Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mijn auto loopt eigenlijk altijd goed.
ik rijd meestal lage toeren, maar pas was die keer goed warm en dacht ik laat ik het is een keer doortrekken en tot mij verbazing houd de motor dan bij 5.500 rmp opeens erg in en daarna trekt die nog even verder.
nu is het niet iets waar ik altijd last van heb maar volgens mij klopt het toch niet helemaal.
waar kan dit aan liggen of mee te maken hebben?
het is en blijft een beetje gokken.
maar ik zal een schot voor de boeg doen…
ik denk dat door het veelvuldig lage toeren rijden, je vooronder en inwendige dus van je motor een beetje veel vervuild is..
een lange rit met een hoog toerental zou dit wel eens op kunnen lossen.
of een lange rit (france) met belading brand de zaak wel schoon.
kan je geen langere afstanden rijden, rijd dan eens een periode met hogere toeren.
lage toeren heeft vaak tot gevolg dat er meer vuilafzetting ontstaat op de kleppen ed.
doe je dat hogere toeren rijden in combie met een tankreiniger en of motorreiniger toevoeging, dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn…
ligt het daar uiteindelijk niet aan, tja dan word het een ritje garage,en doormeten enzo… dan zou er een sensor ofso kapot kunnen wezen.
groetjes van wupke.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:het is en blijft een beetje gokken.
maar ik zal een schot voor de boeg doen…ik denk dat door het veelvuldig lage toeren rijden, je vooronder en inwendige dus van je motor een beetje veel vervuild is..
een lange rit met een hoog toerental zou dit wel eens op kunnen lossen.
of een lange rit (france) met belading brand de zaak wel schoon.kan je geen langere afstanden rijden, rijd dan eens een periode met hogere toeren.
lage toeren heeft vaak tot gevolg dat er meer vuilafzetting ontstaat op de kleppen ed.
doe je dat hogere toeren rijden in combie met een tankreiniger en of motorreiniger toevoeging, dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn…
ligt het daar uiteindelijk niet aan, tja dan word het een ritje garage,en doormeten enzo… dan zou er een sensor ofso kapot kunnen wezen.
groetjes van wupke.
ik rijdt altijd op V-Power dus hoop dat er niet al teveel vuil inzit.
verder rijdt ik regelmatig op de snelweg, dan draaid de motor vaak toch al boven de 3.000 RMP 120/130 km/h.
dus eigenlijk nu regelmatig ff flink doortrekken kan wel helpen?