Constante stroomdraad caravan
jan2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 12 april 2005 01:33 AM

Wie heeft er nog tips voor het doorvoeren van een constante stroomdraad door een ZX Break?

Dat die afgezekerd moet worden en zeker 4mm2 moet zijn weet ik allemaal wel.
En dat de contactdoos altijd rot is en vervangen moet worden is mij ook door ervaring geleerd…

Het gaat mij meer om het tracee door de auto.

Rolling Eyes

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 04:34 AM
  [ # 1 ]

Re: Constante stroomdraad caravan

jan2 schreef:

Het gaat mij meer om het tracee door de auto.

Rolling Eyes

Gewoon langs de dorpels, zoals men dat ook doet bij een versterker in de kofferbak. Bij de automaterialenzaak koop je een zekeringhouder waar de zekering ingaat, deze plaats je zo dicht mogelijk bij de accu (5 cm van de pluspool) en dan voer je de kabel naar binnen.

Om dit te doen moet je wel eerst e.e.a. demonteren, ruitenwisser eraf en de plasticplaat die onderaan de voorruit zit eraf, zit met Torx schroeven vast. Nu zul je in de rechter bovenhoek tegen het schutbord aan (als je voor de auto staat) een gat zien waar een rubber dopje insteekt, haal dit dopje eruit en maak er een gaatje in om de kabel naar binnen te voeren. Nog even voor de duidelijkheid, deze plek is dezelfde plaats als waar aan de andere kant het ruitenwisservloeistof vuldop zit.

Als je de kabel doorvoert, dan komt deze t.h.v. de zekeringenkast binnen en kun je hem langs de hoek achter het plaatje (losschroeven) wat daar zit onder de deurrubbers naar achteren leiden. Aangezien het een break is en dus 5-deurs, zul je in het midden ook de plastic afdekplaatjes moeten demonteren om de kabel erachter te leggen. De kabel kan dan verder door naar achteren weggewerkt worden achter de plastic kappen in de kofferbak ruimte.

PS: Het terugplaatsen van de plastic plaat onder de voorruit is wel even pielen en pulken aan het rubber, het beste kun je de boel met een platte schroevendraaier begeleiden. Draai de schroeven niet te vast aan, ze draaien erg snel door. Als je die plaat er toch af heb, gooi dan meteen een panty ofzo over het inlaatrooster voor de buitenlucht, dan blijft de boel binnen schoon en blijft de kachelfan soepel lopen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 april 2005 01:22 PM
  [ # 2 ]

Onder de auto kan ook, dan moet je wel iets nemen dat tegen het klimaat hier in NL kan, door de auto ligt de boel beter beschermd.
En je moet maar zin hebben om onder de auto te gaan liggen of een brug ter beschikking hebben, dan zou je de kabel het beste in een PVC buis onder de auto kunnen leggen.

Het is inderdaad wat kapje loschroeven om de kabel erachter te leggen, verder pulk je de kabel gewoon in de deurrubbers bij de dorpels en de kabel ligt in de auto Razz

Profiel  
 
jan2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 18 juli 2005 02:01 AM
  [ # 3 ]

Nou die is aangelegd….


Toch mooi onder de auto door geknutseld.

Er zijn genoeg mogelijkheden om de draad vast te knopen.

Ik heb trouwens 6mm² genomen.

+ en - beide gemonteerd.

Ik heb nu ook bij de verlichting een hogere spanning, want de massaverbinding is nu beter.
Als meerdere lampen van de kar aan gaang knippert de rest niet meer mee.

Overigens was het stopcontact niet verrot van binnen, maar zat vol met vaseline!!!

Ellende heb ik er nu ook al mee gehad, want ik heb er een Alpenkreuzer achter gehangen en de mistlamp bleef dus branden…...........

Misschien toch maar een schakelaartje maken.

Is er een originele schakelaar voor de ZX die 5A aan kan???

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook