Hallo,
Sinds een paar weken zijn ze bezig met het vernieuwen van asfalt op de A16 (tussen Dordrecht en Breda). Mijn auto werkt blijkbaar als een magneet voor alle kleine steentjes die als gevolg van de werkzaamheden op de weg liggen. Ik houd altijd keurig afstand, maar op een of andere manier heb ik binnen 2 weken al 4 putjes in de voorruit opgelopen.
Hebben jullie nog tips? Reparatie bij Carglass vind ik nog al duur. Ik hoorde verhalen over 50 tot 80 euro per putje? Dan is een nieuwe voorruit wellicht goedkoper. Wat kost zo’n voorruit?
Houdt rekening met zo’n €300 voor een nieuwe voorruit.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Houdt rekening met zo’n €300 voor een nieuwe voorruit.
Pfoeh… daar word ik niet blij van.
Wat voor een verzekering heb je op de ZX?
Misschien is het wat om een WA+ te nemen en over een aantal weken een nieuwe voorruit claimen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wat voor een verzekering heb je op de ZX?
Misschien is het wat om een WA+ te nemen en over een aantal weken een nieuwe voorruit claimen.
Ik ben nu alleen WA verzekerd.
Ik ben net bij Carglass geweest om te informeren naar een mogelijke herstelling van twee putjes in de voorruit, die ik gisteren heb opgelopen. De putjes zijn amper een speldenkopje groot (‘t lijkt alsof er twee stofjes op de voorruit liggen), en kunnen volgens Carglass niet worden hersteld omdat de schade veel te oppervlakkig is. Om het hars dat voor de herstelling gebruikt wordt, goed te doen hechten, moet de inslag dieper zijn…
Ik weet niet hoe dat bij jullie in Nederland is, maar hier in België is het bij de meeste verzekeringsmaatschappijen zo dat wanneer je een verzekering “gedeeltelijke casco” hebt (dit is een verzekering “alle risico’s” zoals bv o.a. diefstal en glasbreuk, maar met uitsluiting van eigen schade), glasschade volledig vergoed wordt door de verzekeringsmaatschappij.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
alpeko schreef:Simpele Ziel schreef:Wat voor een verzekering heb je op de ZX?
Misschien is het wat om een WA+ te nemen en over een aantal weken een nieuwe voorruit claimen.Ik ben nu alleen WA verzekerd.
Nee toch : , zo een prachtig uitziende wagen laat je toch niet alleen WA verzekeren
De extra premie voor WA+ is dubbel en dwars waard als je ruitschade heb. Ik laat op mijn Xantia binnenkort een nieuwe ruit zetten, zit vol met putjes en een barst. Gewoon zeggen dat je eigenlijk een nieuwe ruit wil, dan stellen ze zelf voor om te zeggen dat de barst te groot is en/of in het gezichtsveld zit
ZX1.4i schreef:alpeko schreef:Simpele Ziel schreef:Wat voor een verzekering heb je op de ZX?
Misschien is het wat om een WA+ te nemen en over een aantal weken een nieuwe voorruit claimen.Ik ben nu alleen WA verzekerd.
Nee toch : , zo een prachtig uitziende wagen laat je toch niet alleen WA verzekeren
De extra premie voor WA+ is dubbel en dwars waard als je ruitschade heb. Ik laat op mijn Xantia binnenkort een nieuwe ruit zetten, zit vol met putjes en een barst. Gewoon zeggen dat je eigenlijk een nieuwe ruit wil, dan stellen ze zelf voor om te zeggen dat de barst te groot is en/of in het gezichtsveld zit
Ja sorry ops: Alleen WA. Ik zit bij Centraal Beheer. De kosten komen per maand op 4 euro nog wat uit om de ruit mee te verzekeren. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht.
alpeko schreef:Ja sorry ops: Alleen WA. Ik zit bij Centraal Beheer. De kosten komen per maand op 4 euro nog wat uit om de ruit mee te verzekeren. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht.
De enige mogelijkheid die overblijft is alsnog WA+ verzekeren en een maand later ofzo de ruitschade claimen. Daar hoef je de verzekering overigens niet voor te bellen, gewoon naar Carglass gaan, zij regelen de rest.