Bram schreef:Heeft overigens wel weer wat….zo’n zoektocht naar een (mooie) tzd-turbo.
Leuk he, een BX zoeken!!! Maar wel weer jammer dat ‘t met die twee BXen niets geworden is!! Maar zoals je zegt, beter wat langer doorzoeken naar een goede dan (te) snel een auto met veel problemen kopen.. Ik was ook al vanaf januari rond aan ‘t kijken.
voge schreef:Bram schreef:Heeft overigens wel weer wat….zo’n zoektocht naar een (mooie) tzd-turbo.
Leuk he, een BX zoeken!!! Maar wel weer jammer dat ‘t met die twee BXen niets geworden is!! Maar zoals je zegt, beter wat langer doorzoeken naar een goede dan (te) snel een auto met veel problemen kopen..
Ik was ook al vanaf januari rond aan ‘t kijken.
Ik dus eigenlijk al meer dan anderhalf jaar.
De donkerrode tzd-turbo van vorig jaar zomer, daar dacht ik toen van…: Eindelijk eentje met nog niet teveel km’s….mooi electr. schuifkanteldak…motor (+bak en koppl.) zelf draaide fantastisch, maar ja….(rest v/h verhaal is bekend)
mpostma schreef:Alcyone schreef:Die beschrijving klopt met een origineel Citroen schuifdak, wat jij Wouter?
Marten vind van wel.
Gr,
Marten
Wouter vind ook van wel
Ik had exact zo’n electrisch schuifdak (van de fabriek af) in mijn BX 19 GT. Eén van de mooiste opties die er ooit door Citroën zijn geleverd op de BX, naar mijn bescheiden mening
Van boven af ziet zo’n schuifdak er zo uit:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Beschrijving komt overeen met het dak dat mijn stiefvader in zijn BX14 had…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, het is het enige wat is ECHT mis op mijn BX. Zo’n originele schuifdak is qua afwerking toch wel stukken mooier dan een achteraf ingebouwde dak. Ik stond ooit op het punt om een originele schuifdak-set aan te schaffen om dit in te bouwen, maar de verkoper waarschuwde me toen dat dit niet achteraf in te bouwen zou zijn… Jammer, heel erg jammer!! Zou het echt niet kunnen? Airco is leuk maar geen must, maar die schuifdak mis ik echt, ondanks de horrorverhalen over lekkages etc.
Als er zovelen van jullie op zoek zijn naar een TD, kijk eens naar België
http://www.ebay.be
http://www.2dehands.be
http://www.kapaza.be
http://www.koopjeskrant.be
Hier zijn er redelijk wat te vinden die nog in goed staat verkeren en met ‘weinig kilometers’ <200.000 km vind je wel
Dit komt vooral omdat het hierzo een miskende auto is, er zijn weinigen die hem mooi vinden en hij heeft het imago van onbetrouwbaar…
En daar kunnen alle liefhebbers van profiteren.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
zeker op die koopjeskrant staat best wel wat leuks inderdaad Dit woord kende ik nog niet: “detailopzoeking”
voge schreef:Dit woord kende ik nog niet: “detailopzoeking”
Nee, dan “wisselstukkendienst”...
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Brrrr nee ik moet er niet aan denken, zo’n schuifdak. Mijn GS X3 (volgende week verkocht) heeft een kanteldak en je wordt gek van het windgeruis.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Brrrr nee ik moet er niet aan denken, zo’n schuifdak. Mijn GS X3 (volgende week verkocht) heeft een kanteldak en je wordt gek van het windgeruis.
Ik heb ook speciaal gezocht naar een BX zonder schuifdak! Zeker in de TZI’s kom je die dingen best vaak tegen. Voor mij heeft ‘t inderdaad ook meer nadelen dan voordelen.
Jaaa :partytime Ik heb de auto thuis!!! De rit hier naartoe was echt een feest, wat rijdt die auto lekker !!!!!! :jump
Meer info en foto’s volgen hier, heb ze nu nog niet gemaakt… Daarna moet ik ze eerst nog ergens op internet zien te zetten… Heerlijk, zo’n TZD Turbo!!!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
gefeliciteerd ermee en benieuwd naar de :photo
Thanx, heb net nog een rondje gedaan, nu in totaal ongeveer 250km gereden met de auto
Er is me eigenlijk, behalve dat ‘ie superlekker rijdt, maar 1 ding opgevallen: Als de motor ong. een half uur heeft stilgestaan moet ik al voorgloeien, als ik dit niet doe gaat de startmotor ong. 8 keer rond voordat ‘ie aanslaat. Na ‘t voorgloeien gaat ‘ie altijd netjes 2 keer rond. Ik dacht dat een warme auto na een half uur nog zo weinig was afgekoeld dat ‘ie zo zou starten… Is dit altijd zo???
voge schreef:Thanx, heb net nog een rondje gedaan, nu in totaal ongeveer 250km gereden met de auto
Er is me eigenlijk, behalve dat ‘ie superlekker rijdt, maar 1 ding opgevallen:Als de motor ong. een half uur heeft stilgestaan moet ik al voorgloeien, als ik dit niet doe gaat de startmotor ong. 8 keer rond voordat ‘ie aanslaat.
Na ‘t voorgloeien gaat ‘ie altijd netjes 2 keer rond.
Ik dacht dat een warme auto na een half uur nog zo weinig was afgekoeld dat ‘ie zo zou starten… Is dit altijd zo???
Mwoah….bij de ene BX wel en de andere weer niet…...het zijn een beetje grillige auto’s ...weet je wel ?
De Xantia-D van Renz….waar ik nu dagelijks in tuf…..start bij echt koude start s’morgens, erg moeizaam…..maar dat heeft eerder te maken met de brandstof-terugloop dan te weinig voorgloeien (vermoed ik).
In jouw geval dus gewoon elke keer even wachten tot het gele lampje uitgaat en dan pas starten.
Bram schreef:In jouw geval dus gewoon elke keer even wachten tot het gele lampje uitgaat en dan pas starten.
Dat had ik ook begrepen, en dan start ‘ie echt goed Maar ‘t verbaasde me een beetje dat je altijd voor moet gloeien (maar ik ben ook een dti gewend… )