Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik vind dit werkelijk een prachtig voorbeeld van hoe een bedrijf negatief in de picture kan komen te staan.
Hoe het communicatief allemaal verlopen is, weet natuurlijk niemand. Wat wel duidelijk is, is dat “de dealert” geenszins slechte bedoelingen had. In tegendeel zelfs.
Ik hoor namelijk niets over arbeids-uren…. Was het onderzoek naar de oorzaak gratis?
toch leuk, dat klant en dealer elkaar op dit forum ontmoeten
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:toch leuk, dat klant en dealer elkaar op dit forum ontmoeten
Ik zie ze als ik dit zo eens lees, liever elkaar tegenkomen in de kroeg.
Het is wel eens leuk dat er een dealer een tegenverhaal kan schrijven…
Tja, vraag me niet waarom, maar als ik dit zo lees met de accu en de splitter, wuffers en waffers…snap ik het verhaal van dennis wel…
tja mijn accu ging ook eerder dood toen ik al die troep nog in mijn auto had…...
Allemaal wel logisch dus.
badman24 schreef:oke citroen diemen
misschien heb ik het verkeerd neergezet dat de olie is ververst maar is bijgevuld. dit klopt tog!! ik ben nog steeds van mening dat ik daar niet voor hoef te betalen ik heb daar immer niet om gevraagt!
Stel, Ze vullen niets bij, en je motor geeft de geest door gebrek aan olie Dan zeg je “die klotedealer had daar toch wel even naar kunnen kijken? hij stond toch op de brug” Die olie moet je toch ook kopen als je zelf bijvult?...
En een rood knipperlampje trekt echt bijna niks,maar een versterker met condensator belasten de accu continu, dus is de accu eerder op!
badman24 schreef:ook wil ik dan eff sorry zeggen voor mijn post over de dealer van diemen misschien was ik wel erg boos/pissig over het gebeuren, je koopt een nieuwe auto en dan sta je steeds stil en dan krijg je te horen dat je moet betalen sorry sorry
Tja, balen natuurlijk, hiervoor heb je geen nieuwe gekocht.
Maar de dealer verkoopt en onderhoudt die dingen, maar bouwt ze niet!
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ben het met dennis eens,
je mag de bijgevulde olie toch wel in rekening brengen, immers tanken moet toch ook betaalt worden, olie wordt ook gebruikt en moet dus ook af en toe getankt worden
als de dealer dat allemaal uit eigen zak moet betalen
Dit is weer zo’n typisch geval van iemand die de klok heeft horen luiden maar nooit zal weten waar de klepel hangt. Badman is niet eerste en zeker niet de laatste die door ondeskundige inbouw van een hoop troep die hij waarschijnlijk in zijn maag heeft laten splitsen bij de plaatselijke Mediamarkt, zijn auto weet te verkankeren. Als je geen chirurg bent ga je toch ook geen open hart operatie verrichten? Het was beter geweest als hij zijn blingbling spulletjes vakkundig had laten inbouwen! Over de olie: ik neem aan dat je je olie zelf regelmatig peilt? Als er dan te weing inzit koop je toch ook een litertje???? Dito ruitesproeiervloeistof.
GRG, die zich verschrikkelijk kan ergeren aan mensen die denken overal verstand van te hebben.
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Oh ja, heb je er wel eens bij stilgestaan, dat als je een hoop zware versterkertroep in je auto hangt, je wel eens een zwaardere accu en dynamo nodig kunt hebben??? Bepaalde autotypes zijn dermate onderbemeten dat dat al heel snel nodig is!
GRG
Ds23man schreef:Dit is weer zo’n typisch geval van iemand die de klok heeft horen luiden maar nooit zal weten waar de klepel hangt. Badman is niet eerste en zeker niet de laatste die door ondeskundige inbouw van een hoop troep die hij waarschijnlijk in zijn maag heeft laten splitsen bij de plaatselijke Mediamarkt, zijn auto weet te verkankeren. Als je geen chirurg bent ga je toch ook geen open hart operatie verrichten? Het was beter geweest als hij zijn blingbling spulletjes vakkundig had laten inbouwen! Over de olie: ik neem aan dat je je olie zelf regelmatig peilt? Als er dan te weing inzit koop je toch ook een litertje???? Dito ruitesproeiervloeistof.
GRG, die zich verschrikkelijk kan ergeren aan mensen die denken overal verstand van te hebben.
ik ben het met je eens , toen ik de berlingo kocht dacht ik ook ff de radio plug en play maar jammer alles op storing.
enigste wat ik wel vind is dat de dealer je dit op voorhand veel duidelijker moet maken (in mijn geval dus niet) het heeft mij toch een reparatie van 200 euro gekost die ik nog tot op vandaag helemaal niet begrijp.
als je zo’n sloeber bent koop je toch ook geen nieuwe C2 met gig install.
ik zou zelf zeer pissig zijn geworden als ik de auto terug krijgt en na 4 dagen weer terug moet voor wat olie.
badman24 schreef:Ds23man
al mijn mediamarkt spullen zijn gekocht bij http://www.pimtensen.nl en zijn ingebouwd door mij en mijn neef. mijn neef bouwt ook wel eens installs in voor pim tensen, dus denk dat hij het ondeskundige bouwsel wel goed heeft gemaakt en aangesloten. op advies van pim zijn al mijn spullen samen gesteld dus denk dat de mediamarkt verkoper best weet wat hij verkoopt.verder kan het ondeskundige overkomen dat de 2de versterker bleef branden, maar na meet werk van mij, is gebleken dat de remote van mijn split blok het niet deedt, dit is nu opgelost, dus het blauwe lampie van mijn versterker die branden en mijn accus leeg trok en zodanig tekeer ging dat mijn accu stuk is of verrot is, is nu opgelost.
en ik ben en blijf van mening (ligt misschien aan mij) de dealer had ook kunnen bellen. en kunnen zeggen dat ze nog olie der bij gingen gooien.
misschien had ik thuis zelf ook wel olie en ruitenvloeistof. daar gaat het mij om.
misschien ben ik wel een sloeber en had ik die rekening niet eens kunnen betalen en wordt ik zo op kosten gejaagt. daar gaat en ging het mij om.
hoop nu dat jullie mij begrijpen.rudolf
Ergo: Jij maakt een fout en geeft de auto cq dealer de schuld! Als ik dealer was gaf ik je een toegangsverbod.
GRG
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nogmaals de vraag, zijn er buiten de olie en accu nog onderzoekskosten in rekening gebracht? (uurloon dus)
badman24 schreef:nee gelukkig niet, dat is toch garantie als je een auto heb die nog geen jaar oud is. of heeft dat te maken bij welke citroen dealer je hem brengt of wordt gebracht.
Even resumerend: Olie en ruitesproeiervloeistof zijn wat betreft uurloon niet in rekening gebracht: service. De vloeistoffen vallen nooit onder garantie. Accu: is een slijtage onderdeel waarvan je mag verwachten dat ie een aantal jaren meegaat, echter bij vervanging mag de garage een deel in rekening brengen gerelateerd aan de leeftijd ( hoe ouder des te meer, dit valt onder het voordeelprincipe: Als je accu bv 2 jaar oud is en je krijgt een nieuwe dan heb je bv 2 jaar voordeel als de accu gemiddeld 4 jaar meegaat, de dealer mag dus de helft in rekening brengen. In dit geval gaat het om het feit dat de accu volledig leeggetrokken is door onoordeelkundig installatiewerk van een derde. Accu’s kunnen zeer slecht tegen volledig leegtrekken, de capaciteit gaat dan sterk achteruit. Tevens is het uurloon voor de vervanging niet in rekening gebracht. Zeer netjes, gezien de situatie. Ook is er nog gekeken naar het slechte stationair lopen na koude start, hier is ook niks voor in rekening gebracht.
Kortom, ik vind dat de dealer hier zeer netjes en coulant heeft gehandeld.
Maar ja, er zijn en blijven altijd mensen die het onderste uit de kan willen hebben…....
GRG
Interessante soap zeg.
Sja, deskundig ingebouwd of niet, feit is dat je de garage laat opdraaien voor slepen, diagnose van het probleem, terwijl het toch een probleem was in de door jou ingebouwde installatie. Foutje in die remote splitter dus. Als de dealer echt op zijn strepen was gaan staan, had je de diagnose mogen betalen, het afslepen en waren ze ook vraagtekens gaan stellen bij problemen in het verleden (of die ook al niet door de versterkerinbouw waren veroorzaakt).
Beetje kinderachtig dus om te zeuren over wat olie en vloeistoffen. Accu is normaal garantie, maar als ie kapot zou zijn gegaan omdat ie was leeggetrokken door die versterker dan was het gewoon vervolgschade geweest van die versterkerinbouw. Garantie had je dan hooguit kunnen claimen bij de inbouwer van dat spul (jezelf dus) en niet bij de dealer.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@mpostma
Je slaat de spijker op zijn kop. Om deze reden zette ik mijn vraag dan ook neer.
Als de dealer in dit geval volgens het boekje had gewerkt, dan had hij inderdaad even gebeld over de nieuwe accu + olie. Hij had dan tevens de afsleepkosten + uurlonen in rekening gebracht.
Maar volgens het boekje werken is over het algemeen helemaal niet leuk. Vandaar dat ik dit een perfecte oplossing vind. Welke meer dan coulant is.
Maar Badman, als ik het zo bekijk, heeft de dealer dit ongeveer gedaan;
-Afslepen.
-Andere accu plaatsen om de zaak te testen.
-tijd er in gestoken om een diagnose te stellen.
-Olie bijgevuld.
-nog wat andere probleempjes nalopen
-Accu weer omruilen
-Alles wat ik vergeten ben…
En dat heeft je niets gekost? Hmmm, ik had een flesje wijn voor hem mee genomen + olie en accu betaald. Ik ben nog nooit zo gematst namelijk.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Niemand beweerd dat alles aan je installatie zou liggen. Maar er was wel een probleem met de installatie. Hier heeft de dealer tijd in gestoken en deze is niet doorberekend. En dat is een complimentje waard.
Voor de rest heeft de dealer niet veel fout gedaan, dus wat is je punt nu precies?