XM V6 is weer lekvrij ! !
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 april 2005 09:22 PM

Gistermiddag de XM naar Civer gebracht, voor z’n jaarlijkse APK en meteen om de lekkage te verhelpen. Vanochtend belde Richard om te melden dat het geen slangetje was dat lekte. Het was een plunjer en het bleek een minder prettige klus te zijn, waarbij de kans dat het lekken stopte vrij klein was. Dus ik zeg “naja, als dat niet lukt, heb ik nog wel een diravi-stuurhuis liggen” dus hij zei dat het vervangen van een stuurhuis bij een V6 een “erg vervelend” klusje is, zelfs bij een gewone DIRASS is het al een flinke klus.
Dus ik zei weer quasi nonchalant “ach, doe dan maar, als het niet lukt moet je maar bellen en dan neem ik wel dat stuurhuis mee”

Om 10 voor 5 belde hij om te zeggen dat de XM weer klaar, APK heeft en lekvrij is ! ! De voorste remblokken moesten wel vervangen worden, maar die slijten nu eenmaal harder bij een automaat. Morgen hoor ik wat het allemaal moet kosten.

Moet ik nog een dag met die Bix rijden. Het is weer eens wat anders, een Bix met een bijna lekkende koppakking

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 april 2005 07:21 PM
  [ # 1 ]

In 1 woord PERFECT ! Het is de 650 euries dubbel en dwars waard !

Dit is verreweg de beste XM waar ik mee gestuurd heb, wat kan een kleine lekkage toch een enorme invloed hebben. Hij stuurd weer lekker licht bij parkeren en zwaar bij 140 km/uur, blijft langer hoog staan (hoe lang moet nog blijken omdat er waarschijnlijk veel LHM is gemorst).

De plunjer was behoorlijk ingevreten, ik schrok wel toen ik het zag en ik snap niet hoe dat nou kan gebeuren.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 april 2005 08:44 PM
  [ # 2 ]

Mooi dat ie het weer naar je wensen doet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Willem
> 2000 berichten

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 april 2005 11:13 PM
  [ # 3 ]

Het is wel absurd dat zo’n lekkage zo’n invloed heeft.
Het is nu een compleet andere auto om mee te rijden

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 11:21 PM
  [ # 4 ]

Ja, gut LHM is echt het levensbloed van zo’n auto… en als ie lekt, dan raakt ie in shock, en da’s niet goed Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook