ondanks dat ik toch wel oplet voor verdwaalde citroen op de weg ben ik de C4 nog maar zelden tegen gekomen hier in omgeving Sneek
De enigste die ik zag rijden was een donkergroene C4 berline
gebruikt als lesauto. Wie weet wel de vervanger van de toen populaire lesauto : UChe VW golf….heel slecht zie ik toch liever de stijlvolle C4
We wachten af….en zullen over enkele maanden wel meerdere rond cirkelen hier in het noorden.
De C2 komt ik ook steeds vaker tegen in het straatbeeld.
Wat is het toch heerlijk zoon groot citroen teken in de achteruitkijkspiegel
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ben afgelopen vrijdag van Valkenswaard naar Reuver en terug gereden en ben toen 2 maal een C4 tegen gekomen in Berline uitvoering.
Eentje daarvan was met Belgisch kenteken en in de mooie kleur Sable De Langrune de andere had de truttige kleur Bleu Amiral.
Het valt behoorlijk tegen een echte concurrend voor veel Duitse en Franse merken zal het niet worden.
Eerlijk gezegd als echte Citroen rijder valt mij het confort ook behoorlijk tegen voor de rest is het een topper.
hij is echt mooi maar hier in utrecht zie je ze ook weinig hij kost ook zat.
als je wat meer wil luxe dan..
de C3 zie je ook niet veel :
C3 SITE Kijk ook voor jou foto’s
Bergen en dalen ontmoeten elkaar
niet maar mensen wel!!
Gr Jan en Annie.
JanC3 schreef:hij kost ook zat.
als je wat meer wil luxe dan..
:
Kijk eens bij merken als Renault, VW, Peugeot, opel. Denk dat Citroen dan een hele nette prijs heeft voor een geweldig mooie wagen!!! Hier in Zierikzee komt ‘t een beetje op gang, zie er al regelmatig een rijden (zwarte berline/donkergrijze coupe). Wat zijn ze mooi he!!!
‘k ben nu net retour van een weekje Mallorca
en daar zie je HEEL VEEL nieuwe C4’s rondrijden.
(populaire huurauto daar, denk ik)
trouwens, ook veel taxi-uitvoeringen van de C5 en de Picasso.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
activa schreef:er zijn er totaal in 2005 1341 verkocht en staat daarbij op plaats 35
en in de maand Maart zijn er 516 verkocht, op plaats 22.
De beste verkocht Citroen in de maand maart
Ik zag vandaag de verkopen op de site van Autoweek staan en daaruit blijkt dat de C4 in de maand juni de slechts verkochte personenwagen van Citroen is het waren zelfs 104 exemplaren minder dan in mei, dit lijkt mij geen goed teken.
Citroen is nu gestart met een actiemodel Biarritz…
lijkt me waarachtig erg snel, voor zo’n jong model ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-10-2004
- DS 3 1.6 vti so chic
XTR schreef:Citroen is nu gestart met een actiemodel Biarritz…
lijkt me waarachtig erg snel, voor zo’n jong model ops:
Dat vond ik ook al best wel snel… Ik ben bang dat de C4 (voorlopig) nog niet het succes is waarop men heeft gehoopt. Volgens mij deed de, toch ook niet echt onopvallende, Megane het vanaf het begin toch een stuk beter. Het is jammer want de C4 is een echte aanwinst in het straatbeeld
C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)
Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.
zie ze nog maar weinig
Ik ben bang dat het ontbreken van de HP vering de Citroen C4 de das omdoet.
Mensen die een stapje terug willen doen (C5 rijders,zoals ik) zijn nu niet meer aan Citroen gebonden andere merken leveren in de C4 klasse hetzelfde comfort vaak een groter kofferruim een motor met meer inhoud voor ongeveer dezelfde prijs en vaak met een hogere restwaarde bij inruil.
Citroen heeft in deze klasse nog nooit een HP auto gehad (Ami,Visa,ZX,Xsara!)
dus dat kan het probleem niet zijn, ik denk eerder dat de leveringen niet echt op gang komen. Zowiezo is de HDi fabriek overbelast, ook de beschikbaarheid van panorama daken laat te wensen over. Die Biarritz typen zijn uit voorraad leverbaar, maar da’s in EEn speciale configuratie.
In NL speelt ook de introductie van een belastingvoordeel op de partikelfilters mee, daarnaast is de automarkt over de hele lijn zwaar in mineur.
Ter vergelijking tot 6maanden na de introductie van het huidige model Golf zag je die ook maar weinig, je moet in NL nu eenmaal zo’n 5000 auto’s op de weg hebben om gezien te worden. Voor de Focus II geldt dat net zo.
Van de C4 zijn er tot dusver ~3000 verkocht, nog niet voldoende dus, na de 5000 denk ik dat er extra klanten getrokken worden, die bij een afwijkend design eerst de kat uit de boom kijken.
Tenslotte nog de vergelijking met de ZX, daarvan verkocht men in het eerste volle jaar (1992) 5700 op een totaal van 21000 Citroens. Voor 2005 zit met op koers voor ~5000 C4 op een totaal van 26000 maar er zijn dit jaar ook al meer dan 2500 Picasso’s op kenteken gezet!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Citroen heeft in deze klasse nog nooit een HP auto gehad (Ami,Visa,ZX,Xsara!)
dus dat kan het probleem niet zijn, ik denk eerder dat de leveringen niet echt op gang komen. Zowiezo is de HDi fabriek overbelast, ook de beschikbaarheid van panorama daken laat te wensen over. Die Biarritz typen zijn uit voorraad leverbaar, maar da’s in EEn speciale configuratie.
Citroën nog nooit een HP auto in deze klasse gehad??
bij mij werkt het rijtje zo:
GS, BX, ZX, Xsara, C4.
en dit is ook precies het rijtje dan bij ons zo voor de deur heeft gestaan
(alleen C4 niet)
dit zijn allemaal directe opvolgers van elkaar.
Xantia heeft nog een beetje de duurdere Bx’en opgevolgd, en die is nu vervangen door de C5.
verder volgt de C6 straks de XM op
CX, XM, C6
dus vanaf de ZX zit er eigenlijk in deze klasse geen HP meer onder.
wat betreft heeft de Xsara altijd nog een veel beter vering dan andere merken in deze klasse
C4 vind ik wel weer harder als de Xsara, maar er zijn hier ook zat mensen die de C4 comfortabeler vinden als andere merken
dus voor mij geld: wil je comfort dan kies je Citroën.
ook al was het vroeger misschien beter voor veel mensen.
eviltwin schreef:Citroen heeft in deze klasse nog nooit een HP auto gehad (Ami,Visa,ZX,Xsara!)
dus dat kan het probleem niet zijn, ik denk eerder dat de leveringen niet echt op gang komen. Zowiezo is de HDi fabriek overbelast, ook de beschikbaarheid van panorama daken laat te wensen over. Die Biarritz typen zijn uit voorraad leverbaar, maar da’s in EEn speciale configuratie.In NL speelt ook de introductie van een belastingvoordeel op de partikelfilters mee, daarnaast is de automarkt over de hele lijn zwaar in mineur.
Ter vergelijking tot 6maanden na de introductie van het huidige model Golf zag je die ook maar weinig, je moet in NL nu eenmaal zo’n 5000 auto’s op de weg hebben om gezien te worden. Voor de Focus II geldt dat net zo.
Van de C4 zijn er tot dusver ~3000 verkocht, nog niet voldoende dus, na de 5000 denk ik dat er extra klanten getrokken worden, die bij een afwijkend design eerst de kat uit de boom kijken.
Tenslotte nog de vergelijking met de ZX, daarvan verkocht men in het eerste volle jaar (1992) 5700 op een totaal van 21000 Citroens. Voor 2005 zit met op koers voor ~5000 C4 op een totaal van 26000 maar er zijn dit jaar ook al meer dan 2500 Picasso’s op kenteken gezet!
Ik weet wel zeker dat er in deze auto’s met HP vering zijn geweest wat denkt u van de Citroen GS en de BX,heb ze zelf nog gereden.
Bij het verdwijnen van de BX had ik de keuze of de ZX of de duurdere Xantia en ben toen overgestapt op de Opel Kadett.
Nu wordt ons die keuze door Citroen weer aangedaan als je kleiner dan de C5 wilt rijden,daarom is het interesant om ook eens bij de concurentie te gaan winkelen.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
het verschil tussen een zx, of een opel kadett
probeer de c4 maar eens, ik vind het persoonlijk meer een citroën dan een xsara of een zx.
tis weer een auto die eigenwijs is in de middenklasse ondanks het gemis van de HP—> dat had een optie moeten zijn maarja das nu met de concurrentie uit het oosten simpelweg niet meer te doen.
sorry hoor maar de lijn loopt toch echt:
DS->CX->Xm->C6
1955-1975-1988-(2000)-2005
GS->BX->Xantia->C5
1970-1983-1993-2001
Ami8->Visa (4cyl)->ZX->Xsara->C4
1969->1978-1990-1997-2004
Voor alle overgangen geldt dat er een overlap (break!) is van maximaal 1.5 jaar, er zitten eigenlijk maar twee gaten in:
2000-2005 Xm->C6 en 1988-1991 Visa->ZX
het feit dat juist in die periodes mensen van een Xm in een C5 stapten of van een Visa in een BX zegt niets over de verhouding tussen de auto en de klasse. In het geval van de BX stapten velen die uit de Visa kwamen terug naar de ZX. Maar de meesten stapten van de BX naar de Xantia:
In 1990 verkocht men 15000 BX in Nederland
In 1991 verkocht men 12500 BX en 2000 ZX in NL
In 1992 verkocht men 7500 BX en 6000 ZX in NL.
In 1993 verkocht men 6500 Xantia’s, 3000 BX en 5000 ZX
In 1994 verkocht men 9000 Xantia’s, 300 BX en 5000 ZX
(1983-1986 ~7000 Visa’s pj)
Dat je een BX kon kopen voor de prijs van een Golf is ook geen argument. Je kunt namelijk ook een C5 kopen voor de prijs van een Golf.
Bij ieder overgang hoorde nu eenmaal ook een prijstijging (behalve van DS naar CX en van Xantia naar C5) De BX was erg scherp geprijst en daarom buitengewoon populair (topjaar 1986 17500!)
@Sep & Breakie, de ZX concurreerde met de Astra. (Beide 1991) De Astra was bij z’n introductie net zo duur als Opel’s BX tegenhanger de Vectra!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja als je de lijn zo ziet maar toch vind ik dat de bx een echte middenklasser was die zich opsplitst in een hoge middenklasse (xantia) lage middenklasse zx.
de visa vind ik meer de compacte klasse visa-ax-saxo-c2/c1
tis maar hoe je het ziet, in ieder geval vind ik de C4 ontzettend goed rijden ondanks geen HP vering. en ik vind de C4 tov de focus/golf/astra/307 onderscheidend genoeg. alleen het doorzakken op de stoep was altijd een mooie herkenning.
en wat citroën nu niet meer echt heeft zijn de discussies bij 2 letters, zeg maar in een gezelschap BX en er is meteen discussie (slaapstand , herkenning). met de c4 zijn er niet echte voor en tegenstanders meer