mijn broer vertelde m vanochtend dat de 25 jaar en ouder is belastingvrij-regeling eruit gaat binnenkort. dit i.v.m. de kilometerheffingsregeling.
wie weet daar meer van?
misschien is het een van de vele wetsvoorstellen en is nog niets zeker.
en zouden ze dan, in tegenstelling tot de grijs-kentekenregeling, wel met de “terugwerkende kracht regeling” werken, dus heb je er al een voor de ingangsdatum heb je mazzel, koop je er daarna een ben je de pineut?
dan zullen de prijzen van 25+ wagens wel omhoog schieten om daarna weer te dalen…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Ik weet alleen dat er op oude diesels meer belasting komt. Maar op zich klinkt het wel plausibel, want straks betaal je voor oude EN nieuwe auto’s nog maar weinig belasting. Maar eerst komt de heffing en daarna wordt de belasting pas afgeschaft. Ik moest dat laatste nog maar zien…..
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
dat vind ik ook zeer terecht, de vervuiler moet tenslotte betalen!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:dat vind ik ook zeer terecht, de vervuiler moet tenslotte betalen!!
De overheid is weer lekker bezig In plaats plantaardig dieselen te stimuleren. Daar rijden die oudjes prima op! En dan zijn ze schoner dan de nieuwste c2 1.1
Kakelbont schreef:hugo schreef:dat vind ik ook zeer terecht, de vervuiler moet tenslotte betalen!!
De overheid is weer lekker bezig In plaats plantaardig dieselen te stimuleren. Daar rijden die oudjes prima op! En dan zijn ze schoner dan de nieuwste c2 1.1
ja, dat vind ik ook maar dat vind ik weer een heel andere kwestie.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Re: belastingvrij rijden gaat eruit?!?
hugo schreef:mijn broer vertelde m vanochtend dat de 25 jaar en ouder is belastingvrij-regeling eruit gaat binnenkort. dit i.v.m. de kilometerheffingsregeling.
wie weet daar meer van?
misschien is het een van de vele wetsvoorstellen en is nog niets zeker.
en zouden ze dan, in tegenstelling tot de grijs-kentekenregeling, wel met de “terugwerkende kracht regeling” werken, dus heb je er al een voor de ingangsdatum heb je mazzel, koop je er daarna een ben je de pineut?
dan zullen de prijzen van 25+ wagens wel omhoog schieten om daarna weer te dalen…
Ik hoorde het ook…je wordt van alle kanten ge#$%^&
In ruil voor de kmheffing hoef je geen wegen belasting meer te betalen…dus hummer rijdend nederland…jullie zijn vogelvrij…maak maar eens wat mooie afwaterings kanalen in het asfalt…
geloof me…ze hebben echt wel uitgezocht wat de gemiddelde nederlander rijdt en aan de hand daarvan baseren ze de heffing…met andere worden…de mensen die zeg 12 of 15000 per jaar rijden zullen net zoveel blijven betalen, iedereen die meer rijdt zal meer betalen..alleen de mensen die minder dan 12000km per jaar rijden zijn goedkoper uit…
En dan nog wat…de BPM wordt verlaagd
Verlaagd? dus niet zo van…afgeschaft omdat er toch al genoeg betaald wordt?en nederland het enige land is dat BPM kent? achja hopelijk stemt 51% van de nederlanders tegen de europese grondwet…
Maargoed, wie heeft hier nou profijt van? autorijdend nederland niet i.i.g.
Waarom niet? omdat de waarde van je hudige auto ok in 1 keer inelkaar donderd…
stel, jouw auto kostte nieuw €10.000, daarvan is zo’n €4000 BPM
De nieuwe prijs wordt dan €8.000 oftewel de prijs van een 2e handse die nu nog maar €6500 opbrengt…
De enige die er misschien voordeel aan hebben zijn de leaserijders omdat zij nu minder bijtelling hebben…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Re: belastingvrij rijden gaat eruit?!?
hugo schreef:mijn broer vertelde m vanochtend dat de 25 jaar en ouder is belastingvrij-regeling eruit gaat binnenkort. dit i.v.m. de kilometerheffingsregeling.
Als je de actualiteit een beetje gevolgd had dan kun je zelf wel uitdenken wat er gebeurt toch?
Het voorstel wat er nu ligt is een om een km-vergoeding in te voeren en als compensatie daarvoor de BPM en houderschapsbelasting te verlagen.
Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat een oude (nu HB-vrije) auto relatief duur wordt?
Sterker nog, omdat dit allemaal vervuilende auto’s zijn (geen katalysator) zal de km-vergoeding ook hoog uitvallen. Ik heb nog geen enkel persoon horen roepen dat er iets gedaan moet worden om de oldtimers tegenmoet te komen.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
achja hopelijk stemt 51% van de nederlanders tegen de europese grondwet…
Je spreekt je aardig tegen vind ik. Als je wilt dat de autokosten in de diverse landen van Europa wat beter op elkaar afgestemd worden stem juist voor lijkt me. Vind je dat Nederland dat juist zelf mag bepalen, dus BPM etc. dan stem je juist tegen.
Maargoed, wie heeft hier nou profijt van? autorijdend nederland niet i.i.g.
Waarom niet? omdat de waarde van je hudige auto ok in 1 keer inelkaar donderd…stel, jouw auto kostte nieuw €10.000, daarvan is zo’n €4000 BPM
De nieuwe prijs wordt dan €8.000 oftewel de prijs van een 2e handse die nu nog maar €6500 opbrengt…
En hoe ziet het plaatje er volgens jou redenering uit als je de BPM ineens helemaal afschaft:
Nieuwe prijs wordt dan €6000 oftewel de prijs van een 2e hands die nu nog maar €6500 opbrengt…
Eigenlijk pleit je ervoor om de BPM maar gewoon zo te laten dus.
Jeroen
ja, het is net als het drugs beleid, te laat om het terug te draaien…
Je kan ook nog zeggen dat het niets uitmaakt omdat je dan makkelijker een nieuwe auto koopt, niet helemaal waar, een hoop mensen zullen ondanks afschaffing van de BPM nog steeds geen nieuwe auto kunnen kopen..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zullen we met zij allen gewoon een vrij-staat uitroepen?
Een eigen Dienst voor het wegverkeer, een eigen politie, en een eigen belastingdienst. Dan noemen we het CitroLand, en alles wat niet Citroen wordt heel erg zwaar belast, en wat wel Citroen is naturlijk veel en veel minder. Is leuk, kunnen we zelf kentekens uitgeven…
Leuk voor achter op de TZD Turbo, BX-66-KW ofzo…
Test
‘t met het afschaffen van de BPM net zoals met de hypotheekrenteaftrek;
je kunt het eigenlijk niet van de een-op-de-andere-dag afschaffen, omdat ‘t dan nogal heftige gevolgen voor de economie heeft…
wat te denken van garages en dealerbedrijven, die ineens hun handelsvoorraad met tientallen procenten zien dalen ?
of huiseigenaren, die ipv 700 euro nu ineens 1100 euro hypotheek moeten ophoesten in de maand…
(alhoewel, in Zweden is jaren geleden wel de hypotheekrente afgeschaft, en de huizenmarkt schijnt daar aardig hersteld te zijn..)
Ik vraag me trouwens al een hele tijd af hoe de overheid de kilometerheffing TECHNISCH wil gaan invoeren; hoe kun je de kilometerstanden van iedereen gaan bijhouden
‘t lijkt me niet echt uitvoerbaar; of je moet met een soort GPS-achtig systeem per auto gaan rijden
(kost honderden euro’s per auto, denk ik, qua aanschaf)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
misschien op dezelfde manier als de maut in duitsland?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
WB verlagen. Verlagen.
Stel al zouden ze het afschaffen, dan ben ik per 3 maanden 171 euro goedkoper uit.
Voor 171 euro kan ik ongeveer 3500 kilometer rijden, dat is dus iets meer dan 1000 kilometer per maand.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
XTR schreef:Ik vraag me trouwens al een hele tijd af hoe de overheid de kilometerheffing TECHNISCH wil gaan invoeren; hoe kun je de kilometerstanden van iedereen gaan bijhouden
‘t lijkt me niet echt uitvoerbaar; of je moet met een soort GPS-achtig systeem per auto gaan rijden
(kost honderden euro’s per auto, denk ik, qua aanschaf)
Ik denk dat er gewoon fotocamera’s boven de rijbanen komen. In traject-controle stijl. Zodra je een ‘betaald’ gebied inkomt wordt er een foto van je kenteken gemaakt en als je het ‘betaalde’ gebied verlaat dan wordt er weer een foto gemaakt. Afstand tussen de camera’s is bekend, kenteken ook, dus persoonsgegevens ook, en de rekening komt je kant op!
Als je alle op- en afritten van de snelweg voorziet van fotocamera’s kun je zo’n systeem vrij makkelijk invoeren voor het volledige snelwegnetwerk.
Blueduck schreef:
wat jij nu beschrijft is rekeningrijden.
Wat is het verschil met rekeningrijden en kilometerheffing? (Kilometerheffing rond bepaalde knooppunten)
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Blueduck schreef:turbomckwek schreef:XTR schreef:Ik vraag me trouwens al een hele tijd af hoe de overheid de kilometerheffing TECHNISCH wil gaan invoeren; hoe kun je de kilometerstanden van iedereen gaan bijhouden
‘t lijkt me niet echt uitvoerbaar; of je moet met een soort GPS-achtig systeem per auto gaan rijden
(kost honderden euro’s per auto, denk ik, qua aanschaf)Ik denk dat er gewoon fotocamera’s boven de rijbanen komen. In traject-controle stijl. Zodra je een ‘betaald’ gebied inkomt wordt er een foto van je kenteken gemaakt en als je het ‘betaalde’ gebied verlaat dan wordt er weer een foto gemaakt. Afstand tussen de camera’s is bekend, kenteken ook, dus persoonsgegevens ook, en de rekening komt je kant op!
Als je alle op- en afritten van de snelweg voorziet van fotocamera’s kun je zo’n systeem vrij makkelijk invoeren voor het volledige snelwegnetwerk.
wat jij nu beschrijft is rekeningrijden. Dat plan is van de baan. Als ze dat zouden invoeren, rij ik voortaan binnendoor van Utrecht naar Amersfoort.
Ik zat t mezelf ook af te vragen hoe ze dat technisch in willen voeren. Als ze bij de apk alleen maar je tellerstand opnemen, rij ik voortaan ieder jaar precies 7500 km en geen meter meer! (moet ik wel ff n gps gaan kopen, anders rij ik ongetwijfeld overal veel te hard!)
Je hebt gelijk, ik beschreef rekeningrijden. Een kilometerheffing zou dus afhankelijk zijn van de kilometerstanden… Nou dan ben ik inderdaad wel erg benieuwd hoe ze dat technisch willen gaan oplossen. Dan moet er dus wel een soort GPS achtig systeem in de auto’s gemonteerd worden zoals XTR schreef.
Want het is toch nog altijd mogelijk een kilometerstand terug te zetten…