1 van de 2
 1 2 Volgende > 

meerdere vraagjes als leek
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 05 mei 2005 10:22 PM

Wie kan mij vertellen waar de volgende knopjes voor dienen, aangezien ik nog geen instruktieboekje voor mijn cx heb kan ik dit wat lastig opzoeken Rolling Eyes  het gaat om de onderste knopjes onder de raambediening met rare kriebeltjes er op.. helaas zijn de foto’s niet zo scherp..

Ook wil ik graag weten… ik heb namelijk een start knop links onder de sateliet zitten, was dit origineel of is dit er later ingebouwd???

en hoeveel cxén zijn er eigenlijk toen des tijds geleverd met electronische injectie?? de meeste die ik zie zijn namelijk gewoon met handchoke ook van bouwjaren 1978???

Weet verder nog iemand goeie links of websites waar ik ongeveer een beetje kan zie om dingen te demonteren??? van de xm weet ik het in de loop van tijd al wel maar op gebied van de cx ben ik een leek Rolling Eyes
ook met name de koplampen..

ook wou ik graag boxen in de deurpanelen inbouwen en de deurpanelen er opnieuw goed opzetten, heeft iemand hier ook nog nuttige tips voor en waar ik op moet letten??? en waar de precieze bevestigingspunten zitten???

he jong wat een vragen allemaal !!! Shocked  sorry daarvoor ,moet alles nog een beetje uitvinden Surprisedops:  Surprisedops:

alvast bedankt in ieder geval !! Wink

Groet Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Untitled
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118

- CX 25 Prestige
Gepost: 06 mei 2005 01:25 PM
  [ # 1 ]

Een van die knopjes was dacht ik van de achterruitverwarming als ik het me goed herinner… Ik heb een keer met Sans-Pareil zo’n C-matic gehad uit ‘77 of ‘78 en die had ook electronische injectie…

Het contactslot zit normaal links onder de sateliet, een startknop zat er origineel niet op.

Dr Theo’s cx site heeft wel wat informatie, en vrij veel links:
http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-site.html

succes!

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 mei 2005 01:59 PM
  [ # 2 ]

Ik ben er morgen MET boekje, kun je ff bladeren:-)

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27926

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2005 02:36 PM
  [ # 3 ]

@Roy

ik denk dat je dit zoekt Smile

p.s. geloof dat het forum wel waardeerd als je kleine donatie doet voor de data die je dan gebruikt.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 mei 2005 05:19 PM
  [ # 4 ]

Het linker knopje is van de achterruitverwarming (er gaat dan sla het goed is ook een mooi lichtje op je dashboard branden). De rechter is van de binnenverlichting.

PS. Morgen of overmorgen dus maar even een instructieboekje aanschaffen…?

PS. 2 een startknop? Dus je hoeft niet meer met je sleutel te starten? Typisch. Foto?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 06 mei 2005 06:30 PM
  [ # 5 ]

shock roll )  lol zucht,kwijl,zwijmel…het blijft geweldig,zo’n type 1 dash van een CX..maar da’s off-topic. Ik wou dat ik een zelfde type CX had en je blindelings kon vertellen waar die knopjes voor dienen. HMZZ.. in het gunstigste geval kan ik ooit nog bij jou in de leer )

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 mei 2005 08:59 PM
  [ # 6 ]

mmm…

achterruit verwarming en binnen verlichting, mooi dat ik dat nu weet !! Wink

ook iedereen bedankt voor de links !!

heb hier nog een foto van de startknop, baal ervan dat het niet origineel is ( lijkt wel ) je zet hem op contact en daarna starten met de knop ,wel grappig ! Laughing

groet Roy
:cevr

Groet Roy

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 06 mei 2005 09:00 PM
  [ # 7 ]
ernst23 schreef:

Ik ben er morgen MET boekje, kun je ff bladeren:-)

ik ga zondag ,toch bedankt !!! Wink

Groet Roy

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 mei 2005 12:09 AM
  [ # 9 ]

Ik zie op je foto dat je onder het oliedrukmetertje (links naast je stuurkolom, met die drukknop en daar weer naast een bergvakje) ook een loos gaatje hebt. Bij mij zit er ook zo’n gaatje/ontbreekt het schroefje ook, waardoor het metertje los zit. Ik ging/ga er tenminste vanuit dat daar een schroefje ofzo in hoort om de zaak een beetje bij elkaar te houden, grappig dat dat er bij jou ook niet zit. Ik neem tenminste aan dat er een schroefje in hoort, dat gaatje zal toch een functie hebben…

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 07 mei 2005 02:55 AM
  [ # 10 ]
Mulder schreef:

Ik zie op je foto dat je onder het oliedrukmetertje (links naast je stuurkolom, met die drukknop en daar weer naast een bergvakje) ook een loos gaatje hebt. Bij mij zit er ook zo’n gaatje/ontbreekt het schroefje ook, waardoor het metertje los zit. Ik ging/ga er tenminste vanuit dat daar een schroefje ofzo in hoort om de zaak een beetje bij elkaar te houden, grappig dat dat er bij jou ook niet zit. Ik neem tenminste aan dat er een schroefje in hoort, dat gaatje zal toch een functie hebben…

overloop gaatje voor de oliedruk, mocht deze te hoog zijn Laughing  Laughing  Laughing

Groet Roy

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 mei 2005 12:50 PM
  [ # 11 ]

Natuurlijk! Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben… Dat verklaart meteen die bruine smurrie op mijn mat…

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 07 mei 2005 11:10 PM
  [ # 12 ]
arjan_verkade schreef:

@Roy

p.s. geloof dat het forum wel waardeerd als je kleine donatie doet voor de data die je dan gebruikt.

waar en hoe ??? ik snap niet helemaal en hij opent ook niet zo best, of helemaal niet Rolling Eyes  Rolling Eyes

p.s. geloof dat het forum wel waardeerd als je kleine donatie doet voor de data die je dan gebruikt

groet Roy

Groet Roy

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 mei 2005 02:03 AM
  [ # 13 ]
xm'metje schreef:
arjan_verkade schreef:

@Roy

waar en hoe ??? ik snap niet helemaal en hij opent ook niet zo best, of helemaal niet Rolling Eyes  Rolling Eyes

p.s. geloof dat het forum wel waardeerd als je kleine donatie doet voor de data die je dan gebruikt

groet Roy

Ach ja, het is een file-tje van 73mb….
Ik zou doel opslaan als proberen en dan openen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 08 mei 2005 03:04 AM
  [ # 14 ]

Ach ja, het is een file-tje van 73mb….
Ik zou doel opslaan als proberen en dan openen.

Dank je Wink

Groet Roy

Groet Roy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27926

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2005 01:36 PM
  [ # 15 ]

je moet natuurlijk ook wel Adobe Reader hebben om het te kunnen openen Smile

gratis te downloaden:  

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren