Hallo C4 freaks,
ben nieuw op dit forum en binnenkort eigenaar van mijn C4tje.
Na 3 maanden wachten komt mijn C4 1.6 16v coupe met panoramadak de 26 april binnen met vtr pack iceland grey.
Kreeg wel te horen dat er geen VDO navi kon worden ingebouwd daar de pulsdraad niet beschikbaar is zonder interface ( moet nog gemaakt worden)
Heeft iemand dezelfde reactie al eens gehoord?
groetjes Ceevier
-welkom op dit forum-
Je kan een BSI interface er tussen laten plaatsen inderdaad.
Ik verwacht dat je ook (op een minder nette manier) een extra draadje kan aansluiten ergens aan je kabelboom waar het pulssignaal door loopt (o.a. naar ABS unit). Welk draadje je precies moet hebben…. dat weet ik niet.
C4 Coupé HDI 110 Pack1
Re: Navigatie vdo dayton in C4
Ceevier schreef:Hallo C4 freaks,
ben nieuw op dit forum en binnenkort eigenaar van mijn C4tje.
Na 3 maanden wachten komt mijn C4 1.6 16v coupe met panoramadak de 26 april binnen met vtr pack iceland grey.
Kreeg wel te horen dat er geen VDO navi kon worden ingebouwd daar de pulsdraad niet beschikbaar is zonder interface ( moet nog gemaakt worden)Heeft iemand dezelfde reactie al eens gehoord?
groetjes Ceevier
Bij mij is afgelopen week een VDO Dayton ingebouwd.
Men had hiervoor een speciale canbus interface type 27.can-c105pp van de firma Toma Car Parts voor nodig.
Ik ben nu wel mijn dashbordkastje kwijt voor spulletjes op te bergen want hier zit de navi computer in.
Het systeem werkt uitstekend.
Het snelheidssignaal verstuurd over de data draden van het netwerk en niet zoals bij een oudere auto over een aparte draad. Deze kun je dus niet zomaar aftakken. Daarvoor moet inderdaad een interface geplaatst worden die het signaal van de datadraad “leest”.
Blade_ schreef:
Ja, alleen wordt het snelheidssignaal verstuurd over de data draden van het netwerk en niet zoals bij een oudere auto over een aparte draad. Deze kun je dus niet zomaar aftakken. Daarvoor moet inderdaad een interface geplaatst worden die het signaal van de datadraad “leest”.
Is het niet hetzelfde als bij een 307? Daar gaat dit signaal ook over een bus. MAAR eerst van de sensor naar de computer als ‘gewoon’ signaal… Het is wel een risico om deze af te tappen natuurlijk omdat de spanning en stroompjes niet al teveel mogen veranderen anders snapt de computer het niet meer… Maar ik weet dat het in de praktijk bij een 307 wel werkt (icm vdo dayton).
De canbus interface is zeker de mooiste oplossing (helaas ook de wat duurdere)
C4 Coupé HDI 110 Pack1
navigatie in C4
Hallo forum leden,
Bedankt voor alle adviesen voor de inbouw van mijn vdo in de C4,
ben ingegaan op de mogelijkheid van TOMAPARTS die maken een interface die goedgekeurd is door Citroen.
Aftakken vind ik persoonlijk niet geschikt daar er nog weinig bekend is over deze mogelijkheid en alleen maar giswerk is en ik geen garantie verlies op het spel wil zetten
Interface kost 175 euro is plug en play hoeft dus geen knip en soldeer werk.
groetjes Ceevier
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Het snelheidssignaal in de C4 die fullCan is komt niet van een sensor maar uit de ABS computer, hij krijgt dus als het ware 4 snelheidssignalen binnen waaruit een gemiddelde komt. Dit snelheidssignaal wordt op het “netwerk gezet” en door meerder computers afgepakt, versta onder computers o.a. het dashboard, de radio, de cc en dus optioneel het navigatie systeem. Maar het wordt door meerdere computers opgepakt.
Om een bruikbaar snelheidssignaal te hebben voor een achteraf inbouw navigatiesysteem is er dus inderdaad via Toma Car Parts een interface leverbaar die dit snelheidssignaal filtert en bruikbaar maakt..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115