Laatst iets vreemd ontdekt op de RDW site, ik checkte even het kenteken van een andere BX 1.6 TGI in de parkeergarage voor het jongste BX draadje en zag het volgende:
GX-BD-39. 1 september 1993 dus.
Maar mijn BX progress mag ongeremd 486 kilo trekken, en die van mijn “buurman” 536 kilo???
Erg vreemd, beide BXen zijn verder (bijna)identiek.
Opvallend vind ik wel dat de nieuwere progress een metalen motorkap heeft, en in kleur meegespoten bumpers! (donkerblauw)
Volgens de RDW is ie grijs???
Bij autoweek is het 470 kilo trouwens
Zijn er nog méér verschillen (fouten?) in die site?
BX 19TD:
- ongeremd 504 kg
- geremd 1.100 kg
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Volgens de RDW:
BX GTI ‘93
- ongeremd 555 kg
- geremd 1.100 kg
BX 16v Mk2
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 532 kg
- geremd 1.100 kg
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
deur63 schreef:BX Chic (16TZI):
ongeremd : 486 kg
geremd : 1.100 kg
Hetzelfde als die van mij dus.
Zou het aan het bouwjaar van die andere BX liggen? (‘93)
BX 1.9Tzi uit 1992:
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd: 501 kg
- geremd: 1.100 kg
BX16TGI schreef:deur63 schreef:BX Chic (16TZI):
ongeremd : 486 kg
geremd : 1.100 kgHetzelfde als die van mij dus.
Zou het aan het bouwjaar van die andere BX liggen? (‘93)
je ne sais pas.. lijkt me een beetje sterk.. en Progress is toch een Progress, of ie nou uit 1992 or 1993 is. het is een type3 1.6i, waarschijnlijk redelijk exact hetzelfde (af en toe een metalen motorkap.. typisch Citroën).
hoogstens is die uit 93 wat zwaarder waardoor ie misschien iets meer mag trekken..
T(h)ijs schreef:BX 16v Mk2
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 532 kg
- geremd 1.100 kg
En mijn BX16V MK2:
ongeremd: 521 kg
geremd: 1100 kg
effe chekke bij rdw :photo
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX TZD TURBO
Kleur(en) i Rood
Brandstof i Diesel
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 1769 cm3
Aantal zitplaatsen i 0 :
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Massa ledig voertuig i 1.014 kg
Maximum massa voertuig i 1.500 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd i 507 kg
- geremd i 1.100 kg
- oplegger geremd i N.v.t.
- autonoom geremd i N.v.t.
- middenas geremd i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 2 april 1991
(terwijl ik hem bekijk vraag ik mij af waar ik moet zitten ?????????
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX DEAUVILLE U9
- ongeremd i 460 kg
- geremd i 1.000 kg
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 19 TZI U9
bouwjaar 1992
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 501 kg
- geremd 1.100 kg
en deze heb ik al eerder gelezen…
voge schreef:Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 19 TZI U9
bouwjaar 1992
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 501 kg
- geremd 1.100 kgen deze heb ik al eerder gelezen…
Het ligt dan toch niet alleen aan het type, maar ook aan het bouwjaar.
Zit weinig logica in
WYD schreef:Het ligt dan toch niet alleen aan het type, maar ook aan het bouwjaar.
Zit weinig logica in
Tot nu toe vind ik dat eigenlijk nog wel meevallen. De geremde massa is overal 1.000kg of 1.100kg, ongeremd zit er wat verschil in inderdaad…
het heeft ook te maken met de remmen en het gewicht van de auto.
-een zwaardere auto mag weer een ander gewicht dan een lichtere trekken. denk dus maar aan opties e.d.
-heb je ABS of niet ?
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Dat vind ik dus zo raar, die andere progress is (volgens RDW) exact zo zwaar als die van mij, het enige verschil is dat die andere een zwaardere ongeremde aanganger mag trekken :