Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Aloha,
Aangezien binnenkort de BX m’n enige auto is en de lease opel weggaat, vraag ik me af wat de reputatie is qua stelen van BX’en. Zijn ze makkelijk te stelen? of is het een model die men niet wil stelen?
Als dit zo is heeft 1 van jullie ervaring met het zelf maken van een startonderbreker?
Alvast bedankt,
Rien
Ze zijn wel relatief simpel open te maken zonder sleutel
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Elke oudere auto is met wat kennis wel open te breken (al zou ik niet zo direct weten hoe een BX open te breken). Zo heb ik ooit eens met mijn vroegere eerste Ford Fiesta Mk1 uit 1979 in een parkeergarage in Bremen gestaan terwijl ik de deur op slot gooide met de sleutel nog in het contactslot… ops: ops: . Maar geen nood hoor, een andere Ford- sleutel bracht uitkomst! En later heb ik met een 2e Fiesta van hetzelfde type deze open gemaakt mbv een omgebogen ijzerdraad (weer sleutel in de auto laten liggen).
Nu is een BX niet zo heel erg populair, tenzij je een mooie 16V met exotische opties hebt, en zelfs dan is de interesse niet zo groot. Auto’s worden voornamelijk gejat voor export naar Afrika en het voormalige Oostblok, en daar zijn ze vooral gericht op de Duitse prestigemerken, die in die gebieden regelrecht onbetaalbaar zijn.
En aangezien de BX momenteel voor dumpprijzen wordt verkocht heeft het nauwelijks zin om een BX te stelen. Hooguit voor mensen die ‘m willen gebruiken voor joy-riding of als vluchtauto bij bankovervallen etc. En dan nog wordt eerder voor een duitse koekblik gekozen. Zo’n BX zal toch eens op het moment-supreme niet willen opstijgen zeg….
Kortom, ik zou me er niet al te druk om maken.
Hij is in ieder geval moeilijker te stelen dan een Renault 9.
De ‘87 R9 die ik had had dezelfde deursleutel als de ‘89 R9 die ik daarvoor had
Daarnaast zat er een handig mechanisme in dat de deur met de klink van binnen openging, ook als de deur op slot zat. Dat werkte via een ijzeren stangetje die je met een flinke duw op de deur of wat hengelen ook wel kon ontzetten…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Citroëns zijn over het algemeen geen gewilde steelobjecten dus ik zou me er maar geen zorgen over maken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
zo’n start onderbreker is ruk… vind ik tenminste… elke keer opnieuw code intoetsen enzo…
Mijn BX19TZi is tweemaal doelwit geweest van inbraak danwel stelen. Eenmaal zijn ze binnengekomen door de sloten aan beide kanten te slopen door er stomweg een schroevedraaier door heen te meppen waardoor je het slot sloopt en je met iedere sleutel, muntje of schroevedraaier het slot kunt openen. Bij de tweede keer hebben ze beide sloten vernield doch de BX niet kunnen openen.
De BX is niet populair om te stelen, hoogstens om de inhoud te verwijderen (dure radio etc.). Een startblokering is daarom niet nodig.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
....Dus gewoon zorgen dat je geen waardevolle spullen in de auto laat slingeren, en zeker niet direct in het zicht!!! Dat scheelt al enorm.
het beste kan je hem .
niet poetsen.
interieur nooit reinigen en stofzuigen.
bij voorkeur enkele afzichtelijke kleuren erop schilderen.
en op lelijke velgen zetten.
wat je er dan inschroeft aan apparatuur enzo maakt niet meer uit.
ze willen hem toch niet bekijken.
Aldus geschiedde met een kennis van me.
dure appartuur (pioneer ed) waarde muziek dvd en beeldschermen ed ongeveer 15000 euri.
de auto?
een BX 1900 GTI.
waarde?
nu 750 euro.
toen 1500.
de auto van de buren was een Golf, met een eenvoudige radio.
die werd aldus gestolen middels het inslaan van de zijruit.
bekleding in de auto werd beschadigt en de lak had ook schade.
totaal was iets van 1750 euro.
en dat voor een radio van 200 euro.
tja, en zijn bix stond vrolijk onbeschadigt en oningebroken ernaast.
dus ,, als je verzekering wil dat je in een diefstalveilige auto wilt rijden.
stap in een BX..
groetjes van kreazyV8.
Ik gebruik zelf een enorm opvallend geel stuurslot (zo’n halfronde). Niet dat ik het idee heb dat die niet zonder al te veel moeite open te breken is, maar mijn idee is meer dat de boef liever wat minder moeite doet en dan maar de volgende auto kraakt…. hoop ik….
Animal triste post coitum
Tja.
die dingen zijn inderdaad met een flinke ruk te slopen.
echter je sloopt het stuur en niet de auto, even op de sloop een ander stuur halen en klaar.
maar goed, ik weet niet of die gele stang ,hetzelvde effect heeft als een rode lap op de stier.
mischien als die in die afstandse BX gti had gezeten, hadden ze zijn auto ipv die van de buurman gepakt.
afijn, dat is als als , en mischien ...
ikzelf doe er geen moeite voor.
gelukkig woon ik in een omgeving waar inbraak zelden of nooit is.
groetjes van kreazyV8wuppo.
Even off topic: Doen jullie dat klepje van de radio altijd dicht als je hem parkeert, of laat je die open, zodat mensen kunnen zien dat er geen frontje op zit??
DICHT.
radio zit er nog steeds in.
g
mvr gr.
de wup.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
kwoote
het beste kan je hem .
niet poetsen.
interieur nooit reinigen en stofzuigen.
bij voorkeur enkele afzichtelijke kleuren erop schilderen.
en op lelijke velgen zetten.
wat je er dan inschroeft aan apparatuur enzo maakt niet meer uit.
ze willen hem toch niet bekijken.
Doet me denken aan die reclame waarbij een man een autohoes met daarop een afzichtelijk gespoten auto print er ‘s ochtends vanaf haalt en daar onder zit dan een Peug406 ofzo…
Rien
hahaha da’s inderdaad ook zoiets ja.
maar ja, bewijs is geleverd, het werkt wel.
groetjes ..kreazy.
tinustilburg schreef:Even off topic: Doen jullie dat klepje van de radio altijd dicht als je hem parkeert, of laat je die open, zodat mensen kunnen zien dat er geen frontje op zit??
Ik laat meestal gewoon het frontje erop en het kleppie dicht, maargoed.. ik heb dan ook wel een HELE bijzondere autoradio (Sony radio cassette… ops: )