turbomckwek schreef:Correct me if I’m wrong, maar een LPi gasinstallatie is toch van Vialle? Ik heb een AG gasinstallatie, volgens mij ook wel SGi genoemd. Al zou ik niet kunenn zeggen wat het verschil is tussen LPi en SGi, als er al een verschil is, behalve een andere fabrikant.
ik ga op glad ijs als ik meld dat je gelijk hebt.
echter ga ik ook op glad ijs als ik zeg dat je geen gelijk hebt.
dus laat ik het zo stellen.
in mijn ogen is LPG injectie,,, los van welke fabrikant LPi.
groetjes van wupke, die het liever via de verdamper doet..en dan lekker mechanisch en niet teveel meuk ertussen…
dan werkt het als een tierenlier, en is het zelfs schoner dan benzine, laat staan Diesel.
ik heb dit probleem met mijn evasion al sinds hij § maand oud is. Zie forum evasion (electrische bedrading en stekkers). Ik was op reis in frankrijk en daar vond men in 2 Citroëngarages niets. Thuisgekomen heeft men hier wel iets vervangen, maar weet niet juist wat. Enkele maanden later weer hetzelfde, vooral bij lange afstanden. Wagen gedroeg zich in den beginne ook niet raar. Nadien ondervond ik wel dat wagen minder “trok”, bv van 120 km/u naar 90 km/u met plankgas. Nu start hij soms niet, valt stil aan lichten of in bochten bij het afremmen. Wagen is al 4 keer binnen geweest, momenteel staat hij reeds een week bij de dealer om uit te zoeken wat er precies scheelt. Wel hebben ze al heel wat stekkers en verbindingen ontdekt die volledig geoxideerd zijn. Steeds vragen ze mij of ik met wagen door water heb gereden, maar dat is helemaal niet het geval. Ze doen alsof ze dit nog nooit hebben meegemaakt, maar een technieker van de garage liet zich ontvallen dat ze bij de aflevering van een nieuwe wagen reeds preventief de stekkers zouden moeten verplaatsen en beter isoleren om ze te sparen van oxidatie. Ben reeds meer dan 600 EUR kwijt en ben benieuwd wat dat verblijf van 1 week in de garage gaat kosten. Nee ik denk dit is mijn eerste maar meteen ook laatste Citroën.
...bekend probleem !!!
...zie mijn schrijven maar eens over de Picasso automaat! Hier word je inderdaad niet vrolijk van. Bij citroën zitten twee partijen; ontwikkelaars en monteurs! Dat gaat blijkelijk niet samen.
Veel succes, mijn oplossing was een nieuw exemplaar met flinke bijbetaling
stekkers zijn af productie van toeleveranciers, gemaakt binnen de specificatie’s van de fabrikant welke die stekkers in zijn product gebruikt.
zelfs de prijs waarvoor het gemaakt moet worden is vooraf duidelijk gemaakt.
de leverancier gaat stoeien en R en D doen met zijn product, om het vervolgens nog goedkoper te produceren voor dezlevde prijs,,,, citroen gaat steevast van het product uit en propt het domweg in de auto’s.
nu blijkt 4 jaar later dat het onderdeel niet meer voldoet aan de duurtest welke destijds wel gehaald werd.
de afnemer van het citroen product zit met de gebakke peren.
en citroen en de dealers incluus de importeur melden niet thuis.
immers het is een gehomologeerd onderdeel…
dat is er “vermoedelijk"met je stekkers aan de hand..
mvgr wupke, en su6.
Update van start-bericht: brandend motormanagementlampje
Hallo allemaal,
Hier even een update: ongeveer 3000 kilometer nadat er nieuwe gasinjectors gemonteerd zijn, is het motormanagementlampje uitgegaan en definitief niet meer aangegaan! Ik ben inmiddels weer 1000-en kilometers verder en het gaat nog steeds goed! Ik hoop maar dat dit zo blijft!
Bij de Citroen-dealer wisten ze me te vertellen dat het motormanagement programma zich waarschijnlijk aangepast heeft aan de nieuwe gasinjectors en dat alles nu weer binnen de marges blijft! Maar zeker wisten ze dit niet!
Ik blijf het maar een vreemde klacht vinden! Maar gelukkig is (lijkt) de klacht nu opgelost!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooi
kan je nu fijn genieten van het op gas rijden
vooral met tanken