit.
Er staan er op voorraad bij de grote dealers.
Ook in Belgie kom je ze maar zelden tegen en hier zie je er toch ook meedere in de showroom staan.
De enige die ik regelmatig zie is mijn eigen C4 daarom begin ik nu al te vrezen voor een goede inruilprijs over een jaar of twee.
Mogelijk speelt toch de te harde(Duitse)vering mee,het is een Franse auto met Duits comfort en dat spreekt niet iedereen aan die het Franse comfort gewend is.
Ik heb hem al drie maanden en soms zou ik hem willen ruilen tegen een jonge gebruikte C5,maar we geven hem nog maar even een kans om zich te bewijzen.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de coupé zit op dit moment een levertijd van 12 weken op. dat is lang omdat de gebruikelijke levertijd 6 a 8 weken is.
het klopt wel dat er een hoop c4 op voorraad staan maar dat komt omdat de fabriek in september 2004 etc alleen maar c4 in productie had geloof ik en ze hadden gerekend op minder coupés dan nu het geval is.
een 1.6i 16v ligne prestige zonder automaat is de meest gangbare en als de kleur meezit kun je die inderdaad binnen een paar weken rijden.
bij ons is de c4 op dit moment de meest verkochte citroën. en de inruil zou ik niet bang voor zijn hij zal minder afschrijven dan de c5.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
en daarbij speelt natuurlijk ook nog het ontbreken van de “break” versie.
Als je kijkt hoeveel breaks er rond rijden van diverse merken dat is traditioneel getrouw altijd meer dan het berline model.
Veel mensen kiezen dus vanwege de ruimte helaas niet voor de c4 ops:
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
breakie schreef:Peteryed schreef:Het kan best zijn dat de auto europees een hit is dat de lever tijden op lopen tot misschien wel een half jaar of langer. De levering moet gewoon nog op gang komen.
Ik betwijfel dit.
Er staan er op voorraad bij de grote dealers.
Ook in Belgie kom je ze maar zelden tegen en hier zie je er toch ook meedere in de showroom staan.
De enige die ik regelmatig zie is mijn eigen C4 daarom begin ik nu al te vrezen voor een goede inruilprijs over een jaar of twee.
Mogelijk speelt toch de te harde(Duitse)vering mee,het is een Franse auto met Duits comfort en dat spreekt niet iedereen aan die het Franse comfort gewend is.
Ik heb hem al drie maanden en soms zou ik hem willen ruilen tegen een jonge gebruikte C5,maar we geven hem nog maar even een kans om zich te bewijzen.
ik dacht dat het onderstel hetzelfde was als de 307?
dus denk dat de mensen dat inmiddels wel gewent zijn van franse auto’s
de break is denk wel een gemis, kijk maar eens naar hoeveel Xsara’s break er rond rijden…
maar zover ik weet komt er nog wel een break
Ik had begrepen dat er geen break kwam, wel een lange en een korte “Picasso”.
De C5 break was er al voordat de verkopen van de C5 berline goed en wel op gang kwamen.
NB. De Xsara break is hier juist vrij zeldzaam. Op zich een leuke auto maar die moest opboksen tegen de Picasso en de (tweedehands) Xantia break. Omdat de Xsara break vrij zeldzaam is heeft deze wel weer ‘n hoge restwaarde.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara break zeldzaam?
volgens mij zie ik ze meer als de coupé.
ik zie op autoscout24.nl
Xsara (vanaf bj2000,1000EUR)
285 “xsara picasso”
763 “xsara” MPV
263 “xsara” 4/5deurs (incl opnieuw 10% picasso!)
150 “xsara” coupe + 11 x 2/3deurs
137 “xsara” break
dus de break is weliswaar de meest zeldzame xsara, maar het verschil is kleiner dan ik dacht. Het aanbod aan Picasso’s is overweldigend. Er staan tussen de MPV’s en 4/5 deurs GEEN verdwaalde breaks, waarschijnlijk omdat deze iets meer waard zijn.
vgl. Xantia (vanaf bj1998,1000EUR)
266 x 4/5deurs (64 vanaf bj2000)
117 x break (44 vanaf bj2000)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
in de lease is in ieder geval de xsara break het meest populair.
dan zijn het aantal wat te koop staat op autoscout?
maarja belangrijker is denk ik hoeveel er rond rijden want de break wisselt gewoon sneller van eigenaar dan de 4/5 deurs. Althans zo is het bij de dealer waar ik werk
Was afgelopen maadag bij de Dealer in Rotterdam-Alexandrium (Motorhuis ofzo?) en zag er een stuk of 6 staan die stonden te wachten om gereed gemaakt te worden voor aflevering.
Vorige week zag ik een ijsblauwe C4-Coupe voorbij zoemen richting Europoort, helaas kon ik hem niet bijhouden met slechts 70PK en 1210Kg
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sep schreef:in de lease is in ieder geval de xsara break het meest populair.
dan zijn het aantal wat te koop staat op autoscout?
maarja belangrijker is denk ik hoeveel er rond rijden want de break wisselt gewoon sneller van eigenaar dan de 4/5 deurs. Althans zo is het bij de dealer waar ik werk
ja, daar ben ik het ook mee eens.
ik zie hier ook aardig wat bedrijfs breaks rijden.
ben het er ook wel mee eens dat de Xantia break minder ziet dan de Xantia berline.
en het overschot aan aan Xsara Coupé‘s kan nog wel eens zijn dat deze juist iets minder makkelijk te verkopen zijn aangezien veel mensen de kinderen graag makkelijk achterin willen zetten (en de mensen met meer geld nemen dan vaak picasso denk ik)
Even weer on-topic
Ik ben gisteren een Berline (ik denk in Gris Fer) tegen gekomen (op weg van einhoven naar den bosch) op de snelweg had ik er nog niet eerder een gezien
C4 Coupé HDI 110 Pack1
Bij de dealer stonden er een stuk of 8 in de showroom.
er was 1 coupe 1.6hdi vtr pack in de kleur bronze persan.
je weet wel dat Berlingo XTR groen.
vond dit persoonlijk geen kleur voor een C4, maarja….