Als ik het tijdschrift had zou ik de info kunnen vertalen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Gisteren heb ik in een autoboekje uit .fr enkele tekeningen gezien. Ze gaan er daar van uit dat er toch wèl een C4 Break komt, los van de Picasso.
Ook heel mooie tekeningen van de nieuwe C5 (2007), de C3 MPV, de Citroën-jeep (gewoon een ander front op een Mitsu-jeep)... Weet iemand hoe dat boekje noemde en heeft iemand er scans van?
zet die fotos is op internet
ik hoop ook dat Citroen voor de C4 een mooie break gaat maken.
Wij hebben nu een Berline besteld (eigenlijk als tweede wagen voor mijn vrouw) maar ik had toch wel graag binnen een jaar of vier een C4 break als eerste wagen er bij gehad omdat ik hem zo mooi vind.
Dan moeten ze wel de look van voor en van achter behouden en enkel dus de kofferruimte groot genoeg maken dat mijn twee buggy’s en nog twee koffers er in kunnen….). In de berline kan nu amper één buggy er in wat voor ons nu de twee kinderen klein zijn nog wat problemen geeft (ja de Picasso vonden we maar niks van binnen en de C5 niet mooi van buiten…). In de C3 kregen we zelf geen buggy !!!
Als ik zo rondkijk merk ik dat er inderdaad veel mensen met een break rondrijden zodat kofferruimte toch ook belangrijk is.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ik heb effe gegoogled op “citroen C4 break” en vond de volgende computer animatie:
Het ziet er in ieder geval veel belovend uit!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
De dealer vertelde vorige week dat de 7-zitter eind 2006 uitkomt, en dat het voor de 5-zitter nog wachten is tot medio 2007. Een erg domme zet imo, maar de dealer zei dat Citroën wel gek zou zijn om de Picasso nu al te vervangen, hij verkoopt nog te goed.
Maar wij rijden een Picasso HDi Pack uit 2001 en willen een nieuwe auto kopen. Persoonlijk zou ‘k het dom vinden om de huidige Picasso (met enkele detailverschillen…) te kopen, maar mijn pa en ma zijn er wèl voor te vinden (ze vinden de huidige wel mooi, ik ben ‘m wat beugezien). Ik vraag me af wat Citroën bezielt om een auto uit 1998 (ja, toen was ie al voorgesteld!) pas 9 jaar later te vervangen, zonder een deftige midlife update door te voeren (interieur blijft even saai!).
Maar goed, wat mij stoort zijn de geluiden op de snelweg, volgens de dealer is dit met de HDi 110pk & de update vorig jaar wel al heel wat beter. Dat moeten we maar eens testen dan…
Ik weet ook dat mijn pa en ik onnoemelijk teleurgesteld zouden zijn mocht de nieuwe Picasso hydractive vering hebben. Iets wat de Picasso een nog beter auto zou maken (probeer jij maar op de achterbank een boek te lezen….)
Wat ontwerpen…
vergeet niet dat een auto op de weg te krijgen enorm veel geld kost en het ontwikkelen van een auto heb ook zijn tijd nodig
en 9 jaar valt nog wel mee vind ik voor een model
Xsara was van 1997 tem 2004, met een heel grondige update. Ik had gewoon graag gehad dat ze dat met de Picasso ook zo deden. Verder versta ik de redenering niet dat je eerst een 7-zitter en dan een 5-zitter uitbrengt…
cocico schreef:Xsara was van 1997 tem 2004, met een heel grondige update. Ik had gewoon graag gehad dat ze dat met de Picasso ook zo deden. Verder versta ik de redenering niet dat je eerst een 7-zitter en dan een 5-zitter uitbrengt…
waarom citroen dit doet weet ik ook niet maar ik denk dat de 5 zitter er heel snel na komt
cocico schreef:Xsara was van 1997 tem 2004, met een heel grondige update. Ik had gewoon graag gehad dat ze dat met de Picasso ook zo deden. Verder versta ik de redenering niet dat je eerst een 7-zitter en dan een 5-zitter uitbrengt…
7 zitter is om de zafira beter te kunnen beconcureren. En de MPV’s van renoo en toyota
ook als 5 en 7 zitter verkrijgbaar
Ja ik weet het, maar goed, het was leuker geweest om ze tegelijk te releasen :d
dat wel ja…
zal vast wel een marketingtechnisch verhaal aan vast zitten
wat ook eventueel kan is dat men te weinig fabrieks ruimte heb voor beide autos op dit moment
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cocico schreef:Maar goed, wat mij stoort zijn de geluiden op de snelweg, volgens de dealer is dit met de HDi 110pk & de update vorig jaar wel al heel wat beter. Dat moeten we maar eens testen dan…
ik moet zeggen dat die de update van de picasso best geslaagd vind.
de picasso sprak me nooit zo aan, maar die update met kleine details hebben hem toch goed gedaan
zeker de chromen strips zijn best mooi