4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
zie ze nog maar weinig
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2005 12:13 PM
  [ # 46 ]
Sep schreef:

ja als je de lijn zo ziet maar toch vind ik dat de bx een echte middenklasser was die zich opsplitst in een hoge middenklasse (xantia) lage middenklasse zx.

de visa vind ik meer de compacte klasse visa-ax-saxo-c2/c1

precies zo zie ik het ook Smile
de Xantia is toch echt een stuk groter als een BX
ZX was misschien wel weer iets kleiner, maar die heeft toch binnenin ook aardig wat ruimte.
Xsara is wel weer een stuk groter, en volgens mij minimaal zo groot als een BX.

kijk ook nog maar eens naar de prijzen van toen
laatste BX 1.6 TZI was rond de 15.000 euro
eerste ZX 1.6 was iets boven de 14.000 euro

die moet je denk ik vergelijken met een Xantia 1.8, aangezien bij Xantia 1.6 instapmodel.
dan praat je over opeens 19.000 euro.

ik denk dat er toen zelfs nog wel mensen zijn geweest die hun CX ingeruild hebben voor een Xantia ipv een XM

en misschien kan je aan de onderste rijtje dan nog de C3 toevoegen.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 juli 2005 02:59 PM
  [ # 47 ]

tja een Xm is groter dan een Cx, dus dat een Xantia groter is dan een BX…da’s logisch, alle auto’s in alle klassen worden groter en duurder, met als gevolg dat er aan de onderkant ruimte komt voor nieuwe klasse autos’ (AX, Twingo, C1) De huidige Polo is groter dan de eerste Golf.

Een Xantia kan inderdaad met een CX meekomen qua ruimte, een C5 is zelfs veel groter dan een Cx (Qua interieur) en kan wedijveren met een Xm. Natuurlijk zijn er mensen die bij de introductie van een nieuw model niet direct hun auto inruilen en zelfs een stapje terugdoen.

Maar dat doet niets af aan het feit dat Citroen nog nooit een auto in de compacte klasse heeft gemaakt met HP. Deze discussie was er al met de ZX, werd opnieuw ingezet voor de introductie van de Xsara en vooral de Picasso. Zelfs voor de AX introductie werd er gesproken over de mogelijkheid van HP (alleen achter) Vooralsnog doet de C4 echter precies wat daarvan verwacht kan worden, zonder HP. Ze zouden er ook niet significant meer van verkopen als er wel HP in had gezeten.

Voor een Picasso of zelfs een SUV (4x4, crossover) is het nog wel interessant, maar dat kun je wel vergeten. De Picasso is een zwaar uitgekleed model, gebaseerd op onderdelen uit het rek (Berlingo, ZX/Xsara) De Berlingo is op zich al een mengelmoes (405 achter, ZX voor) Het lijkt mij dat de Picasso opvolger wat meer auto wordt dan de huidige omdat hij ook de Xsara break moet vervangen, maar het is niet logisch dat dat met HP gaat.

Zoals ik al aangegeven heb, is de Visa een apart geval. Net als de Ami is de Visa met 2cyl en 4cylinder geleverd. Er is zelfs een Visa coupé, met de voortrein en motoren van de GS, maar juist weer zonder HP! (dit is natuurlijk de Axel)

geen HP:
2CV+Dyane+Ami6->2CV+Visa6->AX (2dr+4dr)->Saxo (dr+4dr)->C1+C2+C3
Ami8->Visa (4cyl)+Axel->ZX->Xsara->C4
wel HP:
GS->BX->Xantia->C5
DS->CX->Xm->C6

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 07 juli 2005 03:08 PM
  [ # 48 ]

Surprisedfftopic
Lekker off topic zo.

Even terug naar hoe het draadje begon.

In de stad Groningen zie ik ze juist wel regelmatig rijden. Ik heb inmiddels al zo’n 15 verschillende zien rijden. Zowel coupe als berline. Ik vind het dus allemaal best wel meevallen. Helemaal in het kader van de teruglopende autoverkopen vind ik dat de C4 al regelmatig in het straatbeeld verschijnt

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 07 juli 2005 03:59 PM
  [ # 49 ]

De BX is opgevolgd door Xantia EN ZX. Hoewel de Visa een ruime bak was, heeft de Visa niks met ZX van doen.
ZX was dus eigenlijk een nieuwe klasse voor Citroën.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 07 juli 2005 04:00 PM
  [ # 50 ]

@Hakkie
Hoezo off-topic?

de eerste post van metro2005 luidde:

ik zie nog maar erg weinig C4’s rijden. de C2’s en C3’s zie ik met bosjes rijden
Was het weglaten van Hydropneumatische vering onder de C4 toch een grove fout geweest van citroën?
Spreekt het design mensen niet aan (ik vind hem wel mooi hoor)
is ie te duur?

wat denken jullie?

ik denk dat de discusside over wel of geen HP in deze klasse perfect aansluit bij deze vragen.

Waarom zie je C2s en C3s met bosjes rijden?

Welnu hierom:
totale verkopen t/m Juni vanaf introductie (http://www.autoweek.nl)
C1: nc
C2: 7151 (5000pj)
C3: 21.350 (7000pj)
C4: 2.633 (5000pj)
Picasso: 34.679 (6500pj)
C5: 30.009 (~7000pj)

NB
Xantia: 47.510 (~6000pj)
Xsara: 27.562 (4000pj)
BX: 124.158 (12000pj)
ZX: 28.349 (4500pj)

2.633 C4’s zijn niet voldoende om in het straatbeeld normaal te zijn. De kans om een C2 tegen te komen is 3x zo groot, de kans om een C3 tegen te komen is zelfs 9x zo groot!

Was het weglaten van HP een grove fout?

Nee. Zie bovenstaande discussie over HP in deze klasse.

Spreekt het design mensen niet aan (ik vind hem wel mooi hoor)

Mij wel, maar ik heb een C5. En ik ben niet van plan om een klasse kleiner te gaan rijden, hoe leuk het er ook uitziet. Zoals gezegd, mensen moeten er ook aan wennen, vanaf 5.000 auto’s gaat dat denk ik wel gebeuren. Het commentaar op het design is grotendeels positief geweest in de vakbladen.

is ie te duur?

Zeker niet als actiemodel, lease van leuke versies (2.0HDi bijv.) is wel wat aan de prijs.

wat denken jullie?

Lijkt me dat de C4 op koers is voor ZX/Xsara verkopen. Niet geweldig, maar vooralsnog voldoende. Golf verkopen lopen ook niet (in vgl. met de doelstelling), Focus evenmin. p307 en Megane geven op dit moment de toon aan.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 10 juli 2005 08:19 PM
  [ # 51 ]
eviltwin schreef:

sorry hoor maar de lijn loopt toch echt:

DS->CX->Xm->C6
1955-1975-1988-(2000)-2005

GS->BX->Xantia->C5
1970-1983-1993-2001

Ami8->Visa (4cyl)->ZX->Xsara->C4
1969->1978-1990-1997-2004

Voor alle overgangen geldt dat er een overlap (break!) is van maximaal 1.5 jaar, er zitten eigenlijk maar twee gaten in:
2000-2005 Xm->C6 en 1988-1991 Visa->ZX
het feit dat juist in die periodes mensen van een Xm in een C5 stapten of van een Visa in een BX zegt niets over de verhouding tussen de auto en de klasse. In het geval van de BX stapten velen die uit de Visa kwamen terug naar de ZX. Maar de meesten stapten van de BX naar de Xantia:

In 1990 verkocht men 15000 BX in Nederland
In 1991 verkocht men 12500 BX en 2000 ZX in NL
In 1992 verkocht men 7500 BX en 6000 ZX in NL.
In 1993 verkocht men 6500 Xantia’s, 3000 BX en 5000 ZX
In 1994 verkocht men 9000 Xantia’s,  300 BX en 5000 ZX
(1983-1986 ~7000 Visa’s pj)

Dat je een BX kon kopen voor de prijs van een Golf is ook geen argument. Je kunt namelijk ook een C5 kopen voor de prijs van een Golf.
Bij ieder overgang hoorde nu eenmaal ook een prijstijging (behalve van DS naar CX en van Xantia naar C5) De BX was erg scherp geprijst en daarom buitengewoon populair (topjaar 1986 17500!)

@Sep & Breakie, de ZX concurreerde met de Astra. (Beide 1991) De Astra was bij z’n introductie net zo duur als Opel’s BX tegenhanger de Vectra!

We hebben het over de lijn van aanschafkosten.
De verkoopprijs van een ZX valt gelijk of boven de aanschafprijs van de GS en BX en die hadden ook HP vering.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 juli 2005 11:08 PM
  [ # 52 ]

ok nog een keertje dan maar?

prijs, inflatie gecorrigeerd in EUR:

[list]Visa 14TRS 18557
ZX 1.4 18130
Xsara 1.4i 18625
C4 1.4 16v 18680

dat scheelt nogal met dit rijtje:

GS X1 20975 (1100cc!)
BX 16 TZi 23935
Xantia 1.6 24617
C5 1.8 24414[/list:u]

Ok, voor de Visa, GS en BX was ook nog een iets goedkoper modelletje te krijgen, maar ja in Italie was er zelfs een BX11 dat vind ik niet echt een vergelijking.


Topmodellen vergelijken is ook leuk

[list]Visa GTi 28920
ZX 16v 33827 (!)
Xsara vts 28660
C4 vts 28340

zet dat eens naast dit:

GS Birotor 33731
BX Sport 43304
Xantia Activa V6 42340
C5 V6 37887[/list:u]


en, voor de liefhebbers (en diegene die menen dat de C6 de duurste Citroen ooit wordt)

[list]CX GTi Turbo 2 58791
Xm V6.24 72684
C6 V6 Exlusive 67700[/list:u]

Was het weglaten van HP een grove fout?

Nope, Citroen heeft in de klasse van de C4 nog nooit een Hydropneumaat gehad.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 juli 2005 11:53 PM
  [ # 53 ]

en, voor de liefhebbers (en diegene die menen dat de C6 de duurste Citroen ooit wordt)

    CX GTi Turbo 2 58791
    Xm V6.24 72684
    C6 V6 Exlusive 67700

Kun je de SM ook eens omrekenen? Die is vast nog duurder.

Verder een lastige discussie of Citroën ooit al dan niet in de C4 klasse een HP auto gehad heeft.  Misschien moet je ook meenemen hoe de GS destijds stond in vergelijking met andere merken.  De GS zat wat prijs bijvoorbeeld tussen de VW Golf en VW Passat, maar weer gelijk met de Ford Taunus.

In dat geval de volgende rijtjes:

Taunus (GS), Sierra (BX), Mondeno (Xantia), Mondeno 2 (C5)

Ik zie de ZX ook niet als opvolger van de BX en zoals Handjes al treffend schreef:

ZX was dus eigenlijk een nieuwe klasse voor Citroën.

Het rijtje ZX, Xsara, C4 is volgens mij door iedereen geaccepteerd..

Het één en ander logisch gecombineerd levert op dat Citroën inderdaad nog nooit in de klasse van de C4 een HP auto gehad heeft Wink

Ben het wel eens met Eviltwin.

We worden door de C5 op het verkeerde been gezet. Qua grootte verschilt de C5 niet zoveel met een Xantia. (centimeter werk). De auto lijkt alleen veel forser doordat die wel een stuk hoger is.  De XM heeft tot nu toe geen opvolger gekregen. De C5 heeft alleen de Xantia opgevolgd. De reden waarom Citroën destijds toen ook maar de productie van de XM gestopt heeft weet ik niet. Misschien was het wel de bedoeling dat de C6 veel eerder geïntroduceerd zou worden. De auto was natuurlijk al een poosje productierijp.

Jeroen

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 juli 2005 12:46 AM
  [ # 54 ]

Kun je de SM ook eens omrekenen? Die is vast nog duurder.

Ik weet niet exact wat de Sm origineel kostte, $11.500 heb ik kunnen vinden, dat komt overeen met zo’n 110.000EUR. Maar wel dat ‘ie net zo duur was als een Ferrari Dino (de 365 was 2.5x zo duur, vgl. Ferrari 575 = 260kEUR) en een 911 (106kEUR)

As je de Sm neerzet als een coupé versie van de DS, met een hele dikke motor, dan moet je kijken naar de BMW6 en die zit met V8 ook boven de 105kEUR. Dus zo’n dikke 100.000 EUR voor een Sm is op zich niet gek.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2005 08:27 PM
  [ # 55 ]

De Sm was indertijd bijna drie keer zo duur als de DS23ie pallas…
vandaar dat er maar 12560 ( bij benadering) van verkocht zijn….. Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 13 juli 2005 08:39 PM
  [ # 56 ]

de bx dekte in die tijd 1 middenklasse, die is zich gaan op splitsen in 2 middenklasses,

de zx dus de goedkopere lichte middenklasse en de xantia de dure middenklasse.

maar ik blijf van mening dat een visa geen lichte middenklasser is maar een compacte klasse in een zwaarder jasje immers de AX is toch de opvolger en die bevindt zich toch in de compact klasse de lijn is toch niet visa-zx maar visa-ax?

De bx had gewoon een enorme rek van 12000 euro voor een deauville tot 25000 euro voor een 16v. de c4 begint al bij 18000 euro standaard. Je kunt het ook niet meer vergelijken met vroeger maar een visa is in mijn ogen geen middenklasser waar de zx uit voort vloeit en daarop volgend de c4.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juli 2005 08:53 PM
  [ # 57 ]
Sep schreef:

de bx dekte in die tijd 1 middenklasse, die is zich gaan op splitsen in 2 middenklasses,

de zx dus de goedkopere lichte middenklasse en de xantia de dure middenklasse.

maar ik blijf van mening dat een visa geen lichte middenklasser is maar een compacte klasse in een zwaarder jasje immers de AX is toch de opvolger en die bevindt zich toch in de compact klasse de lijn is toch niet visa-zx maar visa-ax?

De bx had gewoon een enorme rek van 12000 euro voor een deauville tot 25000 euro voor een 16v. de c4 begint al bij 18000 euro standaard. Je kunt het ook niet meer vergelijken met vroeger maar een visa is in mijn ogen geen middenklasser waar de zx uit voort vloeit en daarop volgend de c4.

Visa is eigenlijk vergelijkbaar met 205, AX met de later uitgekomen 106.

Dus de AX zit wel degelijk wat onder de Visa.

BX is lastig te plaatsen. De goedkoopste 14 basis kostte in 1983 ong. 20.000 gulden (9000 EUR). Een TZD TURBo kostte 45.000 gulden in 1992.

Qua beleving is een 14 basis ook niet te vergelijken met een 19 GT, Sport, TRD TURBO of de latere 16v. De kaalste en de meest luxe uitvoeringen liggen qua motorisering en aankleding op een heel ander niveau. Wat dat betreft is het zo gek niet dat de goedkopere versies werden opgevolgd door de ZX en de duurdere versies door de Xantia.

Zo kan een goedkope BX qua prijs goed concurreren met de Kadett. Echter, een luxe BX was meer een concurent in de Vectra klasse (of Ascona indertijd). Een BX werd in de jaren 80 trouwens vaker vergeleken met de Ascona of Sierra dan met de Kadett of Escort. Terwijl een basis BX qua prijs wel was te vergelijken met de Kadett of Escort.

Gr,
Marten

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juli 2005 08:59 PM
  [ # 58 ]
mpostma schreef:
Sep schreef:

de bx dekte in die tijd 1 middenklasse, die is zich gaan op splitsen in 2 middenklasses,

de zx dus de goedkopere lichte middenklasse en de xantia de dure middenklasse.

maar ik blijf van mening dat een visa geen lichte middenklasser is maar een compacte klasse in een zwaarder jasje immers de AX is toch de opvolger en die bevindt zich toch in de compact klasse de lijn is toch niet visa-zx maar visa-ax?

De bx had gewoon een enorme rek van 12000 euro voor een deauville tot 25000 euro voor een 16v. de c4 begint al bij 18000 euro standaard. Je kunt het ook niet meer vergelijken met vroeger maar een visa is in mijn ogen geen middenklasser waar de zx uit voort vloeit en daarop volgend de c4.

Visa is eigenlijk vergelijkbaar met 205, AX met de later uitgekomen 106.

Dus de AX zit wel degelijk wat onder de Visa.

BX is lastig te plaatsen. De goedkoopste 14 basis kostte in 1983 ong. 20.000 gulden (9000 EUR). Een TZD TURBo kostte 45.000 gulden in 1992.

Qua beleving is een 14 basis ook niet te vergelijken met een 19 GT, Sport, TRD TURBO of de latere 16v. De kaalste en de meest luxe uitvoeringen liggen qua motorisering en aankleding op een heel ander niveau. Wat dat betreft is het zo gek niet dat de goedkopere versies werden opgevolgd door de ZX en de duurdere versies door de Xantia.

Zo kan een goedkope BX qua prijs goed concurreren met de Kadett. Echter, een luxe BX was meer een concurent in de Vectra klasse (of Ascona indertijd). Een BX werd in de jaren 80 trouwens vaker vergeleken met de Ascona of Sierra dan met de Kadett of Escort. Terwijl een basis BX qua prijs wel was te vergelijken met de Kadett of Escort.

Gr,
Marten

zo denk ik er ook over Smile
mensen die vroeger een BX 1.4 reden en hun butget is hetzelfde gebleven rijden nu opeens niet een dikke C5 maar een ZX of een Xsara

visa, ax, saxo en nu de C2

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 juli 2005 09:04 PM
  [ # 59 ]
breakie schreef:
eviltwin schreef:

Citroen heeft in deze klasse nog nooit een HP auto gehad (Ami,Visa,ZX,Xsara!)
dus dat kan het probleem niet zijn, ik denk eerder dat de leveringen niet echt op gang komen. Zowiezo is de HDi fabriek overbelast, ook de beschikbaarheid van panorama daken laat te wensen over. Die Biarritz typen zijn uit voorraad leverbaar, maar da’s in EEn speciale configuratie.

In NL speelt ook de introductie van een belastingvoordeel op de partikelfilters mee, daarnaast is de automarkt over de hele lijn zwaar in mineur.

Ter vergelijking tot 6maanden na de introductie van het huidige model Golf zag je die ook maar weinig, je moet in NL nu eenmaal zo’n 5000 auto’s op de weg hebben om gezien te worden. Voor de Focus II geldt dat net zo.

Van de C4 zijn er tot dusver ~3000 verkocht, nog niet voldoende dus, na de 5000 denk ik dat er extra klanten getrokken worden, die bij een afwijkend design eerst de kat uit de boom kijken.

Tenslotte nog de vergelijking met de ZX, daarvan verkocht men in het eerste volle jaar (1992) 5700 op een totaal van 21000 Citroens. Voor 2005 zit met op koers voor ~5000 C4 op een totaal van 26000 maar er zijn dit jaar ook al meer dan 2500 Picasso’s op kenteken gezet!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juli 2005 09:30 PM
  [ # 60 ]
breakie schreef:
breakie schreef:
eviltwin schreef:

Citroen heeft in deze klasse nog nooit een HP auto gehad (Ami,Visa,ZX,Xsara!)
dus dat kan het probleem niet zijn, ik denk eerder dat de leveringen niet echt op gang komen. Zowiezo is de HDi fabriek overbelast, ook de beschikbaarheid van panorama daken laat te wensen over. Die Biarritz typen zijn uit voorraad leverbaar, maar da’s in EEn speciale configuratie.

In NL speelt ook de introductie van een belastingvoordeel op de partikelfilters mee, daarnaast is de automarkt over de hele lijn zwaar in mineur.

Ter vergelijking tot 6maanden na de introductie van het huidige model Golf zag je die ook maar weinig, je moet in NL nu eenmaal zo’n 5000 auto’s op de weg hebben om gezien te worden. Voor de Focus II geldt dat net zo.

Van de C4 zijn er tot dusver ~3000 verkocht, nog niet voldoende dus, na de 5000 denk ik dat er extra klanten getrokken worden, die bij een afwijkend design eerst de kat uit de boom kijken.

Tenslotte nog de vergelijking met de ZX, daarvan verkocht men in het eerste volle jaar (1992) 5700 op een totaal van 21000 Citroens. Voor 2005 zit met op koers voor ~5000 C4 op een totaal van 26000 maar er zijn dit jaar ook al meer dan 2500 Picasso’s op kenteken gezet!

 

Ik weet wel zeker dat er in deze auto’s met HP vering zijn geweest wat denkt u van de Citroen GS en de BX,heb ze zelf nog gereden.
Bij het verdwijnen van de BX had ik de keuze of de ZX of de duurdere Xantia en ben toen overgestapt op de Opel Kadett.
Nu wordt ons die keuze door Citroen weer aangedaan als je kleiner dan de C5 wilt rijden,daarom is het interesant om ook eens bij de concurentie te gaan winkelen.

 

Ook langs de route die de wielrenners in de Tour de France afleggen zie je ze maar zeldzaam langs de kant van de weg staan, vandaag een coupe.
Zou het toch aan de HP vering liggen of zijn ze toch te duur?
Was gisteren eens meegereden in een 5 jaar oude Renault Megane van een collega en vond deze Megane comfortabler en gruislozer dan mijn C4.

Lijkt de C4 wel weer op de BX. Dat was in zijn tijd ook een slow-starter. Nu maar hopen dat de verkopen aantrekken. Want de C4 is wat ik ook van mensen uit mijn omgeving hoor die niet zoveel op hebben met Citroen toch een aansprekend model.

Gr,
Marten

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook