Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Re: Poetsen ...
Allereerst hartelijk dank voor alle reacties. Ik weet nu in ieder geval een hoop meer!
M&M schreef:Mijn auto(s) zijn eigenlijk nooit echt toe aan een poetsbeurt ... ze worden regelmatig vertroeteld waardoor ik eigenlijk nooit in een “smerige” auto rond rijd
@M&M: Ik rijd niet in een smerige wagen rond hoor!!! Ik was hem wel regelmatig (eens in de 2a3 weken afhankelijk de weersomstandigheden)!
Maar aangezien ik hem niet nieuw heb gekocht, en bij een handelaar, heeft ie waarschijnlijk in geen tijden een goede poetsbeurt gehad.
Toen ik hem, begin November, ophaalde moest ik hem zelf nog door de wasstraat halen en de tank vullen!!! Maar goed, nu wil ik hem dus (als het weer mee zit) eens een echte poetsbeurt geven zodat ie weer trots kan gaan glimmen (en ik er naast ).
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Geeft altijd verschrikkelijk veel voldoening, om weer in een frisse wagen te rijden. Blinkend aan alle kanten, schoon van binnen, raampjes helder. Zo zou ik er elke dag we bij willen rijden. Maar ja, Nederland hé? De ene dag is’ie schoon, de andere dag weer vies. Jammer.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BX-Chique schreef:Geeft altijd verschrikkelijk veel voldoening, om weer in een frisse wagen te rijden. Blinkend aan alle kanten, schoon van binnen, raampjes helder. Zo zou ik er elke dag we bij willen rijden. Maar ja, Nederland hé? De ene dag is’ie schoon, de andere dag weer vies. Jammer.
zo is het maar net
hoewel ik het soms wel cool vind om even rond te rijden als die extreem vies is
Huh!? Poetsen?
Is dat een nieuw type Citroën???
Misschien een leuke poll???? Hoe vaak was/poets jij je Citroën??? D
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 278
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik heb in de tijd dat ik mijn ZX volcane (rood) nog had, ook een keer mijn citroen gepoetst. Dat was met Turtle wax. Het was dan geen metallic lak.
Aangezien de lak van de ZX niet verbluffend was, mocht het resultaat van Turtle wax er toch zijn.
Groeten,
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
- CX 25 GTi Turbo 2
Re: Poetsen ...
M&M schreef:WaJo schreef:
M&M schreef:Mijn auto(s) zijn eigenlijk nooit echt toe aan een poetsbeurt ... ze worden regelmatig vertroeteld waardoor ik eigenlijk nooit in een “smerige” auto rond rijd
@M&M: Ik rijd niet in een smerige wagen rond hoor!!! Ik was hem wel regelmatig (eens in de 2a3 weken afhankelijk de weersomstandigheden)!.
.... grondige poetsbeurt is idd wat meer werk
daar kan ik over meepraten.
maar als je het goed gedaan heb is die daarna makkelijker schoon te maken
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Foto van vóór de wax beurt:
ieksEmmu moet nou eindelijk eens hoog nodig in de was gezet worden de lak is hier en daar dof/aangetast… ik zal van de week Brezan eens binnenstappen…
voor de eerste keer eens velgenreiniger gebruikt, ff opspuiten met het spuitpompje, een minuutje het schuim in laten werken, en zo weer met de tuinslang af te spoelen! En toch is het spul biologisch afbreekbaar…
- CX 25 GTi Turbo 2
mooie :photo
blijft mooi XM in de laagste stand
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
voor een echt goed resultaat is er maar 1 merk en dat is Meguiars !!
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ben aan de gang gegaan met Commandant 4 en Commandant M7…
Het resultaat was meteen erna weer ondergescheten door Haagsche stadsmeeuwen, dus geen foto…
Ben met de motorkap begonnen, daar zaten de meeste plekken van aangetaste lak plus een grote kras. ‘t Is uiteindelijk best aardig gelukt, kras is een heel stuk minder, hier en daar moet ik nog wel een keer met nr 4 erover want helemaal weg gingen de aangetaste plekken nog niet. Daarna het dak gedaan en de spoiler. Toen de boel ff afgespoelt met water en weer gedrooggewreven alvorens met nr 7 de boel in te smeren en uit te poetsen…
De zijkanten van ieksEmmu komen nog wel een keer
met de comandant !
gepolijst met de boormachien daarna lekker in de was.. maar mocht niet baten ,hij was dof en is nu weer dof
volgend jaar eens een nieuw lakkie uitzoeken
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl