Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Heeft iemand een grafiekje met het vermogen en koppelverloop van de BX 19 GTI met katalysator? Dus na 1989?
Ik neem aan dat je de GTI 8V bedoeld?
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ja, maar andere typen kan ook leuk zijn.
Heb al even gezocht, chiptuningbedrijven willen nog wel eens een koppel- en vermogenskromme in grafiekvorm (voor en na de tuning) weergeven. Tot nog toe heb ik maar een bedrijf gevonden dat Chiptuning aanbied voor BX, maar dan alleen voor de BX GTI 16V, niet voor de 8V. Misschien bij Peugeot, 205 had toch ook hetzelfde blok?
En anders een keer langs een Dyno gaan, dan heb je een vermogens en koppelkromme van je eigen BX!! Dat is pas uniek, en het is misschien ook wel leuke wetenswaardigheid. Misschien een leuk idee om een keer bij een Dynojet dealer een meeting te houden?
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
BX-Chique schreef:
En anders een keer langs een Dyno gaan, dan heb je een vermogens en koppelkromme van je eigen BX!! Dat is pas uniek, en het is misschien ook wel leuke wetenswaardigheid. Misschien een leuk idee om een keer bij een Dynojet dealer een meeting te houden?
Leuk idee, aangezien er werkelijk meetings plaatsvinden bij Dyno.
Vooral voor mensen met carburateurs leuk. Ik ben zelf momenteel aan het rommelen met de Weber van een 19 TRS. Zonder CO meter of nog beter: een viergasmeter, is een carb afstellen gewoon gokwerk.
Ik ben alleen bang dat een keertje testen door Dyno echt super duur is, maar goedkoper dan al het gereedschap zelf kopen (zoals dit: http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&target=d2.html ) en leren er mee om te gaan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Leuk idee, aangezien er werkelijk meetings plaatsvinden bij Dyno.
Vooral voor mensen met carburateurs leuk. Ik ben zelf momenteel aan het rommelen met de Weber van een 19 TRS. Zonder CO meter of nog beter: een viergasmeter, is een carb afstellen gewoon gokwerk.
Dan laat je dat toch door *kuch* een garage doen?
Ik ben alleen bang dat een keertje testen door Dyno echt super duur is, maar goedkoper dan al het gereedschap zelf kopen (zoals dit: http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&target=d2.html ) en leren er mee om te gaan.
Zou het echt duur zijn? Ik wil ook wel eens langs een Dyno. En eigenlijk nog liever met mijn Peugeot, ben wel eens benieuwd wat daar nog voor vermogen is overgebleven.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Tsja, als er genoeg animo is, dan kunnen we altijd kijken of een Dynojet testcenter zo gek te krijgen is….
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Maarten Deen schreef:Alcyone schreef:
Leuk idee, aangezien er werkelijk meetings plaatsvinden bij Dyno.
Vooral voor mensen met carburateurs leuk. Ik ben zelf momenteel aan het rommelen met de Weber van een 19 TRS. Zonder CO meter of nog beter: een viergasmeter, is een carb afstellen gewoon gokwerk.
Dan laat je dat toch door *kuch* een garage doen?
Vlotterniveau doe ik zelf, stationair laat ik maar idd doen door een garage.
Iemand heeft met die carb lopen varken als een idioot… de CO schroef stond 13 slagen open!! Ik heb het terug gebracht naar twee, de auto loopt nu veel constanter (rijdend op de eerste trap was eigenlijk niet mogelijk, dat ding moest volgas bereden worden, daar word je erg chagrijnig van).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
BX-Chique schreef:Tsja, als er genoeg animo is, dan kunnen we altijd kijken of een Dynojet testcenter zo gek te krijgen is….
Ik kwam toevallig een topic op gathering.tweakers.net tegen, dat linkt naar hier .
Kort gezegd: een aantal personen gaan naar een Dyno en de discussie gaat nu over de datum, 23 april of 30 april. Ze willen eigenlijk met 10 zijn (dan kost het 45 euro), ze zijn nu met 8. Ik ga dat topic even doorlezen of ik nog meekan doen (en vooral of ik het haal met de tijd).
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je in je eentje gaat dyno’en, bijvoorbeeld bij beek in Den Haag, kost het 150,- euro. (Heb ik laatst nagevraagd). Als je iemand met een dyno zo gek kan krijgen schijnt het bij meetings een heel stuk goedkoper te kunnen, prijzen zo laag als 32,50/auto heb ik gehoord. Maar, mocht er een dyno expeditie gehouden worden, dan ben ik er graag bij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!