Spoiler how-to??
Raymon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 09 april 2005 08:27 PM

Sinds gisteren ben ik onverwachts via via aan een spoiler gekomen van een bx gti Smile

Er zit wel een hoop plamuur werk aan en hij is nog niet in de kleur maar de grootste zorg is nu de manier waarop ik hem moet monteren.

Hij komt op een bx routiere en ik heb al de binnenplaat er gedeeltelijk afgehaald van de kofferklep en ik zie wel 2 gaten zitten waar niks zit maar voordat ik gaat boren hoop ik dat iemand me zou kunnen helpen hoe en wat..

bvd

Raymon

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 09 april 2005 11:40 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je spoiler.
De spoiler dient onder spanning gemonteerd te worden zodat ie na verloop van tijd niet doorzakt. Ieder pootje zit, volgens mij, met 2 bouten vast. Deze gaten dienen in de klp voorgeboord te worden. Aan de binnenkant van de klep kun je dan het moertje monteren.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 09 april 2005 11:44 PM
  [ # 2 ]
Eric Vertogen schreef:

De spoiler dient onder spanning gemonteerd te worden zodat ie na verloop van tijd niet doorzakt. Ieder pootje zit, volgens mij, met 2 bouten vast. Deze gaten dienen in de klp voorgeboord te worden. Aan de binnenkant van de klep kun je dan het moertje monteren.

heel even tussendoor, mijn spoilerdilemma is weer begonnen (hij is weer aan het doorzakken). ik heb me een hagelnieuwe spoiler gekocht, maar hij past niet (te breed). nou zie ik staan “De spoiler dient onder spanning gemonteerd te worden”. is die spoiler nou gewoon 2cm (heb ik gemeten) te breed zodat het mogelijk is hem onder spanning te monteren?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 10 april 2005 12:51 AM
  [ # 3 ]
deur63 schreef:
Eric Vertogen schreef:

heel even tussendoor, mijn spoilerdilemma is weer begonnen (hij is weer aan het doorzakken). ik heb me een hagelnieuwe spoiler gekocht, maar hij past niet (te breed). nou zie ik staan “De spoiler dient onder spanning gemonteerd te worden”. is die spoiler nou gewoon 2cm (heb ik gemeten) te breed zodat het mogelijk is hem onder spanning te monteren?

2 cm lijkt mij erg veel, maar ik weet nog dat je behoorlijke kracht op de spoiler moet zetten bij het monteren, m.a.w. de pootjes van de spoiler moeten naar elkaar toe gedrukt worden om de spanning op de spoiler te krijgen. Zo moet hij dus ook gemonteerd worden. De spoiler zal dus altijd breder zijn dan de achterkant van de bx, anders krijg je juist zo’n kenmerkende doorgezakte spoiler.

Profiel  

Raymon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 10 april 2005 02:28 AM
  [ # 4 ]

Eric ik heb die spoiler nu dus met 2 tapeinden..

dus het is best lastig om de juiste plek te bepalen..nu zie ik aan de binnenkant van mijn kofferklep 2 gaten vanaf de fabriek..zijn dit de gaten die ik moet doorboren wat jij weet?

ik kan wel nu meten waar de tapeinden precies uitkomen maar dit zou dan weer niet kloppen met het verhaal dat de spoiler onder spanning hoort te staan..

hopelijk kun je me (of ieder ander) hier een antwoord op geven

bvd,

Raymon

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook