Hallo,
Ik wilde net een boete gaan betalen, maar nu zie ik ineens dat het kenteken van mijn BX verkeerd is gespeld
DL-94-SJ i.p.v. PL-94-SJ.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zoja, wat kan je dan maken t.o.v. het CJIB?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Maar Wouter toch, draag jij geen gordel?
moet je eens met Punky contact opnemen, die heeft dat ook eens gehad meen ik…..
Harm schreef:Maar Wouter toch, draag jij geen gordel?
Altijd, althans…. bijna altijd.
Ik kwam Den Bosch binnenrijden vanaf Vught, en moest even op het informatiebord bij binnenkomst in Den Bosch bekijken. Nadat ik had gezien dat mijn bestemming slechts 500 m verderop was, ben ik weer ingestapt. En och, voor die 500 m doe je dan ff geen gordel om…
Stom stom, het is waarschijnlijk de enige keer in mijn leven geweest dat ik géén gordel om had, en meteen stond er een agente om de hoek alle mensen van de weg te halen die geen gordel om hadden.
Ik geloof dat op die plek wel 10 agenten bonnen stonden te schrijven voor de mensen die van de weg waren gehaald…
Ami 8 Club (1970)
Dan is de bon ongeldig.
Je kunt namelijk aantonen dat jij niet de eigenaar bent van dat voertuig.
Klein spelfoutje in de naam ofzo wordt gehonoreerd, maar het kenteken moet goed gespeld zijn!
De bon zal dus ongeldig verklaard worden als je bezwaar aantekent
volgens de RDW bestaat die auto niet eens….
je hebt dus een boete gekregen voor een auto die helemaal niet bestaat….
Koningsweg, dat is wel een notior stukje voor de pliesie. Toen ik nog in de Hertogstraat woonde zag ik ze daar iedere 2 weken wel staan. Laseren en gordel Maar je bent aangehouden neem ik aan? Dan is de boete voor de bestuurder en niet voor de kentekenhouder. En dan is het opgeschreven kenteken niet relevant.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zou toch maar even bezwaar aantekenen. Niet geschoten altijd mis. Gewoon zeggen dat jij geen auto bezit met dat kenteken, en dat je dus er ook niet in kon zitten zonder gordel aan. Laat hun het maar lekker verder uitzoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Nuja je kunt het proberen. Maar wat ik zei, als je staande gehouden bent, en dat staat ook op je boete, dan is de boete voor de bestuurder. Kenteken is dan bijzaak. Je kunt ook zonder gordel rijden in iemand anders zijn auto en ook dan krijgt de bestuurder de boete. Probeer het maar ik geef je weinig kans
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hoi Wouter,
Even voor de zekerheid,ja je kunt bezwaar aantekenen,want zoals iemand al opmerkte,het kenteken moet juist genoteerd zijn. Maar je moet wel eerst deze boete betalen. Als de zaak voor jou positief afloopt (waar het alle schijn van heeft) krijg je je zuurverdiende centen weer terug.
Ik heb het zelf eens geprobeerd (ik had toen een donkerblauwe renault,die erg vies was),op de bekeuring stond dat mijn wagen zwart was. shock Boete betaald,bezwaar gemaakt ( wink je weet immers nooit he?) maar helaas,het was aannemelijk dat ik het was geweest want het kenteken kwam overeen. cry In jou geval zou ik dus zeker een bezwaar aantekenen,maar eerst betalen dus.
Groeten,
Tinus.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Hoi Wouter,
Even voor de zekerheid,ja je kunt bezwaar aantekenen,want zoals iemand al opmerkte,het kenteken moet juist genoteerd zijn. Maar je moet wel eerst deze boete betalen. Als de zaak voor jou positief afloopt (waar het alle schijn van heeft) krijg je je zuurverdiende centen weer terug.
Ik heb het zelf eens geprobeerd (ik had toen een donkerblauwe renault,die erg vies was),op de bekeuring stond dat mijn wagen zwart was. Boete betaald,bezwaar gemaakt ( je weet immers nooit he?) maar helaas,het was aannemelijk dat ik het was geweest want het kenteken kwam overeen. In jou geval zou ik dus zeker een bezwaar aantekenen,maar eerst betalen dus.
Groeten,
Tinus.
Bedankt voor de reacties
Ik had er misschien bij moeten vermelden dat ik de boete al betaald had vanavond, via internetbankieren. Daarna heb ik meteen een foto gemaakt van de boete, en toen pas viel het me op dat het kenteken niet goed was gespeld.
Het geld is dus al overgemaakt naar de CJIB, maar ik ga toch maar eens een briefje schrijven, met uiteraard de tekst erin dat ik nog nooit van mijn leven in Den Bosch ben geweest
Trouwens, er ligt hier nóg een boete klaar om betaald te worden. Dat was eveneens een boete van € 45 (parkeerboete) van mijn BX 19 Digit.
Op het gele papiertje dat ik achter de ruitenwisser aantrof, stond Citroën Digit
Dat staat uiteraard niet op mijn kentekenpapieren, maar het kenteken was wél goed gespeld. Ik neem toch aan dat ik daarvoor geen bezwaarschrift kan aantekenen :
Ami 8 Club (1970)
Jaha! ) dat kán natuurlijk wel,maar ik geloof niet dat het veel zin heeft. ? wink
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Heb jij trouwens aandelen daar in Leeuwarden ofzo? je sponsert ze nogal??? lol ?
helaas Wouter, dat laatste is niet mogelijk
je kunt het proberen, maar het heeft geen zin en brengt alleen maar risico van extra kosten met zich mee.
Helaas, mbt draagplicht gordels is “het gordeldier” zelf volledig aansprakelijk, en wel hoofdelijk, dus niet op kenteken…
Als je passagier het vertikt om een gordel te dragen, is ook die de klos, en mag hij/zij zelf dokken. voor minderjarigen zullen ouders/toezichthouders wel weer om een onvrijwillige donatie in de staatskas gevraagd worden…......
Helaas, bezwaarschrift in deze is tijd verknoeien van jezelf….. en van wat ambtenaren, maar dat wordt ook wel doorberekend in de tarieven…
Evenwel, succes met schrijven…..
Dat zouden er meer moeten doen..
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Helaas, mbt draagplicht gordels is “het gordeldier” zelf volledig aansprakelijk, en wel hoofdelijk, dus niet op kenteken…
Als je passagier het vertikt om een gordel te dragen, is ook die de klos, en mag hij/zij zelf dokken. voor minderjarigen zullen ouders/toezichthouders wel weer om een onvrijwillige donatie in de staatskas gevraagd worden…......
Helaas, bezwaarschrift in deze is tijd verknoeien van jezelf….. en van wat ambtenaren, maar dat wordt ook wel doorberekend in de tarieven…
Evenwel, succes met schrijven…..
Dat zouden er meer moeten doen..Peter
Sja, ik heb de boete nu toch al betaald, dus ik laat het er zo maar bij denk ik. Ik denk niet dat het de moeite waard is om een brief te schrijven.
Ze zullen er toch achterkomen dat mijn kenteken PL-94-SJ is, en dan weet men daar genoeg: spelfout danwel leesfout van de politie.
Ami 8 Club (1970)