13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 

Sleutelen op 04-06 ? (voorheen Zeeland Zie blz 7.)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 04 juni 2005 11:56 PM
  [ # 181 ]

maw je wil automonteur worden?
zo ja, laat het me weten, dan help ik je wegwijs worden in de techniek, en kan je meehelpen de CX zijn kop er weer op te schroeven.

greets van wupper:die graag zijn kenis deelt. Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 juni 2005 12:22 AM
  [ # 182 ]

Zoiets…ik wilde dus altijd al automonteur worden…uiteraard werd dat uit mijn hoofd gepraat, want het verdiend niets en je hebt altijd zwarte klauwen etc.

Nou ben ik dus iets gaan doen waarvan ik dacht dat er nog wel wat techniek in voor kwam…helaas kom ik er nu toch echt achter dat ik toch wel een hoop mis..

Nouja, ik zal als ik dat toch nog worden wil onderaan moeten beginnen, , en daar heb ik geen zin in. De rede? simpel…
als ik om mji heen kijk zijn er genoeg mensen die autotechniek gedaan hebben…

echter..ligt mijn niveau ver boven dat van wat zij kennen…zonder te overdrijven…wellicht is mijn interesse groter ofzo.. Rolling Eyes

Dat aanbod v\met de cx klinkt erg interessant.. Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2005 12:32 AM
  [ # 183 ]

dan stel ik voor dat ik je ff een PM stuur met mn 06 nummer, en jij mij het jouwe, ik bel je zo gauw ik een nieuwe kop heb voor die CX, als die erop gaat kom ik je halen, of je komt met de bus naar die garage, (is een doorgaande halte voor aan het industrie terein.)
en dan babbelen we verder over welke kant mogenlijk interesant zou zijn voor jou om naar toe te studeren..

greets wupke:die vele facetten van de techniek kent, ook op hoog niveau en laag niveau en wat ertussen zit.. Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2005 12:35 AM
  [ # 184 ]

Klinkt goed, pm je dadelijk mijn nummer Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Charlie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49

- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Gepost: 05 juni 2005 12:56 AM
  [ # 185 ]

Ik heb wat foto’s op de volgende link gezet.

En dan in het menu op: Foto’s Sleuteldag klikken.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2005 04:08 AM
  [ # 186 ]

Was super vandaag dankzij, Peter, Charlie en kreazyV8wuppo, bij deze, heel erg bedankt.

De hoogteregelaar achter in mijn Xantia is schoongemaakt, daar zat nogal wat bagger in. KreazyV8wuppo zag toevallig dat er een schroef in de band LV zat, dat was dus de oorzaak dat deze band steeds zacht was bij een controle van de bandenspanning.

De vervanging van de ADL van voge’s BX was erg leerzaam om te zien, sommigen raakten echter ontmoedigd (om het zelf te doen) na het zien van deze operatie Confused

@SZ, heb jij je foto’s ook ergens on-line gezet? je heb er een hoop gemaakt zag ik.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 05 juni 2005 02:18 PM
  [ # 187 ]

wat is er allemaal gesleuteld?

CX TII TD uit 88 cilinderkopje gelicht, kop volledig geshceurd over alle 4 de cilinders, incluus de voorkamers.

iemand nog een cilinderkop ergens?? gaarne met spoed..stuur maar een PB.

Xantia van charlie op vooras bollen gewisseld.

xantia hoogte regelaar schoon gemaakt.

BX/draagarmlagers gewisseld, en hoogte afgesteld, alle dash lampjes vervangen.

XM/7 bollen vervangen gewisseld en gevuld.
hoogte afgesteld, en remblokjes achter vervangen.

text en uitleg gegeven over veerbollen, en het onodige gaatjes boren in de bollen.

volgens mij was dit zo’n beetje wat er gedaan was? niks vergeten?

greets van wupke:die binnenkort de foto’s van de CX online zal zetten.

greets van wupper/ Wink

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 05 juni 2005 02:55 PM
  [ # 188 ]

Zo. Ben ook wakker geworden. Was nodig; ik was tenslotte al van 17.00 uur op vrijdag wakker. Het is me even ontgaan of ik Wuppo gisteren wel afdoende bedankt heb voor het bijna oneindige geduld wat hij had om m’n dame weer lekker zwevend te maken. Bij deze dus nogmaals. Tyfus, wat een enorm verschil met gisterenmorgen was te terugreis. In plaats van op z’n Duits te stuiteren zweefde ik nu naar huis toe. Heel erg wennen overigens; het is net alsof ik opnieuw moet leren rijden Wink Maar dat zal wel beteren komende week. Morgen nog even een hogedrukspuit opzoeken en de bodem en motor afstomen. Wat een olieboot is ze toch geworden…

Ook dank voor de uitstekende uitleg over het hoe en wat van de bollen. Iedereen weet zo ongeveer wel dat een HP-Citroën op bollen staat, maar hoe het nou eigenlijk werkt weet zo ongeveer niemand. Die kennis is in elk geval een beetje uitgebreid, toch zeker onder de aanwezigen. Ik heb nog meer dingen gezien waar ik versteld van stond of eigenlijk niet wist, zoals bijvoorbeeld een BX met een ijzeren motorkap…

Natuurlijk ook mijn uitdrukkelijke dank voor de gastvrijheid van Peter en de geweldige assistentie van Charlie. Moest ik natuurlijk niet vergeten!

Ik zal de gemaakte foto’s vanavond even ergens neersmijten.

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 06 juni 2005 12:06 AM
  [ # 189 ]

Het was inderdaad een geslaagde meeting. Veel geleerd over de ADALS en natuurlijk de hydrauliek. Wat mij betreft zeker voor heraling vatbaar. Een onderwerp heb ik al: vervangen van de radiateur van de BX 1.6. Eerst van de week de APK van de Sport maar daar heb ik vertrouwen in… Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juni 2005 01:03 AM
  [ # 190 ]
kreazyV8wuppo schreef:

XM/7 bollen vervangen gewisseld en gevuld.

7 Bollen Confused: , heb ik zeker effe niet opgelet Confused

@mvbbx, Radiateur vervangen is niet zo moeilijk hoor, daar kan ik je ook wel mee helpen, kan gewoon op straat met een lekbak eronder en mooi weer.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 01:37 AM
  [ # 191 ]

de wup werkt met mistirieuze manieren en wijzes, echter het zien is vaak het nazien, want het gebeurd als voor je ogen,en je verstand heefd het gemist.
greets van wupke:die het in zn vingers heefd..
Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 02:27 AM
  [ # 192 ]

Hahaha,  ennen mvbbx, een radiateurtje is zo gewisseld hoor Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 06 juni 2005 02:53 AM
  [ # 193 ]

Het was inderdaad een zeer leuke en leerzame dag waarop ook nog veel gebeurd is!!! De CX was erg mooi om te zien, jammer dat de kop gescheurd was natuurlijk anders hadden we ook nog een gedeelte van de montage mee kunnen maken. Het bollenverhaal is door Wup helder uitgelegd, waarvoor nogmaals dank!!! Van mijn BX zijn de LADAL’s vervangen, de dashboardverlichting en ‘t schermpje waarop je kunt zien welke deur open is (had een of andere halve zool een ledje doorheen geboord). Kortom—> Nuttige, leuke, leerzame, gezellige en voor herhaling vatbare dag!!!!!!

ALLEMAAL HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DE HULP EN GEZELLIGHEID!!!!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 juni 2005 02:56 AM
  [ # 194 ]
Charlie schreef:

Ik heb wat foto’s op de volgende link gezet.

En dan in het menu op: Foto’s Sleuteldag klikken.

Leuke foto’s Charlie!!! (met duidelijk in beeld dat ik zelf aan ‘t sleutelen ben Wink)

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 06 juni 2005 03:43 AM
  [ # 195 ]

Ohja, ik heb dus dat schermpje vervangen voor de open deuren. Ik wist niet eens dat dit schermpje verlicht was!! Zag ‘t gisterenavond voor ‘t eerst!!! (in mijn andere BX is ‘t dus ook donker, zal daar ook maar eens met lampjes gaan knutselen dus)

Profiel  

13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook