2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Xantia en de Kennis uit de VS/Canada
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2005 01:42 PM
  [ # 16 ]
ZX1.4i schreef:

Heb gisteren mijn kennis in Canada gebeld, of alles ok is, hij was aan het taxi-chauffeuren in een amerikaanse bak. Hij vertelde mij dat hij mijn zeer comfortabele Xantia mist, kun je nagaan dat was met een kapotte veerbol, nu is het helemaal een vliegend tapijt Razz
Hij is nog steeds erg enthausiast over het HP veersysteem en blijft het zich afvragen waarom ze het daar niet hebben.

hij heeft zelf een andere prive auto aangeschaft afgelopen week, helaas kon hij geen Citroen’s vinden in de omgeving van Vancouver en heeft een Honda Civic aangeschaft Confused
Waarschijnlijk zijn in Quebec wel Citroen’s te vinden, maar dat is te ver weg, de kans is klein dat ze 4000km verderop in Vancouver een garage hebben die een Citroen kan onderhouden/repareren.

als je dan toch in amerika woont.
en een citroen is echt nergens te krijgen, dan denk ik dat ik toch wel voor een amerikaan zou kiezen Wink

maar ja iedereen zijn keuze Smile

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 01 mei 2005 02:11 PM
  [ # 17 ]

Het klinkt allemaal wel leuk, maar je hebt niks aan zulke dikke motoren.
Ik heb zelf een Cadillac Eldorado Convertible (Jhonny Flodder auto) gehad,
met een 500 Ci (cubic inch) blok, dat komt neer op een slordige 8,2 liter, verdeeld over 8 cylinders. Het klinkt leuk, maar het zuipt als de nete. Ik haalde in het stadsverkeer 1 op 2, en op de buitenwegen 1 op 3. En aan het vermogen heb je ook niks. Bovendien zijn die dikke bakken niet te tillen zo zwaar, en al dat overbodige metaal moet maar meegezeuld worden.
Ik ben nu veel blijer met mijn C15 en BX die respectievelijk 1 op 20 en 1 op 19 lopen.

Ik met de cadillac

Test

Profiel  

citrofiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 01 mei 2005 02:12 PM
  [ # 18 ]

Ben er vorig jaar op vakantie geweest, het viel me op hoeveel niet-amerikaanse auto’s er rondrijden waaronder veel lexus,honda, toyota zelfs de golf kom je er regelmatig tegen. Wat ook meteen opvalt is het rijden daar: je zoekt je baan op de 10-12 baans wegen en daar zet je de cruise op 110 km/u en er is werkelijk niemand die je op de bumper zit of als een maloot om je heen scheurd. Geweldig!

Mocht je nog een route willen, stuur even een mailtje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 mei 2005 02:21 PM
  [ # 19 ]
Thijsvandebles schreef:

met een 500 Ci (cubic inch) blok, dat komt neer op een slordige 8,2 liter, verdeeld over 8 cylinders. Het klinkt leuk, maar het zuipt als de nete. Ik haalde in het stadsverkeer 1 op 2, en op de buitenwegen 1 op 3. En aan het vermogen heb je ook niks. Bovendien zijn die dikke bakken niet te tillen zo zwaar, en al dat overbodige metaal moet maar meegezeuld worden.
Ik ben nu veel blijer met mijn C15 en BX die respectievelijk 1 op 20 en 1 op 19 lopen.

Ik met de cadillac

ik denk dat de nieuwe amerikaanse auto’s wel iets veranderd zijn ten opzicht van jou Cadillac Eldrado.

ze zullen vast wel wat meer dan een franse auto verbruiken, maar daar zijn de prijzen toch nog wat gunstiger als hier.

ik bedoelde ook ten eerste het comfort als hij de Xantia erg relaxt vond, en dan ga je naar een honda civic daar zit nogal wat verschil tussen denk ik zo.
dan lijkt het mij dat je met een amerikaan beter af bent.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 mei 2005 06:07 AM
  [ # 20 ]
arjan_verkade schreef:

ik bedoelde ook ten eerste het comfort als hij de Xantia erg relaxt vond, en dan ga je naar een honda civic daar zit nogal wat verschil tussen denk ik zo.

Probleem met een amerikaan is het hoge verbruik en de betrouwbaarheid kan niet op tegen een Japanner, persoonlijk zou ik daar ook liever een Japanner kiezen dan een amerikaan. Een ander “voordeel” van de Japanners daar is dat ze makkelijker met een handbak te vinden zijn als je voorkeur naar handmatig schakelen uit gaat. Hij vind dat sportiever rijden en iedereen die zijn auto wilt lenen ziet er vanaf, omdat het eentje met een “stick” is Twisted Evil

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 02 mei 2005 12:49 PM
  [ # 21 ]
ZX1.4i schreef:
arjan_verkade schreef:

Probleem met een amerikaan is het hoge verbruik en de betrouwbaarheid kan niet op tegen een Japanner, persoonlijk zou ik daar ook liever een Japanner kiezen dan een amerikaan. Een ander “voordeel” van de Japanners daar is dat ze makkelijker met een handbak te vinden zijn als je voorkeur naar handmatig schakelen uit gaat. Hij vind dat sportiever rijden en iedereen die zijn auto wilt lenen ziet er vanaf, omdat het eentje met een “stick” is Twisted Evil

ja das mooi hoe ze dat zeggen een “stick” Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 mei 2005 01:17 PM
  [ # 22 ]
arjan_verkade schreef:

ja das mooi hoe ze dat zeggen een “stick” Laughing

Inderdaad ze zeggen dan zoiets van “Dammed you got a stick-drive, why don’t you buy a normal car”
Gelukkig deel ik dezelfde mening met hem over automaten, ze zijn bedoel voor mensen die niet kunnen rijden/schakelen en invaliden Wink

Grapje Wink , automaat is niets voor mij, maar ieder zijn voorkeur Razz

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 02 mei 2005 05:54 PM
  [ # 23 ]
ZX1.4i schreef:
arjan_verkade schreef:

ja das mooi hoe ze dat zeggen een “stick” lol

Inderdaad ze zeggen dan zoiets van “Dammed you got a stick-drive, why don’t you buy a normal car”
Gelukkig deel ik dezelfde mening met hem over automaten, ze zijn bedoel voor mensen die niet kunnen rijden/schakelen en invaliden wink

Grapje wink , automaat is niets voor mij, maar ieder zijn voorkeur P

19 evil evil 19 Tis maar goed dat je een grapje maakte
Ik vind mijn automaat dus echt heerlijk rijden,vooral in de stad. Waar je me hooguit kan van betichten is luiheid..Het rijdt zo relaxed. Ik snap dat er hordes mensen zijn die er niets van moeten weten..Maar ik hoef mijn rijkunsten of mannelijkeheid niet te bewijzen door met een vervangende L*L van 1 naar 2 enz te schakelen twisted Zo! nu maak ik een grapje wink Het is zoals mijn opa altijd zei “Ach jongen,ieder zijn meug”

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 mei 2005 06:51 PM
  [ # 24 ]

Zo! nu maak ik een grapje Wink  Het is zoals mijn opa altijd zei: “Ach jongen,ieder zijn meug”

Zo is het ieder zijn meug, maar het blijft leuk om er grapjes over te maken Wink

Ik vond het zelf erg moeilijk toen ik moest leren werken met de koppeling en de schakelpook, heb er serieus over nagedacht om maar een automaten rijbewijs te halen Surprisedops:
Maar het is toch nog goed gekomen Razz

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 05 januari 2007 04:08 AM
  [ # 25 ]

Misschien een beetje oud topic, maar waarom een nieuwe openen..

Ik ben op dit moment in amerika, en rij in de Audi Allroad 2.7 bi turbo met dus luchtveering.. heerlijke auto… maar niet vergelijkbaar met een citroen.

maar er bestaat een kans dat ik over een jaar of 3 naar amerika verhuis, maar ik vraag me af of er eigenlijk wel citroen dealers bestaan in amerika (Houston)... voor een c6 Wink

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 05 januari 2007 12:09 PM
  [ # 26 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik met de cadillac

boeiend dat vebruik, wat een bak !!!!! geweldig. (knal dr gewoon LPG in Wink )

ik heb altijd een zwak voor amerikaanse auto’s gehad eigenlijk. enige wat zo enigszins zo soepel veert is een citroen, vandaar ook mijn merkkeuze.
Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 januari 2007 03:06 PM
  [ # 27 ]

Ik WAS ooit een fan van Amerikaanse auto’s. Maar toen ik eens goed ging kijken werd die liefde snel bekoeld. Amerikanen kunnen gewoon geen auto’s maken. De meeste modellen zijn nog slechter in elkaar gezet dan een Fiat van 15 jaar oud. Als je al naar de knoppen kijkt lazeren ze van het dashboard af.
Over dat lekken van de blokken weet ik niet zo superveel, behalve dat Catterpillar dieselmotoren (tenslotte ook amerikaans) zweten als de ziekte. Ik heb 2 zomervakanties op een klein kustertje gevaren met zon ding en iedere 2 dagen moest die motor een keer “afgedroogt” worden omdat tie zon ontiegelijk veel olie zweette.
En dan is er nog het vermogen. Dat is gewoon zielig, ter vergelijking:

Een Chevrolet Caprice Classic uit 1992,
een 5 liter V8 met 2 klepjes per cilinder,
en een geweldige 174 pk.

Een Citroen XM V6.12 uit 1992,
een 3 liter V6 ook met 2 klepjes per cilinder,
170 pk!!!!

2 liter verschil en bijna geen vermogenswinst voor de Amerikaan. Het enige grote verschil is het koppel dat is 347nm voor de Chevy en 235nm voor de XM. Maar daar staat weer tegenover dat de Chevy 1846 kg weegt tegenover 1444kg van de XM.
Hetzelfde is weer terug te zien in de acceleratietijden en topsnelheden.
0-100 voor de chevy = 12 seconden
0-100 voor de XM = 10.9 seconden

Topsnelheden:
XM = 220
Chevy = 175

idiot

Om over het verschil in brandstofverbruik nog maar te zwijgen waarschijnlijk. Waarom zou je in hemelsnaam een Amerikaan kopen? Doe mij de HP geveerde XM maar Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 05 januari 2007 03:14 PM
  [ # 28 ]

Voor brandstofverbruik hoef je niet bij amerikanen te zijn hoor Wink
De Ford Scorpio die mn pa een tijd op gas heeft gehad, zoop met de caravan naar frankrijk ook 1 op 2 a 1 op 1.
Das ook niet echt grappig, als je ieder tankstation weer stil staat. Benzine ging geloof ik niet veel beter Rolling Eyes

En ik ben nog steeds fan van een amerikaanse auto: de Viper.
Mooi afgewerkt? Nee, totaal niet. Maar wel een verschrikkelijk bruut uiterlijk een een ziekelijk motorgeluid Cool En daarbij gewoon echt ruwe kracht. Nix geen handling, gewoon een brok vermogen en gaan maar Laughing

Xsara_Coupe

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 januari 2007 03:18 PM
  [ # 29 ]
Xsara_Coupe schreef:

En ik ben nog steeds fan van een amerikaanse auto: de Viper.
Mooi afgewerkt? Nee, totaal niet. Maar wel een verschrikkelijk bruut uiterlijk een een ziekelijk motorgeluid Cool En daarbij gewoon echt ruwe kracht. Nix geen handling, gewoon een brok vermogen en gaan maar Laughing
Xsara_Coupe

Dat vermogen is ook maar relatief als je het gaat vergelijken met een beetje motor van een europese fabrikant. Het enige waar die Amerikanen goed in zijn is benzineslurpende “koppelmonsters” te maken. En dat koppelmonster valt ook wel mee als je gaat kijken naar de gigantische cilinderinhoud die daarvoor nodig is. Ik weet het niet, het lijkt wel alsof de motorenontwikkeling in de VS na de jaren 60 gewoon gestopt is….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 januari 2007 03:42 PM
  [ # 30 ]
PrutsyLJ schreef:

Over dat lekken van de blokken weet ik niet zo superveel, behalve dat Catterpillar dieselmotoren (tenslotte ook amerikaans) zweten als de ziekte. Ik heb 2 zomervakanties op een klein kustertje gevaren met zon ding en iedere 2 dagen moest die motor een keer “afgedroogt” worden omdat tie zon ontiegelijk veel olie zweette.

Hahaha, dat roepen we hier op mijn werk ook Laughing
Ik werk bij Wartsila en gelukkig maken ze hier veel betere diesels Razz

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook