Mijn zwager ging vandaag met zijn TZD turbo break service naar Amsterdam. Krijgt hij onderweg een lekke band. Nou ja, kan gebeuren, dus hop reserve wiel erop, en verder toeren. Hij trok net op, en bij 80 km/h hoort hij wat raar klapperen / schuren, en zijn stuur reageerd niet helemaal lekker meer. Dus zo goed als het ging de vluchtstrook maar weer op. Wil hij net stil gaan staan, een harde klap, en linksvoor zakt de auto naar beneden. Was het wiel eraf gelopen, lag aan de andere kant van de snelweg. Daardoor is de fusee kogel met zo’n klap op het asfalt terecht gekomen, dat die losschoot. Nu hangt het veerpootje er zielig bij te bungelen. Achteraf bleek dus dat die gogum van een zwager van mij de wielbouten nooit goed heefd aangedraait. BX staat nu bij hem op de dam, morgen maar even een ander fuseelager monteren, en dan hopen dat de boel weer enigzinds recht is…...
Test
Das wel balen zeg!!! Foutje maken is menselijk maar, ‘t is wel erg slordig . ‘t is inderdaad maar te hopen dat er niet te veel krom is gegaan… Veel succes ermee!!!
de TZD Turbo rijdt alweer. Van de sloop even een fuseelager gehaald, ik had zelf nog een schijf en een as liggen. Uurtje werk, en hoppa, daar ging het schip weer. En wonder boven wonder stuurt en remt hij recht!!
Test
Thijsvandebles schreef:En wonder boven wonder stuurt en remt hij recht!!
Toch zou ik hem voor de zekerheid even laten uitlijnen…...me dunkt dat dit na zo’n klap wel nodig is, denk je ook niet
k heb met mijn vorige auto ooit bijna tzelfde gehad…..
VW Caddy type 1 diesel (sorry)
GIng ineens heel erg trillen, vooral bij afremmen op de motor…...
ik een parkeerplaats op, kruissleutel op de wielbouten ,zaten ongeveer 1 hele slag los! was wel schrikken!
ALTIJD NATREKKEN, da’s mijn motto!!!!!!!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:k heb met mijn vorige auto ooit bijna tzelfde gehad…..
VW Caddy type 1 diesel (sorry)
GIng ineens heel erg trillen, vooral bij afremmen op de motor…...
ik een parkeerplaats op, kruissleutel op de wielbouten ,zaten ongeveer 1 hele slag los! was wel schrikken!
ALTIJD NATREKKEN, da’s mijn motto!!!!!!!
Inderdaad. En ook als je naar een bandenboer geweest bent. Ik doe het natrekken van de wielbouten alleen nog maar zelf. Geen gepruts meer met mijn veiligheid.
Mij overkwam het toen ik stevig accelereerde en van rijbaan wisselde. Hoop geslinger en getril; ik naar de kant. Bleek dat 2 wielbouten er bijna uit waren en 2 nog maar lichtjes handvast zaten.
Ik was ‘s morgens langs de bandenboer geweest voor een balanceer-actie en daarbij hadden ze blijkbaar iets teveel tijd gemaakt voor gemopper over die oude BX en te weinig tijd om even na te denken hoe een wiel monteren ook alweer precies moest.
Stom van mezelf, dacht ik achteraf, dat ik niet al veel eerder op dat rare geslinger gereageerd heb. Maarja, zo duidelijk was het niet, er zat een (TZx) wieldop overheen, en die peuter je er ook niet zomaar even vanaf, vieze handen/kleren etc.
Ich bin ein Breaker