Hallo,
kan iemand me vertellen of het mogelijk is een gewone C15 (2-zits dus ) om te bouwen naar Familiale-versie (met achterbank dus ) ? Zo ja, heeft er zich hier al eens iemand aan gewaagd ?
Thnx
Michel
Sitrowijn ... da’s pas fijn !
www.nyge.info
Bij de familiale is er meer ruimte achter de voorzetels (voor de voeten van de achterbankzitters). Hier is een carrosserie-aanpassing voor nodig die niet voor de hand ligt. Anders had ik het al gedaan, kan de voorzetel wat naar achter voor m’n lange benen…
Dieter
gaat het nu wel goed? plaatsen van bericht?
moet opzich geen probleem opleveren.
Alleen vanwege het ontbreken van 3e en of 4e deur aan zijkant moeten de stoelen veranderd worden naar bijvoorbeeld die van een 3 deurs AX of vergelijkbaar type. Dit in verband met de achterpassagiers…want jah die moeten er wel beetje logisch achter in komen.
Maar zijn destijds vanaf fabriek zulke type gemaakt ..dus als je een verdwaalde op de sloop ziet staan kan ej daar mooi een bankje en alle toebehoren uit halen.
ga binnenkort de opties bekijken om de berlingo van grijs naar geel te laten keuren.
Citroen rolls better then a Rolls!!
bij de sloperij Bouwman in Groningen staat een sloop C15 Grand Volume, met zijdeurtje dus!! Als je nou daar de zijdeur met ‘kozijn’ uithaald en er bij jou inlast dan heb je een leuyke zijdeur en hoef je niet te klooien met die voorstoelen!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Re: gaat het nu wel goed? plaatsen van bericht?
Bull Frog Bleu schreef:
ga binnenkort de opties bekijken om de berlingo van grijs naar geel te laten keuren.
Kostbare grap, moet je BPM gaan betalen. Ik ga ervan uit dat je C15 een jaar of 10 oud is, zit er nog 10 % restwaarde op!! Moet je dus 10% van de nieuwaarde aktikken: €1.418 !!!!!
Test
Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Beetje laat deze reactie.
Maar ik heb mijn C-15 omgebouwd naar een familiale.
Gewoon wegklappende voorstoelen en de originele achterbank in de laadbak. Kan ook van een AX ofzo eventueel van de eerste versie Berlingo.
Zijruiten met schuiframen erin.
Nieuw kenteken aangevraagd kosten voor een C-15 van toen 6 jaar oud 956 euro,was in 2002.
Weet niet hoe dat in Belgie zit met dat overkeuren en de prijzen.
O,ja plaats voor de keuring geen gordels op de achterbank, dat mag niet, je krijgt er een vrijstelling voor. ECHT WAAR!!
Na de keuring gewoon driepuntsgordels in bouwen en karren maar.
Mijn dochter is nog klein dus kan nog jaren mee achterin.
C-15D & Berlingo