Misschien aankoop ZX 1.8 FURIO….
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460

Gepost: 25 april 2005 12:11 AM

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een ZX 1.8I Furio uit 1993 te kopen.

Waar moet ik zoal opletten bij de ZX en hoe is het gesteld met de distributieriem. Moet die om de 60.000km vervangen worden??

Alle informatie is welkom!

Groet,

Bob

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 april 2005 03:50 AM
  [ # 1 ]

Re: Mischien aankoop ZX 1.8 FURIO….

austria schreef:

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een ZX 1.8I Furio uit 1993 te kopen.

Waar moet ik zoal opletten bij de ZX en hoe is het gesteld met de distributieriem. Moet die om de 60.000km vervangen worden??

Er is al een draadje over de zwakke punten en zaken waar je op moet letten bij een ZX. Ik weet niet of het erbij staat, maar er was iets met een bepaalde serie 1.8i motoren, iets met poreuze cylinders ofzo, het heeft iets te maken met slecht materiaal, waardoor de boel inelkaar draait. Verder heeft de 1.8i net als de 1.4i last van kantelende zuigers, je hoort een tokkend/rauw geluid bij lage toeren als de motor warm is, is opzich niet erg of schadelijk, de motor/auto kan er gewoon oud mee worden.

Distributieriem is om de 120.000km of 6 jaar, bij zwaar gebruik zoals veel stadsverkeer en het trekken van een aanhanger/caravan word om de 60.000km geadviseerd. Bij twijvel altijd vervangen die riem en vergeet de spanrol niet, die is net zo belangrijk. Geloof de eigenaar/handelaar niet als deze tegen je zegt dat de riem pas vervangen is als hij het niet kan aantonen met een boekje/bon.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook