Mooi je band, heb je geoefend op de “misse” kant, kun je nu de zichtbare kant doen. Vertel eens hoe het zit met de wegenbelasting in Belgie! Wij hoeven hier niks te betalen.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Dit is toch de goede kant, lijkt me, want het ventiel steekt naar buiten
Ziet er verder netjes uit.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
ops:
ops: Niet bij nagedacht
(en zelf nog wel 10 jaar in het bezit van een Snoek geweest…)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Kan iemand me zeggen of dat van die uitlaat relatief goedkoop te repareren valt aub?
Frank Selen schreef:Mooi je band, heb je geoefend op de “misse” kant, kun je nu de zichtbare kant doen. Vertel eens hoe het zit met de wegenbelasting in Belgie! Wij hoeven hier niks te betalen.
Wel: ik heb voor de verzekering € 110 betaald, maar daarnaast moet je ook iets afstaan aan vadertje staat, en dat is die € 80. Betalen jullie niet per kilo? Wij per pk/cc maar voor oldtimers is er een gunsttarief! Geloof trouwens dat ze ‘t verkeersbelasting noemen.
Cocico, in Nederland hoef je geen wegenbelasting te betalen voor auto’s ouder dan 25 jaar. Dus geen DS hoeft meer te betalen! Wij betalen alleen een beetje verzekering, maar heel veel aan reparatie, onderhoud en restauratie.
En die uitlaat kun je m.i. alleen nog maar vervangen. Naar de garage rijden door er “iets” omheen te wikkelen, zodat niet het hele dorp of stad kan meegenieten van jouw DS-ritje. Of zelf vervangen, is niet zo heel moeilijk.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Zou het echt niet kunnen om alleen het tussenstuk te vervangen? Want de rest lijkt me wel nog oké?
cocico schreef:Kan iemand me zeggen of dat van die uitlaat relatief goedkoop te repareren valt aub?
Zo te zien doorgerotte dubbele voorpijp. Haal de klem van de flexibele pijp (eerst veel kruipolie of anders gewoon doorzagen). Dan met aluminiumplaat van een kachelpijp of zo een wikkel om de pijpen maken en die met dik ijzerdraad of slangenklemmen aan beide kanten vastzetten. Kan nog verrassend lang meegaan. Als je het netjes doet nog vrijwel gasdicht te krijgen ook,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
En het lijkt me niet zo heel moeilijk zelf te doen, als ik de DS op 4 blokken zet tenminste. Anders maar even in de garage laten doen! Dankje voor de tip!
edit: kan ik ipv aluminium dik bladlood (1.75mm) gebruiken of is dat niet hittebestendig genoeg?
cocico schreef:Kan iemand me zeggen of dat van die uitlaat relatief goedkoop te repareren valt aub?
Probeer ergens een okkazie stuk te vinden, demonteren en monteren..
Moet voor een prijsje te vinden zijn hoor..
In Nederland is dat net iets makkelijker dan in België: jullie hebben heel veel bedrijven die zich met DS bezighouden, hier in België is dat helemaal niet zo
Hebben we die dan?
Ik ken alleen CQS eigenlijk… en garage eric van horen vertellen, maar da’s 2cv en CX
Ik doelde op CQS :p maar er zijn er hoogstwaarschijnlijk nog
Update:
Bij iddstechnique twee nieuwe voorbollen (en twee nieuwe kofferklepveren) besteld. Morgen of overmorgen ga ik met de DS naar de garage om ze te laten monteren, ook ga ik een onderhoud vragen (kleppen stellen, bougies checken ed) en laten kijken waarom mijn olielampje begint te branden als ik stationair sta te draaien als de motor goed is opgewarmd.
Als er daarna geld overblijft, verleg ik de twee Michelin XVS HR 15 185 naar de achteras en kijk ik voor een nieuwe set voorbanden (of bestelwagenbanden of Vredestein Sprint Classic).