Vergeet niet dat in het begin enkel V6 benzine en V6 diesel aangeboden zullen worden, kwestie van het imago, en dat de goedkopere modellen met kleinere cilinderinhoud later zullen volgen. Citroën heeft deze tactiek in het verleden ook voor andere modellen toegepast.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)







Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Denk dat er vóór introductie nog wel het nodige wordt gespeculeerd over de prijs. Er hebben al eerder “prijslijsten” op het wereldwijde web gecirculeerd, waarvan ik mij afvroeg hoe ze aan die bedragen kwamen.
Het enige “officiële” wat Citroen NL m.b.t. de prijs van de C6 heeft meegedeeld is het volgende:
Autoweek schreef:Citroën Nederland houdt nog een flinke slag om de arm wat betreft de prijzen van de C6 maar rekent op bedragen vanaf 50.000 euro.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
roland schreef:Ik denk dat als dit de prijs zal worden het model na 2 jaar al flopt.
Slechts een kleine groep mensen zal het ervoor over hebben, en dan zou de kwaliteit
toch een beduidend beter moeten zijn dan die van de c5 want die is werkelijk droevig.
Zo erg is het toch niet? Met die kwaliteit van de C5, bedoel ik…
hehe, zit er maar 2 weken levertijd op zo’n ding?
Of win je ‘m dit jaar en heb je ‘m volgend jaar mei pas?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
de voiture wordt op maat gemaakt
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb er eentje besteld maar wil m pas als het een klassieker is en er gerestaureerd moet worden…....
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Volgens mij is hier wel zo’n beetje de toon gezet voor die C6
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
het lijkt erop dat de auto al een klassieker is VOOR de introductie
(en dat terwijl de exacte introductiedatum nog niet eens vaststaat ops: )
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
PHoskam schreef:ik heb er eentje besteld maar wil m pas als het een klassieker is en er gerestaureerd moet worden…....
denk dat je dan lang kunt wachten…..
Dat zal pas gebeuren als woensdag in het weekend valt…
Das het “jammere” aan de hedendaagse auto’s roesten niet….
woops, een Citroen roest ook niet, maar “veroudert op natuurlijke wijze!”












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XTR schreef:het lijkt erop dat de auto al een klassieker is VOOR de introductie
(en dat terwijl de exacte introductiedatum nog niet eens vaststaat
ops: )
ze willen de XM overtreffen die al bij hoge uitzondering een club had toen het model nog in productie was
C6 krijg straks nog een club voordat die geleverd gaat worden
De Mercedes SLK-200 Compressor Cabrio van mijn baas kost slechts €47.000
Wordt hij straks in zijn Pooierbak voorbij gereden door een duurdere auto, een Citroen C6, EEN CITROEN :schater
c5breakhdi schreef:Vergeet niet dat in het begin enkel V6 benzine en V6 diesel aangeboden zullen worden,
Zeer juist, zo zit ie op ‘t prijsniveau van een Renault Vel Satis met
vergelijkbare motor en identiek land van oorsprong





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ZX1.4i schreef:De Mercedes SLK-200 Compressor Cabrio van mijn baas kost slechts €47.000
![]()
Wordt hij straks in zijn Pooierbak voorbij gereden door een duurdere auto, een Citroen C6, EEN CITROEN:schater
M’n “baas” rijdt slechts C5 HDI-90pk en ik als jongste smurf XM V6 Automaat…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Prijs van 2.2 16V en geraamde snelheid naar 100km/h
De prijs van de Citroen C6 zal drastische omlaag gaan als het motorgamma omlaag wordt afgerond. De Citroen C6 zal dan ook voor een breder publiek bereikbaar zijn, al blijft het een klein segment waar het in zit. Ik heb al meerdere keren geroepen dat er naar onderen afgerond dient te worden, maar nu heb ik ook cijfers erbij gepakt om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is en waarschijnlijk van groot belang om de C6 te doen slagen in verkoopaantallen. Hieronder heb ik een vergelijk opgesteld tussen de Peugeot 607 en de C6 beide onderdeel van het PSA concern en daarom ook goed te vergelijken.
In het vergelijk is uitgegaan van het instapmodel
Prijzen
Citroen C6 (3.0l V6)= 55.100,- <> Peugeot 607 (3.0l V6)= 53.500,-
Verschil: 55.100 - 53.500 = 1600,-
Citroen C6 (2.2 16V)= ......,- <> Peugeot 607 (2.2 16V)= 38.350,-
De Citroen C6 2.2 16V zal dan +/- 38.350+1600 = 39.950,- gaan kosten
Let wel op hierbij heb ik niet gekeken naar uitrusting enz. dus de prijs kan altijd nog omlaag of omhoog. Al denk ik eerder omlaag, dit i.v.m. bijv. het weglaten van bi-xenon en de spoiler in de achterklep in de standaard uitrusting van de C6.
Gewicht en snelheid vergelijk
Citroen C6 (3.0l V6) > gewicht 1835kg > 0/100km/h= 10,6 sec
Peugeot 607 (3.0l V6) > gewicht 1555kg > 0/100km/h= 10,1 sec
Citroen C6 (2.2 16V) > gewicht ....kg > 0/100km/h= ... sec
Peugeot 607 (2.2 16V) > gewicht 1430kg > 0/100km/h= 9.6 sec
Gewichtverschil Peugeot 3.0l V6 - 2.2 16V = 1555-1430= 125kg
Dus de Citroen C6 met 2.2 16V zal 1835-125=1710kg wegen.
1835/10,6= 173,11 1710kg/173,11=9,87 = 9,9sec
De Citroen C6 met 2.2 16V motor zal dus wel degelijk kans hebben, de Citroen C5 met een 2.0 16V motor gaat in 10,1 sec naar de 100km/h en deze auto is nog eens lichter.
(eerder werd in dit forum gezegd dat de 2.2 16V te licht zou zijn maar dat heb ik bij deze ontkracht)
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.