1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Lekkage bij hogedrukregelaar
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 05 mei 2005 12:10 AM

Tja… Ik heb weer een groen plasje onder mijn ID ‘67.  Sad  Ik zie groene olie tevoorschijn stromen (niet spuiten, niet druppelen) als de pomp aan het werk is. Het komt bij de hogedrukingang van de hogedrukregelaar tevoorschijn.
Nu heb ik al een keer een haarscheurtje in de regelaar gehad, op dezelfde plek, en toen is die regelaar helemaal vervangen door een “nieuwe” oude regelaar. Het is er een van alu, niet een nieuwere.

Hoe kan ik achterhalen of het weer de regelaar is, of dat het misschien de aansluiting met de inkomende leiding is? Die lijkt ik niet vaster te kunnen draaien. Is er in de buurt van Rotterdam ook een DS garage die dit kan controleren of herstellen? Lijkt me lastig om zelf te doen…
Ik ben er vandaag nog wel mee naar huis gereden, rustig rijden, weinig sturen, voorzichtig remmen, dan hoeft er weinig gepompt te worden. Ging goed, maar blijft eng.
Is er hier (Rotterdam) in de buurt ook een DS sleuteldag binnenkort? Of gaat dat niet helpen en moet ik echt professionele hulp zoeken?

Snik.  Crying or Very sad 

Jelle

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 05 mei 2005 12:43 AM
  [ # 1 ]

Misschien is het rubbertje dat voor de afdichting zit gaar. Je geeft aan de wartel voor de leiding niet vaster meer kan. Deze moet juist met zeer weinig kracht worden aangedraait. Hoe vaster deze zit, hoe meer kans dat deze gaat lekken. Dus ff een nieuw rubbertje en kijken of dit de oplossing is.

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 05 mei 2005 03:43 AM
  [ # 2 ]

Klinkt hoopgevend. Waar zou ik zo’n ringetje kunnen vinden in de buurt van Rotterdam?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 05 mei 2005 01:03 PM
  [ # 3 ]

hier bv:
 
of naar citromobile van het weekend.
(Het is natuurlijk niet gezegd dat het dat is maar het zou kunnen.)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 mei 2005 10:46 PM
  [ # 4 ]

Als de hogedrukregelaar niet defect is en het rubbertje bied ook geen uitkomst ,dan kan het dit zijn.

een kras(beschadiging)in de lengterichting van de HD leiding.

het rubbertje is dan niet bij machte om de zaak lekdicht af te sluiten.

in de meeste gevallen wil licht opschuren met fijn schuurpapier helpen.
zorg er dan wel voor dat er geen schuurstof IN de leiding komt.

deze lekkage heeft me eens een week zoet gehouden, tot is die kras zag,en ik op het heldere iedee kwam die weg te werken..

kras weg, lek weg.

mvg. kreazyV8wuppo. Wink

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 06 mei 2005 12:14 AM
  [ # 5 ]

Sluit me aan bij Wupke. Met de kanttekening dat als er een hydrauliek leiding beschadigt is men deze beter kan vervangen.

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 06 mei 2005 12:40 AM
  [ # 6 ]

Erg bedankt voor de reacties. Ik zal het rubbertje en de leiding eens grondig bekijken. Wel lastig dat het een beetje diep onder de motorkap zit. Nog tips om hier makkelijk bij te komen? Beter van onderaf dan van boven? Is die leiding makkelijk helemaal los te maken (aan twee kanten) of is dat het betere graafwerk en maak ik dan meer stuk dan me lief is?
Hoe kom ik er achter dat het niet de hogedrukregelaar zelf is?

Nog tips?

Ik zal mij in ieder geval richting Utrecht bewegen zaterdag… Moet ik gelijk maar eens op zoek naar assteuntjes denk ik.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 06 mei 2005 02:16 AM
  [ # 7 ]

Re: Lekkage bij hogedrukregelaar

Jelle schreef:

Is er in de buurt van Rotterdam ook een DS garage die dit kan controleren of herstellen?

Heb je Auto Condial al eens benaderd? Oude Citroënspecialist in de Dovenetelstraat in Schiebroek. Adverteert altijd in CITROExpert met “van DS tot Xantia”. In de laatste echter niet. Wel een mededeling dat er in maart brand geweest is en er voorlopig alleen kleine reparaties plaats kunnen vinden. Staat niet op Citromobile. Tel. 010 4223178.

Technique Digital (vroeger IDDS Technique) werkt wel vanuit Rotterdam, maar is een on-line onderdelenleverancier. Geen garage dus.

Op Citromobile vindt je in ieder geval Chyparse. Zal vast en zeker leidingrubbers bij zich hebben. Voorgeschreven wordt leidingrubbers na demontage te vervangen. Misschien beter eerst wat op voorraad te nemen en dan te gaan demonteren.

Je gaat toch wel met je ID naar Citromobile? Zolang je niet merkbaar LHM verliest weinig aan de hand. Zo te horen blijft de boel netjes op druk.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2005 12:09 PM
  [ # 8 ]

Weet je absoluut zeker dat het daar eruit komt en niet gewoon je treiterslang lek is? Als er niet gepompt wordt ( Geen druk wordt opgebouwd) loopt er LHM door die slang. Op dat moment moet je even aan die slang wiebelen en kijken of het erger wordt…

9 van de 10 keer…..
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 06 mei 2005 12:19 PM
  [ # 9 ]

Ai, nu ga ik door de mand vallen… Hm… Treiterslang… moet ik toch mijn boeken erbij halen Surprisedops: . Dat is toch de slang die weer terug van hogedrukregelaar naar reservoir gaat, of heb ik het mis?
Ik zag het lekken bij de leiding (niet slang) die aan de voorkant (tov de auto) de regelaar ingaat. Ik had al gefriemeld aan de slang die er aan de achterkant weer uitkomt, die was redelijk droog.

Boek, waar ben je.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2005 12:26 PM
  [ # 10 ]

Ja dat is em… Ook het huis waar die slang op zit kan nog wel eens lekken… Je moet dat wel zeker weten.

Ook kan de HD leiding een haarscheurtje hebben dat straks erger wordt. Vervangen van die leiding is simpel, tenminste als je je radiator ‘even’ uitbouwd…
Hoewel ik dan een grotere lekkage had verwacht…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 06 mei 2005 12:45 PM
  [ # 11 ]

Oh ok…  Confused

Ik zal ‘even’ de radioator uitbouwen. Dacht dat daar ook een draaitje over liep in dit forum, hoe dat moet zonder alles af te moeten tappen en waar je verder op moet letten, maar dat kan ik niet vinden.
Is een brug noodzakelijk denk je? Of zal ik morgen assteuntjes kopen en dan kom ik er wel… Blijft eng natuurlijk: Auto hoogste stand, bokjes eronder, hydroliek sleutelen… Als er iets mis gaat komt ie nooit meer van de bokjes af Shocked

Eerst maar nogges goed kijken, en op citromobile zoeken naar rubbertjes en voor de zekerheid vast een nieuw leidinkje denk ik. Hoop dat ze het redt tot Utrecht…  Surprisedops:

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 06 mei 2005 12:59 PM
  [ # 12 ]

Kan idd ook de retourslang zijn. zowel leiding als rubbertje als retourslang zijn allemaal niet zo duur anders voor de zekerheid alles meenemen?
Let wel op dat als je de leiding gaat vervangen dat je ervoor zorgt dat er
geen scherpe radiussen in maakt. En het geheel spanningsvrij monteert, en de klemmetjes waarmee die vastzet ook weer terugzet.
Als ie voor op bokjes staat kun je hem nog gewoon opkrikken.

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 06 mei 2005 01:01 PM
  [ # 13 ]

Krik?

Opkrikken? Heeft er iemand een krik hier? Gekkigheid! Wat een wereld!  Very Happy

De afgelopen 4 jaar nog geen krik nodig gehad, maar misschien toch wel handig soms, zo’n krik…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2005 01:20 PM
  [ # 14 ]

Met een lekke retour(treiter)slang zou ik niet gaan rijden….. Als ie verder scheurt zal in 2 minuten je hele lhm voorraad op straat lopen!

Als die retour lek is zal ie redelijk makkelijk verder scheuren.

Een radiator kan er NIET uit zonder af te tappen. het draadje ging over het kachel radiatortje.
Auto op bokjes zetten. laagste stand. radiator leeg laten lopen met een slang op het kraantje linker zijkant. tunnel en radiator uitbouwen. Nu zie je je HD leiding lopen!

ALs je een nieuwe HD leiding koopt , koop dan een originele. Die is al voorgebogen en gaat langer mee dan de immitatie gevallen.

Tsja.. een krikje is wel handig…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 06 mei 2005 01:30 PM
  [ # 15 ]

Ghighi,
Als je al 4 jaar nog niet eens een krik hebt vastgehouden is het dan wel zo verstandig om te gaan sleutelen?
Ps zijn er dan nog org te krijgen?
Maak ze altijd zelf en nog nooit last mee gehad.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook