Ben gisteren met een kennis die als taxichauffeur werkt in de VS/Canada naar Lille geweest met de Xantia. Hij vond de Xantia erg comfortabel veren, comfortabeler dan de C3 van mijn tante waar hij ook een dag in mee gereden heeft. Nou was hij het deinen wel een beetje gewend van bepaalde amerikaanse bakken met luchtvering, maar dit was toch wel prettiger omdat het niet blijft nadeinen. Hij begreep er eerst niets van dat het een HP veersysteem was dat alleen Citroen heeft, toen ik vertelde dat de stuurbekrachtiging en de remmen op hetzelfde systeem werken begreep hij er nog minder van.
Heb toen tijdens een koffie-stop de motorkap opengetrokken, hij vond de motor erg schoon, lekken die amerikaanse bakken soms aan alle kanten
Verder kijk hij een beetje , vanwege de groene veerbollen, de spagetti aan hydraulische leidingen. Heb toen uigelegd hoe het systeem werkt en dat er achter nog 3 van die veerbollen zijn, hij was onder de indruk en al helmaal na een demonstratie van de laagste stand naar de hoogste stand
Ook het verbruik vond hij erg bijzonder, 600km op slechts een halve tank, dat is dus c.a. 35L, hij vertelde dat zijn amerikaanse benzine-slurper al 2x volgegooid had moeten worden bij een dergelijke reis.
Heb nog wat snufjes van Citroen verteld, waaronder het nieuwe LDP op de C4, dat vond mijn kennis ook erg indrukwekkend, ja bijzonder Citroen he
Niet slecht voor een Citroen, voor iemand die standaard elektrisch verstelbare stoelen, cruisecontrol en nog meer onzin-luxe uit amerikaanse bakken gewend is.
Heb de kennis even laten rijden in mijn Xantia, en zijn reactie was:
[amerikaans accent] Wow men, this car drives very smooth and comfortable, even better than a Lincoln with Air suspension. [/amerikaans accent]
Verder bleef hij zich maar afvragen waarom ze in de VS dus geen Citroen hebben, hij is namelijk erg onder de indruk van HP vering. Hij vertelde mij dat als hij in NL woonde, dat hij dan zeker een HP geveerde Citroen als auto zou willen
Wat is een Lincoln :
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Heb de kennis even laten rijden in mijn Xantia, en zijn reactie was:
[amerikaans accent] Wow men, this car drives very smooth and comfortable, even better than a Lincoln with Air suspension. [/amerikaans accent]Verder bleef hij zich maar afvragen waarom ze in de VS dus geen Citroen hebben, hij is namelijk erg onder de indruk van HP vering. Hij vertelde mij dat als hij in NL woonde, dat hij dan zeker een HP geveerde Citroen als auto zou willen
Wat is een Lincoln :
op zulke momenten voel je je trots
Lincoln is een merk
kijk maar even bij google bij die foto zoek optie
even snel 1 gevonden
zo’n 1 staat er bij ons in de straat toevallig ook.
op zich wel mooi ding, lekker groot ook
Hehe, heb dit verhaaltje net aan mijn Baas verteld, hij moest lachen en zei, die Amerikanen kunnen helemaal geen auto’s maken
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wel motoren met een geweldig geluid
V8!!
arjan_verkade schreef:wel motoren met een geweldig geluid
V8!!
Geef mij maar een stille motor, van dat gebrul wordt je toch doof.
Een stille en snelle auto is altijd leuk bij het stoplicht, zeker als je naast een dikke BMW, Mercedes of andere GTI/Duitse zooi staat
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
M&M schreef:V8 is stil ( lage toeren ) ... maar zodra je voet naar beneden gaat ..... There is no substitute for cubic inches
precies en dat wil je ook stil bij rustig rijden en brullen als je flink gas geeft
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zoiets is ook heel makkelijk te maken bij je eigen auto
Ik en me broer hebben bij zijn auto (BX deaville) de retour stuk van de uitlaat na de luchtfilter er af gehaalt.
dit geeft wel een leuk effect
laag in de toeren klinkt hij normaal maar als je hem dan dorotrapt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
maar als je maar een 1400 tje hebt net als ik en me broer (bx club geesteren ) dan klinkt het zeker heel leuk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
V6 is goed alternatief ja, zeker aangezien citroen nergens een V8 inhangt
arjan_verkade schreef:wel motoren met een geweldig geluid
V8!!
nog geweldiger is 8 liter verdeeld over 10 cilinder….Jaha, ik heeft het over de VIPER….
Maar goed dat er 1 staat/rondrijdt in Valkenburg (R/T10, vorige model).. Als ik m nog eens zie rijden of staan, toch maar eens een praatje gaan maken…
Hoewel de nieuwe met 8.3 V10 nog mooier is….en zal klinken denk ik!
overtreffende trap: Caddillac sixteen, jawel 16 cilinders, everything is much bigger here!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tom Duckpower schreef:arjan_verkade schreef:wel motoren met een geweldig geluid
V8!!
nog geweldiger is 8 liter verdeeld over 10 cilinder….Jaha, ik heeft het over de VIPER….
Maar goed dat er 1 staat/rondrijdt in Valkenburg (R/T10, vorige model).. Als ik m nog eens zie rijden of staan, toch maar eens een praatje gaan maken…Hoewel de nieuwe met 8.3 V10 nog mooier is….en zal klinken denk ik!
dat is ook zeker een gewelige auto
maar de V8 in een corvette lijkt me ook wel fun
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citrofiel schreef:overtreffende trap: Caddillac sixteen, jawel 16 cilinders, everything is much bigger here!
die loopt met rustig rijden toch maar op 4 of 8 cilinders
arjan_verkade schreef:Tom Duckpower schreef:arjan_verkade schreef:wel motoren met een geweldig geluid
V8!!
nog geweldiger is 8 liter verdeeld over 10 cilinder….Jaha, ik heeft het over de VIPER….
Maar goed dat er 1 staat/rondrijdt in Valkenburg (R/T10, vorige model).. Als ik m nog eens zie rijden of staan, toch maar eens een praatje gaan maken…Hoewel de nieuwe met 8.3 V10 nog mooier is….en zal klinken denk ik!
dat is ook zeker een gewelige auto
maar de V8 in een corvette lijkt me ook wel fun
ik weet niet of het voor jou lang rijden is en of je het er voor over hebt:
Binnenkort is er waarschijnlijk weer een Corvette Fame in Valkenburg aan de Geul….
Een hele berg Corvettes op 1 groot grasveld….
Klinkt echt geweldig
ben er vorig jaar gaan kijken (foto’s op me site, onder evenementen!)
Heb gisteren mijn kennis in Canada gebeld, of alles ok is, hij was aan het taxi-chauffeuren in een amerikaanse bak. Hij vertelde mij dat hij mijn zeer comfortabele Xantia mist, kun je nagaan dat was met een kapotte veerbol, nu is het helemaal een vliegend tapijt
Hij is nog steeds erg enthausiast over het HP veersysteem en blijft het zich afvragen waarom ze het daar niet hebben.
hij heeft zelf een andere prive auto aangeschaft afgelopen week, helaas kon hij geen Citroen’s vinden in de omgeving van Vancouver en heeft een Honda Civic aangeschaft
Waarschijnlijk zijn in Quebec wel Citroen’s te vinden, maar dat is te ver weg, de kans is klein dat ze 4000km verderop in Vancouver een garage hebben die een Citroen kan onderhouden/repareren.