haha, dat is inderdaad een aardige klus.
ik zit erop te zinspelen om het gehele HD gedoe van een bix eronder vandaan te slopen en alles volgens eigen inzicht te hermonteren.
en dan zitten er geen gekke inktvissen meer in, laat staan die onmogenlijke bochten.
greets van wupke.:die daarvan wel foto’s zal plaatsen als dat project af is. medio 2007.hihi
kreazyV8wuppo schreef:haha, dat is inderdaad een aardige klus.
ik zit erop te zinspelen om het gehele HD gedoe van een bix eronder vandaan te slopen en alles volgens eigen inzicht te hermonteren.
en dan zitten er geen gekke inktvissen meer in, laat staan die onmogenlijke bochten.
greets van wupke.:die daarvan wel foto’s zal plaatsen als dat project af is. medio 2007.hihi
Die malle octopus heeft ondanks alle nadelen wel een reden, heb ik me zitten bedenken. Niet dat het niet beter kan dus, maar de plek is wel zo gekozen dat je bij aanrijdingen weinig risico loopt dat de (erg brandbare!) LHM inderdaad voor (brand)problemen gaat zorgen. Vergis je er niet in, LHM is een goed brandbaar goedje en zal bij grote lekken op de uitlaat bijv. echt brand veroorzaken.
Doordat het gevulcaniseerde slangen zijn worden montagefouten en daardoor weer brandgevaar uitgesloten. Al had het materiaal wel wat beter gemogen, zodat het ruimschoots meer dan een economisch autoleven (10 jaar) mee kon.
Ich bin ein Breaker
Tja, en dan nog kan ik er met mn pet niet bij waarom Citroen dan de HD regelaar bovenop de motor(GS/A) en bij andere type’s tegen de bak aanschroeft , notabene tussen de traverse.
hydrauliek wet stelt:geen vibratie aan hydrounits.
hydro units zijn regelaars pompen ea appendage’s
dat de pomp aan de motor hangt alla, maar dat ze de verdeelblok en de hogedrukregelaar ertegen hangen vind ik op zn zachtst gezegd erg vreemd.
dan die vele hd retour leidingen, welke jij stelt dat ze zo zijn neergehangen met het oog op brandveiligheid.
nou oke.. hoeveel liter per uur heb je retour uit je systeem?
maw hoeveel liter zit er in de leidingen?
als je dan 1 retourleiding hebt van bijvoorbeeld de achterkant, en je zet er membramen in, dan mag het gaan branden zo hard het wil, maar meer dan enkele druppeltjes komen er dan niet uit.
immers de retourdruk is weg dus het membraam sluit af.
die vreemde inktvis lekt gewoon door.
dus je zult met een hardere reden moeten komen waarom die inktvis ellende ,en de vele onzinnige retourleidingen geplaatst zijn in de Citroen.
om nog maar te zwijgen van de rare positie’s van de appendage’s
ikzelf vind het geheel onlogisch, en lach me een breuk bij het zien van de vele kromme bochten in de leidingen.
als je gaat kijken in de machine bouw dan zie je alleen haakse bochten ..
Mvrg wupke:die er geen zout van snapt, maar dat brand verhaal lijkt me wijnig logisch, daar zijn heel eenvoudige oplossingen voor.
kreazyV8wuppo schreef:
als je gaat kijken in de machine bouw dan zie je alleen haakse bochten ..
Mvrg wupke:die er geen zout van snapt, maar dat brand verhaal lijkt me wijnig logisch, daar zijn heel eenvoudige oplossingen voor.
Haakse bochten geven meer weerstand dan die met een grote straal…
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
nog ff wat dingen onderzocht.
op de LHM flesjes van de Citroen staat geen teken dat het brandbaar is.
dus dan maar de vlammenwerper erop.
een pan met LHM,, 1e proef: brandende lucifer erin..
ging uit.
2e proef:: een brandende peuk erin.
ging ook uit.
3e proef::: even de aansteker erbij houden.
auw ik verbrande mn fikke, maar geen vuurbal ed.
4e proef:::: even de verfafbrander erbij, (Bosch fohnn) gebeurde niks, enkel wat borrelen van de LHM.
5e proef::::: even de vlammenwerper (verfafbrander op gas ) erbij..
gebeurde weer noppes.
6e proef:::::: even de autogeenvlam erop. hehe eindelijk het goedje vat vlam..
maar ging even rap weer uit..
mvgr wupke: die dus keihard stelt: die dikke inktvis is ramklare ridivule manier van retour .
het verhaal van brandbaar ed gaat dus niet op.
nog meer redenen voor die gekke vis in onze voiture’s??
:
De brandbaarheid van LHM had ik ook al mijn bedenkingen over, alleen al omdat er helemaal geen veiligheidsinfo op de fles staat.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
kreazyV8wuppo schreef:nog meer redenen voor die gekke vis in onze voiture’s??
:
De dealers moeten ook af en toe wat verdienen…
Tja, als je tegen wuppo zegt” Dat kan niet want”“” dan gaat wupke het juist uitproberen..
natuurlijk alleen als hij ervan overtuigd is dat het WEL kan.
dat verhaal trouwens van verhoogde weerstand in Haakse bochten klopt.
maar ook weer niet.
althans het gaat niet op voor de HD systeem van de citroen.
het gaat alleen op als je hoge volume verbruikers hebt.
dwz dat er dus grote hoeveelheden vloeistof verstouwd moeten werden.
ddenk aan liters per minuut.
ipv die paar Milliliters die jou auto doen stijgen.
dus ook dat is bij deze genekt.
wupke wil meer redenen hebben waarom het niet zou kunnen.
eigen HD systeemke maken,, eitje..
als het niet kan ,zeg maar waarom niet!!
greets van wupke:in een bolsturige bui.. :49
Die mythe van de brandbare LHM is dus BUSTED!!
(ik had dan trouwens allang drie keer een uitgebrande BX!)
hmm, 1 zwakke brandbare plek die ik ken bij de BX is het reservewiel.
dat wil nogal eens tegen de dwarsdemper gaan hangen.
man man wat een leuk vuurtje je dan krijgt als je in ene naar bv Parijs rijd vanaf A,dam.
greets van wupke:die dus altijd dat wiel vrij trekt van de demper.
kreazyV8wuppo schreef:
greets van wupke:die dus altijd dat wiel vrij trekt van de demper.
Goed advies, zal er eens onder kijken
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ff Back to the point ....Aaight!!
wie wil er nog onderdelen hebben of miss wel een compleet blok
zegt u het maar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Toevallig geen zwart asbakje/muntenbakje/radioklepje die alle 3 goed werken?? Bij de plaatselijke sloop zijn ze op, nadat ik mijn TZI heb aangevuld… Nu de TZD T nog…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als het goed is werken ze alle 3 goed zal het ff voor je nakijken
zelf heb ik aan die klepjes nix ik heb namelijk zelf een grijs dash
dus voor een paar euro mag je ze hebben
mvg Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:als het goed is werken ze alle 3 goed zal het ff voor je nakijken
zelf heb ik aan die klepjes nix ik heb namelijk zelf een grijs dash
dus voor een paar euro mag je ze hebbenmvg Daan
Is goed, graag Alleen, uuhm… Waar ligt Geesteren?? Is dat heel erg in ‘t noorden? Woon zelf in zierikzee namelijk (zeeland..) Maar als ze goed werken en de afstand is niet al te groot—> graag!!!